• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetskar - Detailing Trolley - Glimwagen

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.992
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen! :D

Ik ben al een tijdje bezig om een poetskar te bedenken. In mijn eigen geval gaat het er niet alleen om dat ik de producten bij de hand heb, maar ook een soort van werkbank c.q. bergruimte heb voor mijn spullen tijdens een detail. Momenteel poets ik op straat zoals een echte Lowbudget WeekendWarrior dit betaamt, maar dat betekent wel een hoop spullen uit de schuur trekken, mijn huidige Numatic Schoonmaak-kar vullen, doeken in een tasje, HD + slang en stroomhaspel klaarzetten, enzovooooorts.... Owjah, en ook allemaal weer opruimen. :mad:

Mijn ideale poetskar is wat groter als gemiddeld, maar bevat alle spullen die ik nodig heb. Denk hierbij aan de was-emmers, HD, extractor/stofzuiger, verlichting, werkblad, enzovoorts. -->

Detail Cart.png

Machtig mooi, maar niet demontabel. Ik kan een dusdanige kar mijn schuur in/uitrollen, maar vervoeren zal ik met een andere auto als mijn BMW'tje moeten doen. (Als ik op locatie wat doe is vervoeren éénmalig en ben ik hoogstwaarschijnlijk toch langer als een dag bezig, dan is het nog rendabel)
Hoe dan ook, is dit iets wat ik zelf wil gaan maken middels aluminium-frames en multiplex/meubelpanelen o.i.d. De ''lampenbak'' wil ik vullen met LED armaturen en misschien ander soort licht.

Uiteraard zijn er op internet een hoop verschillende karren, trolley's, improvisaties en dergelijke te vinden.

Momenteel heb ik een Numatic Schoonmaak-kar die ik voor een lachertje heb kunnen overnemen van iemand die zijn schoonmaakbedrijf stopte. Nieuwprijs is momenteel rond de €220,-
Werkt prima, maar ik mis vaak goede belichting en een werkblad om tijdens werkzaamheden de machine op te leggen, etc. Ik grijp dus ook vaak mis, zeg maar.

(Heb er geen goede foto van, alleen van tijdens een detail. Zal ik nog aanpassen)

Oogt ook rommelig/knullig. Iets wat ook niet een strak beeld geeft tijdens de detail.
20160118_145130.jpg




Graag wilde ik een topic starten én vullen met informatie, ideeën, suggesties, ervaringen en bestaande poetskarren en eventueel ook kasten en dergelijke. Het lijkt mij fijn om een duidelijk opsomming in één topic te kunnen teruglezen wanneer nodig. Daar heb ik uiteraard hulp bij nodig en gek genoeg vond ik jullie daar wel geschikt voor... ofso... denk ik... :p

:heart: Thanx! :heart:
 
  • Leuk
Reactions: Nicky
En als je gewoon een poetskar maakt en een inklapbare aanhanger erbij koopt om hem te vervoeren...
CarryMate_Basic_Platform_2.jpg


Busje zou idd wel makkelijker zijn.
 
Vergeet net he, mannen, dat het niet perse gaat om wat ikzelf zou kunnen proberen als poetskar, maar in de algemene zin.

De reden dat ik een poetskar wil MAKEN is omdat dit leuk is om te doen en volledig naar eigen wensen kan worden gedaan.

Ik ben ook benieuw naar hoe jullie je poetskar hebben, of niet, en bijv. de opbergruimtes zoals kasten en dergelijke.

Daar kun je ook weer inspiratie uit halen :p
 
Geen poetskar hier. In de garage een grote apothekerskast voor alle flessen met vloeibare spullen en losse benodigdheden. Een afgedankte kledingkast voor de machines. En een ladenkastje met vier laden voor alle doeken. En in de garage zit al een vrij ruime werkbank waarop ik alles kan uitstallen als ik een detail doe.
 
Ik gebruik zo'n stapelbare bakken met wieltjes onder, doet op zich z'n werk maar is niet altijd even stabiel om ermee te rijden.
 
Ik ben nog steeds volledig ongeorganiseerd. Het meeste staat in een archiefkast in de garage, een klein deel wat ik niet meteen nodig heb op zolder en af en toe staat alles op de eettafel in de huiskamer als ik weer eens iets nieuws zie...
 
Ik moet al werkend niet teveel om mij heen hebben
Neem regelmatig een pauze en pak dan wat ik nodig heb en leg het andere terug
Een grote kar wordt onstabiel op een ruw wegdek of aflopende oprit
Voor grote emmers heb ik een trolley, maar die pak ik ook niet altijd

Kast met schuifdeuren is ideaal voor in de garage
Ook 's winters want er zit een warmtelint in.
 
Als het je ook te doen is voor het beeld naar de klant toe zul je ook aandacht aan je kleding moeten schenken, dus geen afgetrapte vieze spijkerbroek en t-shirt maar een meer verzorgde outfit/overall.
images?q=tbn:ANd9GcQg-aHfM9HklgkXrUBfcl_23cXTYJHrbTJ_0ilvZ90jEbaoq4J_kA.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Wat @RedCat zegt: niet teveel ineens op je kar. Voldoende plek om een machine op te leggen en wat flessen en doeken.
Dan heb je niet zo'n grote alles-in-een kar nodig.
Wellicht is dan een simpele demontabele of opvouwbare kar voldoende.

Altijd leuk om zoiets zelf te bedenken en te maken. Succes.
 
@Bikkel heeft een hele mooie kar mét verlichting, ruimte voor de wasemmers, schuiflades, stopcontacten enz. Ik kan zo gauw er geen foto's van vinden, die zwerven vast en zeker hier op het forum of @Bikkel kan/wil ze vast wel posten.

Let op! Er zit patent op dus kost je minstens een paars briefje om em na te maken o_O:joy:
 
Hier staat de kar van Bikkel:
https://forum.Carclean.com/threads/was-poets-kar-2-0.14621
Persoonlijk zou ik ipv de Cola plek voor een kratje Bavaria maken.
 
@Jeroen - Ik heb de Fisherprice CleaningTrolley van mijn kleine meid al geconfisqeerd. Was ze nie blij mee...

@Pter - Jij zou die foto alleen voor privegebruik bewaren?! Ik vroeg je expliciet om géén foto's van mij op het Forum te plaatsen! De eerst volgende SDD herkent iedereen mij. *Grrr!


Greetz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een oude gereedschap kar van Hazet een beetje aangepast en gespoten in rood/zwart.

Genoeg plaats voor paar doeken, lak dikte meter, tape, poetsmiddelen, pads en dergelijke.
Even snel een foto die ik er van heb.
38f895c952207f126a18dbc688d9f113.jpg
 
Laatst bewerkt: