• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier

FocusHans

Detailing rookie
12 jan 2020
11
15
Barendrecht
Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Hans, ik ben 56 jaar en eigenlijk geen autopoetser. Ik meld me hier aan, omdat ik binnenkort een donkergrijze Focus krijg, die ik nu wel een keer wil gaan vertroetelen.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en PA27506
Welkom Hans, er zijn hier maar weinig autopoetsers actief: de meeste mensen hier zijn detailer. ;)
Lees je gewoon rustig in, en begin bij voorkeur al vóór je de Focus krijgt met het anders werken (wassen), daar heb je straks bij de Focus alleen maar profijt van.
 
  • Leuk
Reactions: FocusHans
Welkom Hans, er zijn hier maar weinig autopoetsers actief: de meeste mensen hier zijn detailer. ;)
Lees je gewoon rustig in, en begin bij voorkeur al vóór je de Focus krijgt met het anders werken (wassen), daar heb je straks bij de Focus alleen maar profijt van.
Ik ben me al aan het inlezen en ik ga beginnen met 2 emmers, een grit-guard en een goede shampoo. Oh ja en wat goede droogdoeken. Van daaruit gaan we stapje voor stapje verder.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Vergeet een goede was mitt niet.
2 zelfs begreep ik. 1 voor tot aan de dorpels en 1 voor velgen en dorpels dus. Ik ben al reviews hier aan het doorspitten, maar deze was ik inderdaad vergeten te noemen in eerste instantie. Merci. Ik heb overigens nog een wash mitt, een droogdoek en ultimate quick detailer van Meguiars van de vorige pogingen overgehouden, maar alleen de laatste ga ik nog gebruiken. Ik ga nu voor goede spullen kijken.
 
Ik gebruik er zelfs 3, maar 2 is prima te doen.

1 voor het lakwerk, was eerst de auto tot ongeveer 1/3 van de grond, als laatste onderzijde panelen, dorpels en onderzijde bumpers.

Ik zou een apparte mitt voor de wielen houden die je nooit voor het latwerk gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: FocusHans
Ik gebruik er zelfs 3, maar 2 is prima te doen.

1 voor het lakwerk, was eerst de auto tot ongeveer 1/3 van de grond, als laatste onderzijde panelen, dorpels en onderzijde bumpers.

Ik zou een apparte mitt voor de wielen houden die je nooit voor het latwerk gebruikt.
Dank je wel. Dan denk ik, dat ik mijn oude mitt promoveer tot velgen mitt voor de nieuwe auto.
 
  • Leuk
Reactions: BZwart
Welkom Hans, voor je het weet sta je wekelijks je mooie nieuwe auto te detailen ;)

Zoals hierboven al genoemd, ook door jezelf, je lekker inlezen in de verschillende materie komt je straks alleen maar ten goede
 
  • Leuk
Reactions: FocusHans
Persoonlijk doe ik eerst de velgen (vroeger vooral vanwege het spetteren van een velgenborstel), eerst met een wheel woolie, en ga er met de washmitt die ik voor dorpels e.d. gebruik nog even overheen, omdat je met een mitt net wat beter in de hoekjes bij de wielbouten komt. De keuzes die gemaakt worden zijn voor een deel ook persoonlijke voorkeur.
 
  • Leuk
Reactions: FocusHans
Mooiere foto volgt bij beter weer, maar hij is dus binnen. We zijn er in ieder geval heel blij mee.
 

Bijlagen

  • 20200121_134148.jpg
    20200121_134148.jpg
    441,8 KB · Weergaven: 63
  • Leuk
Reactions: Rednose
Welkom Hans, mooie kleur ook. Veel rijplezier en veilige km'ers gewenst, ik geniet nog steeds van elke km'er die ik er op zet (Focus Titanium Edit. 2020).

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: FocusHans