• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW M Coupe: Deur en spiegelkapdetail

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
904
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Omdat het vandaag zwarte-BMW-dag is op dit forum :innocent: heb ik het portier en de spiegelkap aangepakt.

Ik heb de volgende stappen doorlopen:

Step 1. Wassen met Hubi Wash en Wookie
Step 2. Kleien met Dodo Juice medium detailing clay and Dodo Juice Born Slippy
Step 3. Polishing with Dap 900 V3, Monello Veloce (Orange peeling pad), Monello Veloce (Orange pad), Monello Mezzo (White pad), Monello Finale (Black pad)
Step 4. Prewaxing with Dodo Juice pre-wax cleaner (handmatig)
Step 5. Waxen with Dodo Juice Supernatural 2.0 (handmatig 2 lagen)

De streep-stippen rechtsonder het portier en het achterscherm enzo zijn reflecties van stukjes tape die nog op de straat lagen ;).

DSC03663.webp

DSC03667.webp

DSC03672.webp

Volgende keer de motorkap!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: iDuc en StijnV
Donders, jij hebt ook behoorlijk wat orange peel. :P

Ik heb eergisteren mijn auto met een overdosis gefoamen, afgespoeld en... niet vloeken.. met de droogdoek weer afgenomen zonder eerst te wassen.

Gek genoeg is de wax finaal naar de knoppen, maar auto glimt nog als een tiet. De orange peel was overduidelijk aanwezig, niet normaal!

Greetz

Hallo Emi,

Ik begrijp dat je een harde lak hebt uit je gekozen producten.
De orange peeling pad die je noemt, is dat de Senza Arancia van Monello?

Ik zoek nog een stevige (enigszins duurzame) pad die van wanten weet op mijn keiharde Oostenrijkse lak...
Advies dat ik vooralsnog heb gekregen is de sandwich spider pad van Scholl...

De Sandwich Spiderpad, of eigenlijk elke spiderpad, zal niet al te lang meegaan. De sneetjes in de pad en de hardheid zorgen voor een flinke cutting, maar ze slijten wel een stuk harder als bijv. gewone foampads van Monello.

Ik heb mij laten vertellen dat op een D/A je ook kan kiezen voor MF-pads. Deze leveren ook flinke correctie en zullen langer meegaan.

Greetz

• Leuk
Reacties: SlomeDuikelaar