• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volkswagen Polo BM - MY2010 - Supernatural Hybrid

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.633
140
Gisteren tijdens de poetsmeeting de Polo Bluemotion aangepakt. Eerst de Polo gewassen en daarna de lak nader bekeken, er zaten namelijk behoorlijk wat zwarte puntjes op het dak en motorkap. Men zegt soms dat je alles ziet op zwart...maar op uni rood zie je volgens mij nog meer, ik werd er in elk geval gek van!

Eerst een klein stukje geclayed maar de zwarte puntjes gingen er niet af:(. Je kon ze ook bijna niet voelen met je nagel. Ik heb het vermoeden dat het slijpsel van het tramspoor is waar de Polo vaak naast geparkeerd staat. Toen de Iron.x fles gepakt en een spraytje op m'n washmit gedaan, vervolgens een stukje afgenomen op de lak. Tot mijn verbazing kleurde de lak spontaan knal en knal paars! Vervolgens de hele auto gedaan en afgespoeld met de HD. De lak was volledig ontdaan van de "zwarte puntjes". Clayen deed verder niet heel veel meer op hier en daar wat teerspatjes verwijderen.

De lak had aardig wat swirls die er na het polijsten uit gekomen zijn, de auto is er aardig van opgefrist! Wat RDS is wel blijven zitten, iets voor de volgende keer.

De wax voor deze detail was de voor mij nog nieuwe Dodo Juice Supernatural Hybrid wax. Ik vond de wax erg gemakkelijk te verwerken en icm de fingermitt super dun aan te brengen. Na ongeveer 20 minuten curen heb ik de wax afgenomen met de Supernatural buffing towel. Dat ging zonder moeite of enige kracht en toen kwam het hoor.... de glans... 8d

Tot slot de ramen nog in de Nanolex sealant gezet en de bandjes met Meg's endurance gel.

Gebruikte producten:
Exterieur
- Shampoo: Wolfgang Bathe
- Clay: Dodo Juice Supernatural icm. Meg’s Last touch
- Polish: Monello Mezzo/Finale @ Meg's soft buff polishing pad en Dodo Juice Lime Prime @ zwarte LC kompressor
- Machines: Flex 3401VRG, Flex PE 14-2 150
- Lakdiktemeter: PD8
- Wax: Dodo Juice Supernatural Hybrid
- Daytona wheel brush, mothers tire & wheel brush
- Diverse doeken, applicator pads en washmits.
- Meg’s APC
- Meg’s Endurance tyre gel
- Meg’s Glass Cleaner
- Meg’s Super Degreaser
- Poorboys Trim Restorer
- Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner
- Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover

IMG_1560.jpg


IMG_1562.jpg


IMG_1563.jpg


IMG_1564.jpg


IMG_1566.jpg


IMG_1550.jpg


IMG_1524.jpg


IMG_1537.jpg


De eerste indruk van SN Hybrid is dat de beading erg netjes is en de "looks" zijn ook dik in orde!
 
Wat een diepe rode glans zeg! Supermooi resultaat. De Hybrid staat op mijn verlanglijstje! Hoe verwerkt hij?

Aparte velgjes trouwens, normaal lopen de spaken van de BM uitvoering door:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Paulus de Boskabouter zei:
Wat een diepe rode glans zeg! Supermooi resultaat. De Hybrid staat op mijn verlanglijstje! Hoe verwerkt hij?

Aparte velgjes trouwens, normaal lopen de spaken van de BM uitvoering door:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Het buitenste is een kunststof ring, OP de velg :)
Kan dus verwijderd worden (en vervangen bij stoeprandschade! geniaal!)
 
Paulus de Boskabouter zei:
Wat een diepe rode glans zeg! Supermooi resultaat. De Hybrid staat op mijn verlanglijstje! Hoe verwerkt hij?

Aparte velgjes trouwens, normaal lopen de spaken van de BM uitvoering door:
Thanks all :grinning:

Zoals Blamm zegt, heb ik inderdaad de kunststof rand van de velg geklikt, je ziet ze ook zitten op jou foto! Ik heb de velgen namelijk gewassen en in de wheelwax gezet, de kunststof randen moet ik nog reinigen en behandelen. Opzich vind ik de look zonder kunststof rand ook niet verkeerd, maar een maatje groter zou ook niet verkeerd staan.

De wax was echt super makkelijk in de verwerking. Ik heb veel opmerkingen over extreme vettigheid gehoord maar daar had ik totaal niets van gemerkt. Gewoon dun aanbrengen met een fingermitt en dan genieten :heart_eyes:. Afnemen van de wax ging ook zonder slag of stoot. Op de achterklep had ik een stukje extra dik aangebracht om te zien of dat nog uit maakt. Toevallig stond de zon laag en is dat gedeelte gaan bakken in de zon.... dan is het wel even doorwerken ja. Denk dat het kwam door de zon, te dik aangebracht en 20 minuten cure tijd.
 
Strakke Polo!

Ook leuk zo in het rood, zie je niet vaak, is hier veelal zwart, wit en heel af en toe een donkerblauw wat je ziet rijden, maar ik vind dit ook wel leuk om te zien!:)^
 
Mooi weer Dennis! Op unilakken zie je inderdaad alles hahaha.
 
Dacht dat rood vooral dankbaar was bij wat oudere auto's maar je bewijst het tegendeel. Hij lijkt haast een laag glas/plastic!

De kleur staat die polo erg goed.
 
Zijn gewoon bewerkte foto's ]d~^ .... wat een glans zeg WOW :heart_eyes:
Je hebt wederom een onwijs mooi stuk werk geleverd, petje af hoor !