• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tesla cancoat strepen!

Carlosw

Detailing rookie
29 sep 2014
41
0
Gister ben ik aan de slag geweest met de auto van mijn ouders. De auto is precies 1 jaar oud en had enkele gebruikers en was krasjes. 2 weken geleden heb ik bij carclean een leerzame clinic gevolgd op het gebied van machinaal polijsten. Dit was de eerste keer dat ik het in de praktijk heb gedaan.

Ik ben begonnen met het foamen van de auto

conv_1052.JPG


Ik heb een hoge verhouding gebruikt om de oude wax goed te verwijderen.https://www.Carclean.com/product/Bilt_..._5000ml_101252


Vervolgens heb ik heb auto gewassen met de hand en even afgespoeld met hemelwater.
conv_1053.JPG


Vervolgens heb ik de collectie erbij gepakt en heb de auto naar binnen gereden (in een kas)

conv_1054.JPG



In de kas ben ik begonnen met de auto te kleinen. De vervuiling viel mij mee.
conv_1055.JPG


Na het kleinen heb ik de rubbers afgeplakt, de polijstmachine bij me buurman gehaald om vervolgens te beginnen met polijsten. (DAP 500)

conv_1056.JPG


conv_1057.JPG


Ik heb het panoramisch dak ook meegenomen met polijsten.

conv_1058.JPG


conv_1059.JPG


De auto zag er uit als nieuw! Vervolgens heb ik hem afgenomen met Gyeon prep.
conv_1060.JPG


Vervolgens de coat aangebracht. Hier is het denk fout gegaan. Het werd al een beetje schemerig en ik kon dus niet goed zien of ik het voldoende had afgenomen. (achteraf) https://www.Carclean.com/product/Gyeon...oat_350_102679

conv_1061.JPG


Toen ik vanochtend de tweede laag wou aanbrengen zag ik namelijk in de zon witte strepen. Dit valt vooral op in de zon. Helaas kreeg ik het er niet af. (alleen met hoge PH shampoo maar dan is de coat er ook af)

conv_1062.JPG


conv_1063.JPG


Bovenstaande foto's laten het probleem goed zien!


Ik moet wel toegeven dat de coat een schitterende wetlook geeft.

conv_1064.JPG


Hebben jullie een idee hoe ik die coat strepen er af kan krijgen? of zit er niks anders op dan helemaal op nieuw te beginnen?
 
Carlosw;n406875 zei:
Vervolgens de coat aangebracht. Hier is het denk fout gegaan. Het werd al een beetje schemerig en ik kon dus niet goed zien of ik het voldoende had afgenomen. (achteraf)
Oei, je hebt hier óf stukken gemist met afnemen óf wellicht wat te lang gewacht hiermee.
 
waarom niet per paneel aanbrengen en afnemen dan kun je stoppen wanneer je wilt en het zit er niet te lang op
 
Ik heb het wel per paneel behandelt, helaas heb ik gewoon niet gezien dat ik het niet voldoende heb afgenomen!
 
Je moet het ook echt na het aanbrengen meteen afnemen, grote delen in vlakken opdelen.
Had het ook met hetzelfde padje aangebracht, moet zegen dat dat wel lekker werkte.
Cancoat is inderdaad een erg mooi middel, wil de prime ook nog proberen.
Deze geeft ook z'n mooie glans als het goed is.
 
Ja das even een leermoment, regel uno, ten aller tijde, wat je ook doet, zorg voor licht, en zeker niet te weinig.

Cancoat: aanbrengen in kleine secties, en meteen afnemen, zeker niet wachten!
Ik werk meestal met 2 Piccolo Nero's, 1 om de Cancoat mee aan te brengen, en een schone bij de hand om hem meteen weer af te nemen.
Rustig en geordend werken, dan sla je geen stukken over en vergeet je niets af te nemen.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's