• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd mbt stoffen cabriodak

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Beste mensen, Het is al ruim een jaar geleden dat ik een cabrio dak moest reinigen. Ik meen dat ik toen een set van Meguiars heb gebruikt. Is dat voor de staat waarin het dak van deze 3serie ook een goede oplossing of hebben jullie een beter idee?
 

Bijlagen

  • 20170311_071922540_iOS.jpg
    20170311_071922540_iOS.jpg
    266,6 KB · Weergaven: 417
  • 20170311_071933882_iOS.jpg
    20170311_071933882_iOS.jpg
    268,1 KB · Weergaven: 575
Hier zul je aan de slag moeten gaan met een extractor. Daarmee kun je ook op diepte reinigen.
Er zijn tal van producten voor te gebruiken: APC, Biotex, groene zeep enz.

DSC_4231.JPG


DSC_4239.JPG


Als de kap goed en volledig droog is, inborstelen met een daarvoor bestemd product. Met het inborstelen "druk" je het product goed in de stof waardoor de standtijd optimaal is.
Beste is om 2x keer te behandelen.
DSC_4277.JPG


DSC_4276.JPG
 
Hier zul je aan de slag moeten gaan met een extractor. Daarmee kun je ook op diepte reinigen.
Er zijn tal van producten voor te gebruiken: APC, Biotex, groene zeep enz.

Bekijk bijlage 93902

Bekijk bijlage 93903

Als de kap goed en volledig droog is, inborstelen met een daarvoor bestemd product. Met het inborstelen "druk" je het product goed in de stof waardoor de standtijd optimaal is.
Beste is om 2x keer te behandelen.
Bekijk bijlage 93904

Bekijk bijlage 93905

Ik heb helaas geen extractor. Heb je nog een andere optie?
 
Boels hoor ik inderdaad vaker voorbij komen. In feite moet je iets als een tapijtreiniger hebben, maar let dan even op wat zij erbij leveren als toebehoren of wat ze bij kúnnen leveren. Gebruik niet hun zeepjes en dergelijke en spoel de machine goed door vóór gebruik. You never know!


Greeetz
 
Om geen nieuw topic te openen.
Ik had dit weekend een cabrio dak te doen van een Mazda mx-5 met wat groene aanslag.

Geprobeerd schoon te krijgen met APC verdund 1:10
Daarna 1:5
Daarna puur.

Alle keren goed in geborsteld en uitgespoeld.

Je zag echter alleen bij de pure APC wat vuil eruit komen. Ik heb dit meermaals herhaald maar geen goed resultaat gekregen.

Daarna heb ik het dak ook nog geprobeerd met groene zeep maar wederom geen goed resultaat.

Je ziet dat sommige plekken wel wat schoner worden maar omdat er toch wat los komt denk ik dat ik een veel beter resultaat zou moeten krijgen.

Hebben jullie nog goede ideeën. Ik zie ook biotex voorbij komen maar ik wil wat meer informatie en eventueel spullen wil ik de eigenaar vragen weer terug laten komen.
20200808_144032.jpg
20200808_144028.jpg
 
Ik ben fan van lauw water met groene zeep. Inborstelen met een niet te harde borstel. Dan afspoelen met tuinslang. Kost wel even wat tijd hoor. Als ie echt schoon is behandelen met een fabric coat.
Mocht het niet zo goed gaan dan werk je het dak in met de groene zeep en dat laat je dan een aantal uren zo zitten. Dan afspoelen ed.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie echter gaf groene zeep met koud water helemaal geen resultaat. En met dit weer een product heel lang laten intrekken lijkt me niet de beste oplossing.
 
Groene zeep is een slechte keuze omdat het te makkelijk resten achterlaat die vettig zijn
Biotex, eventueel met lauw water, breekt vervuiling (zoals plantaardig eiwit) af door de enzymwerking
Wel even de tijd geven en goed naspoelen (extractor of natzuiger)
 
Biotex werkt ook maar dan mag het water niet te warm zijn. Groene zeep werkt goed, laat idd een vettig residu achter maar daarom moet je naderhand goed uitspoelen en evt met extractor droog maken.Succes
 
Biotex gebruiksaanwijzingen volgen
Wasje doet er normaal ook wat langer over, toch ?
Dus geef de Biotex even de tijd (niet op laten drogen)

Groene zeep is echt een slechte keuze ivm residue
Ook na goed spoelen, zeker met zacht water, is er kans op restjes
Wat je slecht weg krijgt kan je beter helemaal niet aanbrengen
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Quantoxx