• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo iedereen, een korte voorstelling van mezelf.

Welkom Andy! Doe je ook spuitwerk of meer de mechanische / technische werkzaamheden? Forummers met spuitwerkkennis zijn altijd meegenomen. Een vraag die al jarenlang voorbij komt: wanneer polijsten / waxen van herspoten delen bijvoorbeeld. Anyway, veel plezier hier. De Bimmer staat er netjes bij
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Welkom Andy! Doe je ook spuitwerk of meer de mechanische / technische werkzaamheden? Forummers met spuitwerkkennis zijn altijd meegenomen. Een vraag die al jarenlang voorbij komt: wanneer polijsten / waxen van herspoten delen bijvoorbeeld. Anyway, veel plezier hier. De Bimmer staat er netjes bij

Hey! Allereerst bedankt voor je verwelkoming en compliment.

Voornamelijk doe ik het plaatwerk, de gehele herstelling tot aan het lakwerk, al kan ik ook wel lakken in principe.

Omtrent de vraag "Wanneer polijsten/waxen van herspoten delen". Als de vernis voldoende is uitgehard dan is dit in feite geen enkel probleem, het ene merk van vernis hard sneller uit dan de andere, ook hier zit verschil in kwaliteit. In feite zou de vernis toch volledig moeten uitgehard zijn 24u na de spuiting, wij zetten vaak nog een infraroodlamp op het pas gespoten deel als wij in tijdsnood zitten, of we laten het voertuig een 2de keer "bakken" in de spuitcabine.

Ik zou mij eerlijk gezegd meer zorgen maken over wat er onder de lak zit. (hersteld? En hoe is dit hersteld? Plamuur e.d,...) Als ik sommige detailers zie, ze hebben niet allemaal kennis van het lakwerk e.d, toch iets wat mij ook niet onbelangrijk lijkt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Ik zou mij eerlijk gezegd meer zorgen maken over wat er onder de lak zit. (hersteld? En hoe is dit hersteld? Plamuur e.d,...) Als ik sommige detailers zie, ze hebben niet allemaal kennis van het lakwerk e.d, toch iets wat mij ook niet onbelangrijk lijkt.

Klopt, daarom zie je vragen hieromtrent ook geregeld voorbij komen. We (= even lekker generaliseren :) ) zijn hier meer bedreven in het detailen dan dat we allen (de goeden daargelaten) grondige en uitgebreide kennis van het lakwerk zelf hebben, mijzelf incluis overigens. Daarom extra handig als er lakexperts aanwezig zijn ;)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR

Vergelijkbare onderwerpen