• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Duivenpoep, hoe verwijder je dat?

John1961

Detailing trainee
7 aug 2017
72
33
62
Friesland
Op mijn auto zitten plekken door duiven poep, hoe dit te verwijderen ?
Duiven poep.jpg
 
Product is als het goed is gewoon op voorraad. Site klopt niet altijd. Als je hem in je winkelwagen kan stoppen is het goed over het algemeen
 
Vogel poep is erg naar voor de lak vooral als het er langer op blijft zitten. Zelf ben ik (nog) geen expert maar ik denk dat dit niet meer te redden valt zonder te polijsten en dan is nog maar de vraag of het er mooi uitkomt. Let op, de kans is groot dat ik er naast zit.
 
Vogel poep is erg naar voor de lak vooral als het er langer op blijft zitten. Zelf ben ik (nog) geen expert maar ik denk dat dit niet meer te redden valt zonder te polijsten en dan is nog maar de vraag of het er mooi uitkomt. Let op, de kans is groot dat ik er naast zit.

t,ja nu sparen voor een poestmachine
 
Ja, goed idee. Zo is je lak helemaal vrij van vuiligheid.
Btw, de Ultimate Compound is geen wipe on/wipe off product. Enkele druppels op een pad en dan goed en krachtig de testspot (10 op 10 cm) bewerken.
 
Laatst bewerkt:
Eerst met klei alle vervuiling weghalen, maar mijn ervaring is dat je niet ontkomt aan polijsten, kijk of je ergens een dap500 of 900 te pakken kan krijgen, en dan ligt het eraan hoe hard de lak is wat voor combinatie pad met pasta je moet gebruiken.

pas wel op met een hoes over de auto, als het waait gaat het schuren over de lak.
 
Op de eerste foto zie ik eigenlijk zoveel verschillende dingen dat ik door het bomen het bos niet meer zie. :p

Op de tweede foto lijkt het al een stuk minder dramatisch, maar daar is de belichting weer een stuk minder.
Als ik uitga van je verhaal over veel vogelpoep en hars/teer, dan neem ik aan dat je bij de tweede foto het teer/hars verwijderd hebt en de overgebleven defecten dus ingebrande vogelpoep is. Dat zal hoogstwaarschijnlijk moeten worden verholpen middels polijsten, maar de kans bestaat dat de lak al dusdanig is aangetast dat het er niet veel beter op gaat worden.

Als je denkt aan polijsten, dan is machinaal wel beter/makkelijker/sneller. Naast het feit dat je dan nu de lak kan herstellen, kan je het ook bij gaan houden in de toekomst.
Mijn advies zou dan zijn om te kiezen voor een DAP900 in een voordeelset, zoals de Powerpack. Uiteraard komt hier nog meer bij kijken, dus verdiep je in de stof. (Zoekfunctie forum) :p
 
Op de eerste foto zie ik eigenlijk zoveel verschillende dingen dat ik door het bomen het bos niet meer zie. :p

Op de tweede foto lijkt het al een stuk minder dramatisch, maar daar is de belichting weer een stuk minder.
Als ik uitga van je verhaal over veel vogelpoep en hars/teer, dan neem ik aan dat je bij de tweede foto het teer/hars verwijderd hebt en de overgebleven defecten dus ingebrande vogelpoep is. Dat zal hoogstwaarschijnlijk moeten worden verholpen middels polijsten, maar de kans bestaat dat de lak al dusdanig is aangetast dat het er niet veel beter op gaat worden.

Als je denkt aan polijsten, dan is machinaal wel beter/makkelijker/sneller. Naast het feit dat je dan nu de lak kan herstellen, kan je het ook bij gaan houden in de toekomst.
Mijn advies zou dan zijn om te kiezen voor een DAP900 in een voordeelset, zoals de Powerpack. Uiteraard komt hier nog meer bij kijken, dus verdiep je in de stof. (Zoekfunctie forum) :p

ga morgen eerst meguir proberen. en een machine zit er finaceel er even niet in.
 
Een hoes over de auto in de buitenlucht = kale plekken.
Dat lijkt misschien vreemd, maar door wind beweegt zo'n hoes continue, waardoor de hoes op randen gewoon door de lak schuurt, en daarbij vaak geholpen door zand wat van onderuit tussen hoes en auto waait. Het is een beetje vergelijkbaar met met brah op de neus: het helpt voor de steenslag, maar er komt altijd zand tussen, waardoor op de langere termijn de hoeken/randen kaal worden, doordat de brah met zand over de lak schuurt, doordat er altijd beweging in zit.
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Een hoes over de auto in de buitenlucht = kale plekken.
Dat lijkt misschien vreemd, maar door wind beweegt zo'n hoes continue, waardoor de hoes op randen gewoon door de lak schuurt, en daarbij vaak geholpen door zand wat van onderuit tussen hoes en auto waait. Het is een beetje vergelijkbaar met met brah op de neus: het helpt voor de steenslag, maar er komt altijd zand tussen, waardoor op de langere termijn de hoeken/randen kaal worden, doordat de brah met zand over de lak schuurt, doordat er altijd beweging in zit.


denk het ook, auto staat nu binnen , voor winter stop. Maar ook met een hoes er omheen.
 
Binnen is een hoes geen probleem, dan heb je (vrijwel) geen wind, terwijl de auto bijvoorbeeld in een boerenschuur wel beschermd is tegen vogelpoep van vogels die soms in zo'n schuur zitten.