• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanden ibiza 6l koplampen

WouterP

Detailing addict
7 okt 2010
248
62
Omdat ik zelf eerst veel heb gelezen ed voor ik bij mijn eigen auto begon met de koplampen, wil ik toch mijn ervaring delen met anderen.
Allereerst de auto van de koplampen, ibiza 6l 2007 met originele xenon units.
Foto-WDECQPAT.jpg


Het betreft mijn eigen auto waar de eerste eigenaar veel snelweg mee heeft gereden en dus veel steenslag heeft en dus ook op mijn koplampen.

Bumper gedemonteerd en koplampen uit de auto genomen om er goed bij te kunnen.

Koplamp na het wassen
Foto-Q8XQLJGM.jpg

Foto-HTXFA4KL.jpg


Toen de koplampen geschuurd, telkens bij een andere korrel gewisseld tussen horizontaal en verticaal om goed te kunnen beoordelen of de schuurkrassen van de vorige stap verwijdert waren.

Genomen stappen
- 400
- 600
- 800
-1200
-1500
-2000
-2500

Ik heb bewust geen gebruik gemaakt van een schuurkurk oid, maar van een los stuk schuurpapier en de vlakke hand. Ik kon door het demonteren van de koplamp bij het hele oppervlak en had geen last van hoeken waar je lastig kracht kunt zetten. ( waar je wel last van heb wanneer je de unit in de auto laat zitten)
Ik kon zo mooi het dubbel gekromde oppervlak volgen wat anders niet te doen is.

De eerste 3 stappen waren flink schuren, van korrel 1200 kostte de stappen relatief weinig tijd.

Na stap 2500 begonnen met polijsten met de dap 500 waarbij ik met de volgende stappen tot het juiste resultaat kwam:

inizo forza icm paars wol
Inizo icm geel hard
Mezzo icm wit
finale icm zwart


De eerste stap ik heb meerdere hits gedaan tot de schuurkrassen verdwenen waren. De rest was puur ter afbouw van de grove eerste stap.
Ik was blij dat ik zojuist de wol en inizo forza had aangeschaft , want met alleen inizo kwam ik niet tot een goed resultaat.

Eindresultaat:
Foto-CIQ74VIB.jpg

Foto-GGPNRNHU.jpg



Ben er er in totaal een goede dag mee bezig geweest.
 
dank u mensen

@ michel, heb het gelijk gecombineerd met nieuwe osram 5000 K lampen en heb idd nu een bak licht :grinning:
 
Waar heb je die "gescoord" Wouter, ikzelf heb er nu philips inzitten van eBay, waren niet duur maar betwijfel of het wel originele geweest zijn kwamen in een niet originele verpakking bij mij thuis. Waren ook wel niet duur maar als het lichtopbrengst scheelt met goede is het ook weer zonde, je hebt niet voor niks Xenon:D