• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

robertG

Detailing addict
11 feb 2020
20
55
Hallo iedereen! Mijn naam is Robert, 26 jaar en woon in het midden van de Veluwe. Na mijn studieperiode ben ik vorig jaar aan het werk gegaan. Sinds juni 2019 eigenaar van mijn eerste auto: een bmw 1 serie (e87). Sindsdien heb ik mij steeds meer verdiept in het schoonmaken/detailen van de auto, waarin ik mijn OCD de vrije gang kan laten gaan. In het begin gebruikte ik veel producten van Mequiars, maar ik ben bezig mijn horizon te verbreden.
De basisprincipes van het autowassen pas ik nu toe (geen spons/, meerdere emmers, MICROVEZEL ALLES etc.). De volgende stap is het leren polijsten met een DA machine (ben ook op de clinic 15 feb as.)

De video's die ik daarover kijk zijn van MequiarsUK, Larry van AmmoNYC. Sinds kort ook bekend geworden met Het YouTubekanaal "Obsessed Garage", die gast heeft ontzettend veel kennis. Hij is ook kritisch op het bestaansrecht van bepaalde producten. Video's zijn wel minder gestructureerd dan die van Larry bijv.

Dus ik hoop op dit forum wat meer te leren over welke machines, technieken en producten. En verder ben ik geïnteresseerd in glascoating vs. waxcoating. Wellicht dat hier wat discussies over opwaaien.;)

Hartelijke groet,

Robert.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom op het forum, Robert. :D

Je bent al lekker aan het verdiepen in de stof. Goed bezig!

Probeer wel te onthouden dat talloze filmpjes kijken van hoe anderen iets doen, waarmee en waarom, dat dit wellicht informatief is, maar jouw eigen ervaringen jou het meeste zullen vertellen. Persoonlijke voorkeur komt bij vrijwel alles om de hoek kijken.

Discussies over coating vs wax zijn eigenlijk al snel klaar; Coatings kiest men veelal om standtijd en onderhoudsgemak (en soms zelfs noodzaak als de lak gevoelig en/of heel zacht is) en een wax heeft de voorkeur als men minder semi-permanente bescherming wilt waarbij er dus lekker therapeutisch gesmeerd kan worden, testen van producten, looks en geuren, etc. ;)
 
  • Leuk
Reactions: robertG
Welkom op het forum, Robert. :D

Je bent al lekker aan het verdiepen in de stof. Goed bezig!

Probeer wel te onthouden dat talloze filmpjes kijken van hoe anderen iets doen, waarmee en waarom, dat dit wellicht informatief is, maar jouw eigen ervaringen jou het meeste zullen vertellen. Persoonlijke voorkeur komt bij vrijwel alles om de hoek kijken.

Discussies over coating vs wax zijn eigenlijk al snel klaar; Coatings kiest men veelal om standtijd en onderhoudsgemak (en soms zelfs noodzaak als de lak gevoelig en/of heel zacht is) en een wax heeft de voorkeur als men minder semi-permanente bescherming wilt waarbij er dus lekker therapeutisch gesmeerd kan worden, testen van producten, looks en geuren, etc. ;)
Bedankt!

Helemaal mee eens! Dat vind ik ook het lastige met alle reviews bij producten, veel komt aan op persoonlijke voorkeur.

Glascoating: ooit op een dag, maar voor het experimenteren met producten dus voorlopig een wax (oid).
 
Welkom! Hier ook een grote fan van Obsessed Garage. Kerel is zalig. Forensic Detailing Channel is ook een topper vind ik. Veel goede en eerlijke info.