Vandaag de stoute schoenen aangetrokken om me maar eens aan een nieuw hoofdstuk binnen het detailen te begeven.
Na het handmatig poetsen kwam al vrij snel de dual action machine die het resultaat een flinke positieve boost gaf. Een paar jaar later de rotary en zelfs wol schijven waarmee een nog beter resultaat werd verkregen en nog diepere krassen werden verwijdert. Ook werd er met de rotary veel tijd gewonnen.
Nu is er een nieuw hoofdstuk aangebroken die wetsanden heet. Na de dap en de rotary bleef er zo nu en dan toch wat krassen zichtbaar waar ik nog geen raad mee wist en het schuren stond nog ver bij me vandaan….tot vandaag..
Eindelijk kwam er een klant die zijn auto af stond…(foutje) … het eerste test object is mijn eigen auto. Als er iets misgaat, heb ik geen boze gezichten of nog erger een schade claim .
De dorpels van de PT cruiser zijn vrij breed en na bijna 9 jaar en 2 kinderen en 3 honden die hun weg vonden langs deze dorpels heeft dat zo zijn sporen achter gelaten..
Omdat de krassen vrij diep zijn besloten om te starten met korrel 1500
En daarna afgebouwd met korrel 3000
Hierna geploijst met de rotary en de cut&shine woolpad maar omdat ik nog geheel tevreden was opnieuw de ergste krassen met 1500 aangepakt en nabehandelt met 3000
Daarna weer de cut&shine woolpad gebruikt
En daarna de dap en oranje met inzio op de dorpel losgelaten
Gevolgd door wit en mezzo
En daarna de groene pad en finale
En ook het laatste witte puntje waar de lak al helemaal weg was, even aangetipt.
Aangemoedigd door het mooie resultaat, alle spullen opgepakt en verhuisd naar de andere zijde van de auto. Hier zit aan de buitenzijde een kras van het instappen.
Deze kras op dezelfde wijze aangepakt. Korrel 1500 dus.
Tijdens de bedrijven door goed blijven kijken. De kras was nog zichtbaar, dus nog even door schuren.
Daarna weer korrel 3000
Ook hier weer de cut&shine woolpad gebruikt en afgwerkt met de dap en de monello serie
Ook hier weer de cut&shine woolpad gebruikt en afgwerkt met de dap en de monello serie
Op 1 spot was de lak te ver weg en komt de grondlak er doorheen. Bij tippen ging niet meer vanwege de temperatuur.
Na het handmatig poetsen kwam al vrij snel de dual action machine die het resultaat een flinke positieve boost gaf. Een paar jaar later de rotary en zelfs wol schijven waarmee een nog beter resultaat werd verkregen en nog diepere krassen werden verwijdert. Ook werd er met de rotary veel tijd gewonnen.
Nu is er een nieuw hoofdstuk aangebroken die wetsanden heet. Na de dap en de rotary bleef er zo nu en dan toch wat krassen zichtbaar waar ik nog geen raad mee wist en het schuren stond nog ver bij me vandaan….tot vandaag..
Eindelijk kwam er een klant die zijn auto af stond…(foutje) … het eerste test object is mijn eigen auto. Als er iets misgaat, heb ik geen boze gezichten of nog erger een schade claim .
De dorpels van de PT cruiser zijn vrij breed en na bijna 9 jaar en 2 kinderen en 3 honden die hun weg vonden langs deze dorpels heeft dat zo zijn sporen achter gelaten..
Omdat de krassen vrij diep zijn besloten om te starten met korrel 1500
En daarna afgebouwd met korrel 3000
Hierna geploijst met de rotary en de cut&shine woolpad maar omdat ik nog geheel tevreden was opnieuw de ergste krassen met 1500 aangepakt en nabehandelt met 3000
Daarna weer de cut&shine woolpad gebruikt
En daarna de dap en oranje met inzio op de dorpel losgelaten
Gevolgd door wit en mezzo
En daarna de groene pad en finale
En ook het laatste witte puntje waar de lak al helemaal weg was, even aangetipt.
Aangemoedigd door het mooie resultaat, alle spullen opgepakt en verhuisd naar de andere zijde van de auto. Hier zit aan de buitenzijde een kras van het instappen.
Deze kras op dezelfde wijze aangepakt. Korrel 1500 dus.
Tijdens de bedrijven door goed blijven kijken. De kras was nog zichtbaar, dus nog even door schuren.
Daarna weer korrel 3000
Ook hier weer de cut&shine woolpad gebruikt en afgwerkt met de dap en de monello serie
Ook hier weer de cut&shine woolpad gebruikt en afgwerkt met de dap en de monello serie
Op 1 spot was de lak te ver weg en komt de grondlak er doorheen. Bij tippen ging niet meer vanwege de temperatuur.