• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Unilak Focus wel of geen blanke lak

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Afgelopen weekend werd ik benaderd door iemand die een ford focus heeft gekocht uit de eerste generatie (2000). Het is een focus in unilak blauw/paars. Volgens mij wordt deze kleur ook wel Bright Blue genoemd maar dat weet ik niet zeker. Nu heb ik een aantal foto's van de wagen gezien en twijfel of deze een blanke laklaag heeft wel of niet. Is er iemand die dit weet of de auto is voorzien van blanke lak?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat had ik inderdaad ook al gelezen, maar dat wil nog niet zeggen dat deze kleur ook geen blanke laklaag heeft.
 
Lijkt me lastig inschatten van een foto... Waarom zou je dit willen weten als ik mag vragen?
 
Het is ook meer de vraag of iemand dit toevallig weet.

Ik wil dit graag weten zodat ik weet hoe ik dit moet aanpakken en of het nog te corrigeren is. Soms verschijnt de kleur onder de blanke laklaag en kan je polijsten totdat je een ons weegt. Ik heb de auto nog niet in het echt gezien, maar zo kan ik alvast wat dingen uitsluiten wat ik wel en niet kan corrigeren aan de auto.
 
Beetje stevige compound nemen en een onopvallend hoekje even testen word je doek of pad de kleur van de auto dan zit er geen blanke lak op.
 
Deze lak is af fabriek gespoten MET blanke lak laag. (monteur@ford) Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
 
Woody;n394041 zei:
Een unilak is per definitie zonder blanke lak ;)

Dat is geen waar ;) Kijk ook maar eens naar dit topic. https://forum.Carclean.com/threads/verwarring-bij-uni-lak-wel-of-geen-blanke-lak.8669/
 
Single stage lak is zonder blanke lak. Uni-lak is non metallic maar kan wel afgewerkt zijn met een blanke lak.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat Jesso het juiste antwoord gegeven heeft aangezien hij bij Ford werkt. Dit topic is dus opgelost.