• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rooklucht leren stoelen

spacejam

Detailing addict
12 apr 2010
32
52
Misschien niet auto gerelateerd maar het is denk ik wel de goede plek om het te vragen. Ik heb een aantal leren eetkamerstoelen welke naar rook ruiken, en als niet roker wil ik deze geur graag weg hebben. Hebben jullie misschien tips om dit te doen? Ik heb de stoelen flink afgesopt met st. marc en met schoonmaakazijn maar dit wil nog niet echt baten. Zo'n ozon apparaat is geen optie omdat het dus geen gesloten ruimte is. Heeft iemand misschien wat tips?
 
Zet je die stoelen toch in een kleine ruimte met een ozon apparaat? (wc, trapkast, in je auto met de achterbank plat)
 
De rooklucht zal niet alleen in het leder van je stoelen zitten maar ook in het materiaal daaronder. Alleen het oppervlak reinigen zal dus weinig effect hebben zoals je hebt gemerkt. Wat Rolf zegt lijkt me een goede tip. Anders héél lang en veel laten luchten..
 
Helder, ik ga morgen een ozon apparaat huren (bij bo-rent), is het wel veilig om dit binnenshuis te doen? Ik wil het de stoelen dan op een slaapkamer zetten met de raam en deur dicht. Kan dit gewoon of moet ik echt deuren gaat dichtplakken enz. en mag ik dan in de slaapkamer erlangs gewoon slapen. Hoe moet ik het "gevaarlijke" deel van het ozon apparaat inschatten?
 
Om een ozon behandeling zo effectief mogelijk uit te voeren, moet je zorgen dat de ruimte zoveel mogelijk lucht dicht is.
Dus afplakken is wel aan te raden.

Ozon is niet best voor de gezondheid. Dus ik zou er wel mee oppassen
 
Ik ga ze denk ik gewoon in de auto neerleggen, heb net even gepast en drie stuks passen er prima in. Dat is de auto ook weer meteen fris. Is 8uur lang genoeg om de geur eruit te krijgen?
 
Als je hem voluit zet, denk ik dat het voldoende is.

Zit alleen net te kijken naar de borg bij die gasten. Wat een mega bedrag....8-())
Daar koop je met gemak hetzelfde apparaat voor en bijna 2x die van mij
 
Ik hoop de borg ook terug te krijgen ;). Dat apparaat is voor euimtws van maximaal 350m3. Ik weet niet of je zo'n apparaat ook te hoog kan zetten?
 
Zo, iets later dan gepland maar ik heb de eerste drie stoelen gedaan, ik heb hem 9uur laten draaien op de hoogste stand. De rooklucht lijkt aanzienlijk minder, de stoelen ruiken nu nog naar "ozon". In de auto rook je het erg goed maar er was geen blauwe walm wat ik eigenlijk wel verwacht had klopt dit?
 
Nu een dag later ruik ik nog steeds de ozon geur. Is het schadelijk om in de auto te zitten of valt dat wel mee?
 
Hoezo verwachtte je een blauwe walm bij gebruik van het ozon-apparaat? Ik neem aan dat je de auto de nodige uren gelucht hebt? De ozongeur blijft de komende tijd enigzins ruikbaar in de auto, maar zal na verloop van tijd verdwijnen. Indien je bv de deuren van de auto enkele uren open hebt gehad om te luchten is het nu niet meer schadelijk om in de auto te zitten.
 
Eigenlijk met name omdat ozon een blauw gas is, tevens heb ik ooit een andere ozon apparaat gezien wat wel echt een blauw kleurig gas gaf.