• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Water vlekken / shampoo vlekken(?) verwijderen

Syourt

Detailing trainee
1 jul 2019
36
43
30
Hallo allemaal,

Een vriend van me heeft vandaag nadat hij z’n auto had gewassen een paar hardnekkige vlekken op zijn velgen zitten.

Er is geprobeerd ze er af te halen met een MF doek, prewash op een pad (Chemical Guys honeydew) en dasty. Niets werkt, iemand ervaring met dit soort vlekken?

De auto is ontijzerd, afgespoeld en daarna gefoamd met de CG honeydew en gewassen met Meguiers Gold Class Shampoo. En vervolgens natuurlijk afgespoeld en afgedroogd. De velgen waren alleen al droog voordat ze afgedroogd konden worden.

Hopelijk heeft iemand een oplossing, bedankt!
 

Bijlagen

  • 67AB899F-4938-4A83-8D97-D6AC3B445CFD.jpeg
    67AB899F-4938-4A83-8D97-D6AC3B445CFD.jpeg
    160,2 KB · Weergaven: 0
  • E24BC120-F848-4C80-B2A6-E1AD3675DCB1.jpeg
    E24BC120-F848-4C80-B2A6-E1AD3675DCB1.jpeg
    150,2 KB · Weergaven: 0
@DetaiLeo bedankt voor je reactie. De auto is ontijzerd met D-Con van Chemical Guys en de auto/velgen waren niet warm.

De vlekken voelen ook een beetje ruw.
 
Lijkt inderdaad dat het ingedroogd is,was het al zo toen je eraan begon
ik denk dat het te laat is om er nog iets aan te doen behalve overspuiten dan.
wat ik altijd doe is de velgen nat maken en als ik niet in de schaduw kan werken
1voor 1 behandelen met non ferro en daarna de velgen drogen zodat
de boel als het nat is niet kan indrogen ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Syourt en DetaiLeo
Buiten de vlekken om, lijkt het er op dat de plekken ook niet goed meer in de lak zitten? Of was de lak in strakke toestand? Onder de vlekken door lijk ik een aangetaste lak te zien?
Misschien erg toevallig maar ik heb dit ook gehad met een set oz formula. Van boven lijkt de lak strak, maar aan de binnenkanten?
received_537766660189777.jpeg
 
Als het watervlekken zijn zou je CP Spotless kunnen proberen. Dat merk verkoopt CC niet maar zie ook geen alternatief in het assortiment anders had ik dat aangeraden. Als dat niet werkt dan zou je evt licht kunnen polijsten.
 
  • Leuk
Reactions: Syourt
Het lijkt mij ook dat licht polijsten het op zou moeten kunnen lossen. Ik zou dan met de hand beginnen ofwel met een cone maar dan met een lichte combi en met beleid. De hoeken zijn nogal een risico om door de lak te gaan (ik kan het weten) ;)
 
Buiten de vlekken om, lijkt het er op dat de plekken ook niet goed meer in de lak zitten? Of was de lak in strakke toestand? Onder de vlekken door lijk ik een aangetaste lak te zien?
Misschien erg toevallig maar ik heb dit ook gehad met een set oz formula. Van boven lijkt de lak strak, maar aan de binnenkanten?

Ik weet niet hoe de staat van de lak op de velg is, heb ze zelf nog niet in het echt gezien. Hij heeft de auto pas sinds gisteren, dat maakt het extra vervelend dat de velgen er na 1 wasbeurt al zo uit zien.

Als het watervlekken zijn zou je CP Spotless kunnen proberen. Dat merk verkoopt CC niet maar zie ook geen alternatief in het assortiment anders had ik dat aangeraden. Als dat niet werkt dan zou je evt licht kunnen polijsten.

Zal het product doorgeven, ik denk dat Non Ferro eerst uitgeprobeerd gaat worden gezien hij dat nog heeft staan. Mocht dat niet helpen dan is dit een optie.

Het lijkt mij ook dat licht polijsten het op zou moeten kunnen lossen. Ik zou dan met de hand beginnen ofwel met een cone maar dan met een lichte combi en met beleid. De hoeken zijn nogal een risico om door de lak te gaan (ik kan het weten) ;)

Polijsten had ik in de eerste instantie toch afgeraden omdat het mij niet nodig lijkt voor watervlekken, als alle middeltjes niet werken dan kunnen we dat nog proberen.

Bedankt allemaal voor het meedenken! :grinning:
 
Buiten de vlekken om, lijkt het er op dat de plekken ook niet goed meer in de lak zitten? Of was de lak in strakke toestand? Onder de vlekken door lijk ik een aangetaste lak te zien?
Misschien erg toevallig maar ik heb dit ook gehad met een set oz formula. Van boven lijkt de lak strak, maar aan de binnenkanten?

Gisteren heb ik de velgen zelf gezien, het lijkt inderdaad hetzelfde te zijn als op jouw velgen. Dit is in feite gewoon een beschadiging, lijkt me dan helaas niet echt iets aan te doen.
 
  • Leuk
Reactions: tamer