• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax Hybrid Ceramic Spray Coating

Je hebt op de ruiten niets anders zitten? Die stoten namelijk nog flink af inderdaad. Op de panelen merk je niets meer zo te zien.

Dank voor de moeite en de impressie!
 
  • Leuk
Reactions: ArnoutdB
Geen probleem @RoCo! Voor de ruiten het zelfde product gebruikt. Gek genoeg is het tijdens een regenbui niet zo effectief als het hier lijkt. Af en toe de wissers wel echt nodig.
 
Precies. Las ik positieve dingen over die Hybrid Sealant, maar deze was toen redelijk nieuw op de markt. Net als ik in het detailen. Dan klinkt het allemaal heel mooi zo'n ceramische spray coating.. Ervaring rijker denk ik dan.
 
Normaal ben ik vrij merkentrouw aan Poorboys, Dodojuice en Collinite,, maar Turtlewax is enorm aan de weg aan het timmeren. Enorm veel detail vloggers leken ineens gesponsord door TW. Zelfs Car Cleaning Guru, meestal wars van elke vorm van reclame, verwerd, hopelijk tijdelijk, tot een ware influencer na een snoepreisje naar Arizona.
De beloftes logen er ook niet om: zo makkelijk te gebruiken als een detailspray, glans als een wax, waterafstotend als een ceramische coating, en een standtijd van 6 maanden. Dat maakte me zo nieuwsgierig, dat ik het niet kon laten, en een fles Turtle Wax Hybrid Ceramic spray coating heb besteld.
De achtergrond: we hebben 2 auto’s. Een daarvan is een troetelkind, dat in de garage verblijft, en misschien 3000 km per jaar doet. Zwart, dus dan is vertroetelen met een carnaubawax geen probleem, en ziet er wel zo mooi uit.
De andere auto is de daily driver. Wit, slaapt buiten, en doet 150 km per dag. Daar zijn dus andere dingen van belang. Ik wil standtijd, waterafstotendheid, een beetje glans en gebruiksgemak. De auto is vorig jaar gekleid en licht gepolijst met Monello Finale. Hij wordt 1 keer per 2 a 3 weken gewassen, om de 3 maanden gaat er een nieuw laagje Collinite 845 op.
Dat moment was nu aangebroken, dus gewoon gewassen, verder niks, maar nu in plaats van de Collinite de TW aangebracht. Dat gaat inderdaad bijzonder makkelijk! Spray on, wipe off. Tot zover doet het, wat beloofd wordt.
Het gekke is, dat het pas echt mooi gaat glanzen, nadat het een uurtje staat. Glanst enorm, maar is wel een harde glans. Een wax voegt op wit nog wat warmte toe. Dit niet, de witte lak wordt erg witi-wit. De metallic en de parelmoer komen wel goed uit.
Ook met de waterafstotendheid zit het wel snor. Die is enorm.
De rest van de claims moet nog bewezen worden, en daarvan zal ik de komende weken verslag doen.

Inmiddels heeft de test 12 weken gelopen, en ik kan er het volgende over zeggen:
  1. De glans is enorm. De test is gedaan op een licht parelmoer witte metallic lak, en dat komt hiermee goed naar voren.
  2. De glans blijft minstens 12 weken volledig intact.
  3. De coating verdoezelt vuil goed.
  4. De glans is niet de warme glans van een wax, noch geeft het een wetlook. Het is de harde glans van een sealant of coating.
  5. De beading en sheeting zijn aanvankelijk zeer goed. Na een wasbeurt lijken deze te verdwijnen, maar komen terug na een regenbui.
  6. Veel makkelijker in gebruik dan dit wordt het niet: opspuiten, verspreiden met een doek, uitwrijven met een droge doek, klaar.
  7. Na een wasbeurt voelt het ook niet meer zo pas gewaxt en glad aan. Wil je dat graag, dan zul je TW Wet Wax of een andere spray moeten gebruiken.
Iedereen moet zijn/haar eigen conclusies trekken uit dit verhaal.
ik vind het een fijn product, dat het onderhoud makkelijk maakt en daarbij veel tijd bespaart. Er zijn ongetwijfeld mooiere waxen, maar voor een daily driver vind ik dit een uitstekende oplossing.

Bekijk bijlage 123099
Dank voor je mooie reactie. Ik ben het met geprobeerd en het leek me te gemakkelijk in gebruik. Dacht dat ik het niet goed gebruikte. Lijkt nu erg mooi op te drogen.