• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

volledig extern stappenplan Opel Insignia 2009

Mooi zwart is niet lelijk!
Mooi resultaat heren. :)^

Dit is metallic, heb zelf non metallic zwart, als je klaar bent is het inderdaad schitterend maar na een dag ziet het er al weer smerig uit.
Het grote nadeel van zwart..............maar toch is het mooi. :heart_eyes:
Heb er een soort haat-liefde verhouding met zwart.
 
jazeker, de man in kwestie gaat zich bij carclean een heel arsenaal aan produkten en materaal aanschaffen. Hij is ook besmet door het ongeneeslijke poetsvirus :-"
 
Hij komt nog steeds bij jou, met de auto van zijn vrouw dus hij waagt zich er nog steeds maar niet aan haha

top!
 
Zeer knap resultaat wim!

Ik zelf heb ook een zwarte insignia sports tourer en ben van plan hem binnenkort ook nog eens te goei onderhanden te nemen
Welke merk van pads gebruik je eigenlijk?
 
Dank je. Meestal gewoon de Monello-pads of de kompressors. Voor de zwaardere krassen gebruik ik dikwijls het purperen wolletje. Tegenwoordig gebruik ik ook geregeld de microfiber cutting pad van Meguiars.

Veel succes...Een Insignia is best een grote wagen...zeker de Sportstourer :ja
 
Hallo wim

Maar hoe kan je nu weten welke pads voor wat dient
Zoals welke pads is beste geschikt voor het polijsten en wax. Ben van plan ook er een laagje van Poorboys World - Black Hole en
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

Kan je misschien zeggen wat een goeie product is voor te polieren ?
En nog een vraagje ik heb geperforeerde sport zetels in de insignia hoe je deze beste reinigen? Nu ziet de bestuurders stoel zo blinkend eruit en vindt dit niet zo mooi
 
Voor te polijsten gebruik je meestal wit of oranje of geel...in volgorde van lichte naar zwaardere correctie. Om te glazen gebruik ik de zwarte pad en om te waxen de rode of concorsopad. (let wel dit zijn de oude kleuren van de monellopads. Er staat hier ergens op het forum wat de nieuwe kleuren betekenen.
Welke je gebruikt hangt af van de staat en hardheid van de lak. Daarom doe je eerst een testspot en kijk je wanneer je het verreiste resultaat haalt. Begin steeds met de lichtste combi en indien nodig ga je zwaarder.
Een polijstmiddel waar ik dikwijls mee werkte was Ultimate compound van Meguiars.
Natuurlijk is de Monello-reeks ook prima.
 
Oké bedankt. Veel ervaring heb ik niet maar je moet ergens beginnen e
Kan je misschien mij nog advies geven over hoe ik en met welk product je best lederen zetels reinigt ?
 
Ik werk met de lederreiniger van gliptone...een kleine hoeveelheid op een oude badstoffen handdoek en voorzichtig schrobben. (het produkt schuimt) Daarna met een droge microvezel afnemen en het leder terug voeden met de gliptone conditioner. Dit ook niet te dik aanbrengen zodat je de gaatjes niet teveel opvult...zet tijdens deze acties eventueel bij de chauffeurzetel(meestal de meest glanzende) de zetelventilatie aan...zo blijven de gaatjes in het leder open. Het leder zal daarna terug een mooie matte uitstraling hebben.
Kom eventueel eens langs; dan doe ik het even voor op onze leasewagen...ook zo'n sportstourer met geperforeerd leder.
Je mag gerust m'n adres opvragen via PM. Ik kan je zo ook wat meer uitleg geven over vorige plan van aanpak met pads en DA.

grtjs, Wim
 
Merivawim;340491 zei:
Kom eventueel eens langs; dan doe ik het even voor op onze leasewagen...ook zo'n sportstourer met geperforeerd leder.
Je mag gerust m'n adres opvragen via PM. Ik kan je zo ook wat meer uitleg geven over vorige plan van aanpak met pads en DA.

grtjs, Wim

Ik kan het alleen maar aanraden. Veel bijgeleerd vorig jaar op 1 namiddagje :cool: