• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rode twingo rouge vif

bloemie

Detailing addict
14 feb 2010
176
62
51
anna paulowna
beste mensen ik overweeg een twingo 2 te gaan kopen in de kleur rood ,maar waar kan ik die het beste mee behandelen zonder dat rood over 4 jaar roze is gaan worden
 
je zou de auto elke 2 maanden kunnen behandelen met een product zoals SRP icm een wax.
of uberhaupt de auto goed bijhouden met een wax.
volgens mij is dat het enige dat je kunt doen (correct if iam wrong)
 
Ik denk ook dat je de auto gewoon gedurende die vier jaar af en toe eens moet vertroetelen. Zou me niet verbazen, wanneer 1 keer per jaar liefdevol verzorgen die auto in een redelijk staat zal houden.
Rode lak bleekt nogal snel. Dus af en toe licht polijsten (met een chemisch polijstmiddel zonder korrel) wanneer de auto in perfecte staat verkeerd.
Daarna lekker voeden met een Glaze en dan beschermen met een goede Sealant of Wax.
Ik schat in dat jij dan een prachtige auto zult behouden.

Ik zeg: Kom maar op met die foto's van die mooie Renault!
 
Mijn Twingo heeft ook de kleur Rouge Vif. Hij is pas een jaar oud, maar ik kan nog geen verkleuring ontdekken. Dit zal ook niet zo heel snel gaan en al helemaal niet als je hem goed bijhoud.

Ik behandel mijn auto 1x in de maand of 1x in de 2 maanden met een Dodo Juice wax (Orange Crush, Banana Armour of Blue Velvet) en zo af en toe gebruik ik Dodo Juice Lime Prime als voorbereiding op de wax.

Tot nu toe 1x de auto volledig gepolijst. De bedoeling is wel om dit 2x per jaar te gaan doen of wanneer het nodig is.
 
Ron-RS zei:
Mijn Twingo heeft ook de kleur Rouge Vif. Hij is pas een jaar oud, maar ik kan nog geen verkleuring ontdekken. Dit zal ook niet zo heel snel gaan en al helemaal niet als je hem goed bijhoud.

Ik behandel mijn auto 1x in de maand of 1x in de 2 maanden met een Dodo Juice wax (Orange Crush, Banana Armour of Blue Velvet) en zo af en toe gebruik ik Dodo Juice Lime Prime als voorbereiding op de wax.

Tot nu toe 1x de auto volledig gepolijst. De bedoeling is wel om dit 2x per jaar te gaan doen of wanneer het nodig is.


is het mogelijk dat je mijn prive een foto van je auto kan sturen ,zit nog erg te twijfelen tussen zilver of rood
 
Bij deze ,^^

24mei2010.jpg
 
die is wel heel erg mooi moet ik zeggen ,alleen elke 2 maanden in de wax zetten gaat weer mijn even te ver.

maar je brengt mijn nu aan het twijfelen tussen zilver en rood
 
Tis een klein autotje!
zit zo in de wax hoor =D

En moet zeggen dat de twingo's er GOED op vooruit gegaan zijn zeg!
vond die oude twingo echt spuug lelijk :-&

maar deze is wel okee! :party:
Gewoon voor de rode gaan dus! veel mooier dan grijs!
 
1x in de 2 maanden hoeft niet. Maar bijhouden is wel een pre met dit soort lakken :ja

Ik heb ook lang getwijfeld tussen zilver en rood. Maar vooral bij de RS versie vind ik rood er echt afknallen....dus vandaar mijn keus voor rood.
 
ik ben zo bang voor krassen met rood ,krijg een hartaanval als er 1 opzit.

heb nu een donker blauwe en daar zie je alle krassen niet normaal ,daarbij is mijn vrouw niet zo poetser als ik ben en die is een auto is een auto en ziet bepaalde krasjes nog niet eens
 
voorloig wordt het nog geen twingo reault kan niet eerder leveren dan jan 2011 ,auto's kunnen wel besteld worden maar worden niet gelevert voorlopig.

en het zal een witte worden ,die vindt mijn vrouw schattig en als moeders het wil tja dan moet dat he':|~*