• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Premium anti-vorst doek/anti-vries doek

ThijsD

Detailing addict
19 okt 2018
117
73
29
Dordrecht
Met de Winter in aantocht ben ik opzoek naar een kwalitatief anti-vorst doek/deken. Je heb ze bij grote webwinkels voor een paar euro maar 1 ruk wind en je doek is kapot. Nu ben ik opzoek naar een doek dat de winter wel overleeft ongeacht het windkracht 8 of 28 is. Tevens vind ik het prettig als het doek tussen de voorportieren geklemd kan worden zodat deze blijf zitten. Nu heb ik er wel een aantal gevonden maar die werken met magneten en ik vertik het om magneten op me auto te plakken. Mijn vooruit is 140 breed x 100 hoog. Iemand eventueel tips waar ik zoiets kan vinden?

Bedankt!

edit : de Nissan dealer heeft ze niet :(
 
Je bent er jezelf van bewust dat je krassen op je A stijl maakt met deze dingen?
Het vuil wat op je auto is verzameld druk je met deze doeken je lak in, zou ik niet willen.
Je kunt ook Autoglym de-icer gebruiken. Deze is niet vet, werkt goed en sloopt zelfs de evt aanwezige ruitbescherning niet.
 
Het betreft in principe alleen de voorruit en een klein gedeelte van de lak wat tussen de ruit zit en het portier. Komen hier echt krassen van?
 
Ik heb ook al krassen in het glas gezien bij het gebruik van deze dekens. :D Ik gebruikte 'm ook een tijd lang, maar het klemmen tussen de deuren ging met een soort elastieken (Dus geen deken op de gelakte stijlen) en deed ze onder mijn ruitenwissers die schuin over de ruit lagen.

De-icers werken als een malle en op een mildere manier. Met name als er iets van bescherming onder zit.

@Timm - Die charme is er voor mij alleen als alle factoren dan aanwezig zijn. Winters weer, lekker sneeuw, etc. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@ThijsD je zit hier op een detailforum.
Iemand als ik let juist op dingen als doeken en elastieken welke langs mijn lak kunnen schuren.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Dus als ik het goed begrijp mag ik de hele winter in de weer met een de-icer? Ik begrijp dat ik op een detail forum zit maar had niet verwacht dat een anti-vries deken/doek schade zou kunnen geven zo zie je maar. Kan een de-icer ook op getinte ruiten?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Krassen zitten inderdaad in een klein (d)hoekje.

De de-icer van autoglym is erg fijn, al heb ik de luxe dat ik bijna nooit hoef te krabben.

Overigens, ik zit nog even mee te denken: Wat als je een deken vindt/maakt die werkt met magneten waarbij er magneten zijn die aan de doek zitten en losse magneten die je aan de binnenkant van het glas plaatst. Op die manier wordt de doek tussen 2 magneten op het glas gehouden. Als de doek iets kleiner is dan de ruit komt er niks tegen je lak aan. Moet je alleen wel zorgen dat de magneten sterk genoeg zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Je kan ze in een zacht omhulsel doen, net zoals met die dingen die te koop zijn om het water dat uit je spiegels loopt op te vangen.
 
Weerszijden magneten dus. Voortaan niet meer aan de buitenkant krassen op het raam maar ook aan de binnenkant

Wind en katten, samen met zo’n magneet dat gaat niet gezellig worden denk ik.

Die elastieken kunnen idd. krassen geven, maar daarvoor hebben we dan ook weer een voorjaarsprep.

Denk niet dat er een echte goed of fout is, maar elke optie geeft ander werk in het voorjaar, waarbij de AG het minste werk geeft. Zelf ook erg tevreden over.
 
Je bent er jezelf van bewust dat je krassen op je A stijl maakt met deze dingen?
Het vuil wat op je auto is verzameld druk je met deze doeken je lak in, zou ik niet willen.
Je kunt ook Autoglym de-icer gebruiken. Deze is niet vet, werkt goed en sloopt zelfs de evt aanwezige ruitbescherning niet.
+1
 
Ik gebruik geen krabber meer. En ook geen doek.
Gewoon een de-icer in de kofferbak. Ruiten een paar pufjes opsprayen en gaan met die banaan!

@Zluytr dat moest juist erg slecht zijn voor je auto... zeggen ze. Of zou het gewoon slecht zijn voor het milieu?