• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producteigenschappen

Vrije Rijder

Detailing addict
25 mrt 2017
144
70
Kerkrade
Het valt mij op dat er niet echt een systeem zit in de omschrijving van de aangeboden producten en de eigenschappen daarvan.
Neem bijvoorbeeld de productgroep wax, daar staan sommige producten zeer uitgebreid omgeschreven terwijl andere het moeten doen met twee regeltjes. Bij de ene wax staat bijvoorbeeld netjes een tabelletje met opbrengen (score), uitpoetsen (score), standtijd (in maanden), UV-bescherming, vlekt op kunststof, bevat filters en opbrengen in de volle zon enz.
Mij zou het wel handig lijken als alle productgroepen op een universele manier omschreven worden, zodat het makkelijker is om tot een goede keuze te komen en teleurstelling achteraf te voorkomen. Natuurlijk is in de reviews wel heel veel te lezen, maar dat zijn persoonlijke meningen die vaak gebaseerd zijn op nietszeggende zaken zoals bijvoorbeeld reukstoffen die toegevoegd zijn (mannen blijven toch gevoelig voor reclame en presentatie v.e. product :D ).
Hoewel ik besef dat dit nogal wat werk is, zou dat imo een welkome aanvulling zijn om alle producten (afhankelijk van de productgroep) universeel te omschrijven, of ben ik de enige?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ander voorbeeld zou zijn als het gaat om polijstpads daar waar bij Monello pads er een slijpgraad vermeld staat is dat niet zo bij de omschrijving van Scholl/ Rupes lake country/buff&shine pads als ik me niet vergis. Is denk ik ook wel moeilijk weer te geven in cijfers maar die info kan mensen wel helpen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Die beschrijvingen zijn ook veelal wat het merk erbij vertelt, niet wat CC ervan vindt. :)

De reviews in de webshop zijn werkelijk waar hilarisch slecht, inderdaad.

Ik snap je punt wel, hoor!
 
Daar zou al eens verandering in gebracht kunnen worden als niet zomaar iedereen een review kan schrijven, behalve wanneer je het product ook daadwerkelijk gekocht hebt.
Nu kan ik onder x verschillende namen (met evenveel IP-adressen) een product naar de grond in schrijven of de hemel in prijzen, zonder dat ik ook maar enige ervaring heb. Nog maar te zwijgen over importeurs en fabrikanten die reviews kunnen beïnvloeden...
 
@Vrije Rijder - Jep, ik begrijp het.

Zo is er ook tot tweemaal toe via TrustPilot onder mijn naam (Vereist geen inloggen) een vage review geplaatst. CC werd onderuit gehaald en concurenten opgehemeld.
Ik werd toen gebeld door CC met de vraag of ik écht die reviews had geplaatst, want als dat zo was, dan zouden mijn issues opgelost worden door CC. (Zoals altijd, wanneer nodig) Bleek dus iemand anders te zijn, misschien wel een kansloze concurrent of hater.
 
Volgens mij heb ik ongeveer een half jaar terug gelezen, dat CC niet meer de standaard fabrikantentekst overneemt, maar een eigen review/commentaar op producten wil plaatsen in de webshop. Dat kost natuurlijk wel een berg tijd, en CC heeft zijn handen vol met de organisatie van SDD2017, dus er zal voorlopig weinig tijd zijn om eigen tekst te schrijven bij producten. Misschien dat @Laurette of een andere medewerker dit kunnen bevestigen (of ontkennen).
 
Een lastig, maar ook veelbesproken onderwerp hier binnen Carclean.com!

Indien er nieuwe producten in ons assortiment worden opgenomen proberen we hier natuurlijk eigen commentaar over te schrijven, maar dit kan lang niet altijd. Ten eerste zal het altijd voorkomen dat wij bepaalde producten ook nog niet getest hebben en dus de tekst vanuit de fabrikant wel moeten overnemen. Dit wordt niet klakkeloos gekopieerd en geplakt, maar we proberen deze tekst wel in begrijpend Nederlands te verwoorden, met eventuele aanvulling van onze eigen ervaringen.

Het klopt inderdaad dat bij bepaalde pads en polijstmiddelen de slijpgraad, glansgraad en het aantal schuurkorrels vermeld staat. Deze informatie krijgen wij van de fabrikant, maar wij kunnen niet voor alle polijstmiddelen (van alle merken) dezelfde verhouding geven. Bijvoorbeeld: Een Monello Mezzo heeft een slijpgraad van 70/100, de Meguiar's Ultimate Compound heeft volgens Meguiar's een slijpgraad van 9/10 en de Gyeon Q2M Polish is een medium polijstmiddel.

Als wij deze drie polijstmiddelen moeten verwoorden naar één en dezelfde verhouding komt dit uit op: Mezzo 70/100, Ultimate Compound 90/100 en Q2M Polish 50/100. Dit klopt natuurlijk niet omdat de Q2M Polish en Mezzo vergelijkbare producten zijn en de Q2M polish dus dezelfde slijpgraad (misschien nog wel een wat hogere) heeft als de Mezzo. Kortom: Ieder merk heeft zijn eigen verhoudingen en dit is onmogelijk te vergelijken met de verhoudingen van andere merken. Hierbij niet te vergeten dat de soort polijstpad ook grote invloed heeft op het resultaat!

Hetzelfde geldt voor de stand- en curetijd van waxen. Deze informatie wordt ook niet altijd meegegeven vanuit de fabrikant en wij moeten deze info verkrijgen naar aanleiding van het eigen gebruik. Hiernaast is de standtijd van een wax heel variabel en afhankelijk van meerdere aspecten bij de klant. Staat een auto altijd buiten of grotendeels binnen? Wordt er veel met de auto gereden of niet?

Natuurlijk zijn er ook producten die al enige tijd op de webshop staan die wel een hernieuwde tekst kunnen gebruiken en dit gaan wij ook zeker aanpassen. Wanneer wij over zijn naar de nieuwe website komt hier meer aandacht voor! Aangezien het om veel, heel veel, producten gaat zal het wel enige tijd duren voordat alles up-to-date is! :)
 
  • Leuk
Reactions: Dany
@Laurette - Wéér een nieuwe website?! :)

Dat word een grote klus om bij elk product, naast de fabrikantbeschrijving, een persoonlijke noot te zetten. Deze zal immers door iedereen van CC ook weer anders worden beoordeeld en het blijft toch erg persoonlijk.

Wat ik dan nog eerder zou doen; De reviews in de webshop aanpassen. Man man man, wat staat hier een hoop onzin tussen. :) Mensen die niets hebben met een forum, die kijken naar de reviews. Als zij zoeken naar de pannenkoeken van Sonax, dan staat er in de negatieve reviews dat de klanten eigenlijk poffertjes wilde, je niet met de pannenkoeken kan frisbeeën omdat ze vierkant zijn en dat Smurfin een rode muts heeft. ;)


XD
 
Wij gaan binnenkort over op een nieuw systeem, vandaar 'nieuwe' website. Op de website zelf zullen er wat extra tools toegevoegd worden en de huisstijl is wat vernieuwd. ;) Het is onmogelijk om aan elke productomschrijving een eigen draai te geven, maar we proberen dit wel zoveel mogelijk te doen. Het gaat daarbij om de feiten die wij ervaren aan de hand van het gebruik en natuurlijk niet om onze eigen meningen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aanbrengen van een bepaald product. Als de gebruiksaanwijzing niet vanuit de fabrikant wordt meegegeven zullen wij het stappenplan zelf beschrijven!

De reviews zijn voor iedereen toegankelijk, zowel het lezen als het schrijven. Klantwaarderingen zijn voor ons uitermate belangrijk en natuurlijk zal niet iedereen dezelfde mening hebben over een bepaald product. Dat neemt niet weg dat er ook reviews tussen zitten die waarschijnlijk niet kloppen en deze moeten natuurlijk verwijderd worden!
 
Wij gaan binnenkort over op een nieuw systeem, vandaar 'nieuwe' website. Op de website zelf zullen er wat extra tools toegevoegd worden en de huisstijl is wat vernieuwd. ;) Het is onmogelijk om aan elke productomschrijving een eigen draai te geven, maar we proberen dit wel zoveel mogelijk te doen. Het gaat daarbij om de feiten die wij ervaren aan de hand van het gebruik en natuurlijk niet om onze eigen meningen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aanbrengen van een bepaald product. Als de gebruiksaanwijzing niet vanuit de fabrikant wordt meegegeven zullen wij het stappenplan zelf beschrijven!
Alweer een "vernieuwde" website?
Ik begrijp heel goed dat het veel werk is om dit te te voegen en dat jullie daarbij ook afhankelijk zijn van de informatie die jullie krijgen van de fabrikant. Wellicht wil een fabrikant/importeur ook wel wat meer informatie verstrekken op dat gebied, als er specifiek om gevraag wordt?

De reviews zijn voor iedereen toegankelijk, zowel het lezen als het schrijven. Klantwaarderingen zijn voor ons uitermate belangrijk en natuurlijk zal niet iedereen dezelfde mening hebben over een bepaald product. Dat neemt niet weg dat er ook reviews tussen zitten die waarschijnlijk niet kloppen en deze moeten natuurlijk verwijderd worden!
Klantwaarderingen moeten dan ook wel echt klantwaarderingen zijn. Als het zo belangrijk is voor CC dan zou het juist prima zijn als een waardering ook alleen gegeven kan worden als het een geverifieerde aankoop betreft. Nu kan iedere JldB gewoon een stukje schrijven over een product, of hij/zij ervaring mee heeft of niet. Technisch gezien is het imo een kleine ingreep om die aankoopcontrole toe te voegen.