• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Wolf's Chemicals White Satin - Car Shampoo (met filmpje!)

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Review:Wolf's Chemicals White Satin - Car Shampoo

img4155xc.jpg


Een tijdje terug heb ik bij een bestelling bij een concurrerende webshop een flesje met 250ml van deze shampoo cadeau gekregen.
Omdat deze shampoo dus niet in het CC assortiment zit, en dus hier niet zo bekend is leek het mij wel leuk om er een review over te schrijven.

Verpakking
Mijn shampoo zat in een 250ml flesje, dezelfde als Dodo Juice ook gebruikt, maar is hier door de webshop zelf in overgegoten.
Als je de shampoo zelf zou kopen komt hij in een klein jerrycannetje van 1l.

Geen heel uitbundig design, maar wel netjes en duidelijk.

Tekst op het label:

Scientifically engineered, professionally proven...
Auto Shampoo "White Satin"

White Satin is een heerlijk geurende autoshampoo die zacht is voor de bestaande waxlaag maar sterk genoeg om vervuiling aan te pakken.

Gebruik: Na het afspoelen van de auto de shampoo toevoegen aan een emmer met water in de verhouding 1:500.
Was de auto niet in de volle zon.
Na het wassen de auto afspoelen met een drukloze straal en drogen.


Product
Geur: Citroen. Ik vind het meer ruiken naar citroenijs dan de bekende chemische citroengeur van andere schoonmaakproducten, wat mij betreft een plusje want de geur is ook bij het wassen iets aanwezig maar niet storend.
Kleur: Helder.
Viscositeit: Gelijk aan water of heel iets dikker.


Werkwijze
Een 19l emmer met scratchshield gevuld met 10l warm water, en hier vervolgens 20ml White Satin aan toegevoegd.

http://imageshack.com/f/mhimg4160soj
Hierna met de tuinslang nog water in de emmer gespoten om het water iets koeler te maken en een mooie schuimlaag toe te voegen.


Vervolgens de auto gewassen met de Monello washmitt. De motorkap was voorzien van 1 laag EXP en 1 laag Dodo Juice Rainforest Rub.(Na deze review de lagen gestript voor mijn waxtest)


Conclusie
+

-Bijzonder zuinig! 1l is goed voor 50 wasbeurten. Met een prijs van €11,99 komt dat neer op 24 cent per wasbeurt! Dat is minder dan de Lavare(64cent), BTBM 500 (65cent) of SS&S 3780 (32cent).
-Ruikt erg lekker
-Schuimt goed
-Glijdt lekker over de lak
-Sheet goed(licht natuurlijk niet alleen aan de shampoo)
-
-Niet leverbaar bij CC
-?

Een fijne en leuke shampoo om een keer mee af te wisselen. Hij doet niet onder voor de concurrenten en is bovendien erg zuinig in gebruik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik zelf veel wolf producten o.a de white satin en deel dan ook je mening betreffende white satin :)^

Mocht je samples willen van wolf producten pm me maar.
 
Leuke review. Wolfs chemicals producten bevallen mij prima, dus binnenkort ook maar eens de White Satin shampoo proberen;)
 
Nette, duidelijk review.
Nu ben ik ook wel nieuwsgierig naar de Wolf's producten.