• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q² Trim Protection welke stappen

DetaiLeo

Detailing guru
15 jun 2020
416
138
45
Heerenveen
Hi,

Ik wil mijn kunststofdelen van de auto gaan behandelen met Gyeon Q² Trim Protection, uiteraard heb ik mij zo goed als mogelijk ingelezen toch heb ik wat aanvullende vragen.
Het volgende stappenplan wil ik toepassen:

  • auto wassen
  • afplakken van delen rondom het gebied welke ik wil aanpakken
  • kunststofdelen met APC schoonmaken
  • Kunststofdelen met Gyeon prep behandelen
  • Kunststofdelen behandelen met Gyeon Q² Trim Protection

De tussentijdse handelingen zijn bekend, afnemen van prep, na laten inwerken van Trim deze afnemen met een MF om overtollige residu weg te nemen.

Volgens mij is dit de basis (zo niet dan hoor ik het graag), de vragen waarmee ik zijn o.a.

  • De applicator plus brillendoekje (zal anders heten maar dat vind ik het net) kan je die vaker dan een keer gebruiken?
  • De MF doeken waarmee je de prep en trim afneemt kan je die daarna weggooien (prep wrs niet trim weet ik dus niet)?

Ik hoor het graag :)
 
@DetaiLeo :
de applicator kan je meer dan 1 keer gebruiken, de “brillendoekjes” kan je maar 1 keer gebruiken en moet je na gebruik weggooien.… deze kosten ook geen stukken van mensen, de MF doeken voor de prep kan je wassen en terug gebruiken, de MF doeken die je gebruikt voor de trim kan je wassen en nadien gebruiken voor bvb motorcompartiment of je bandendressing . Veel plezier .…
 
Trim is een glascoating. Het wordt dus hard, ook in je doeken. Daarom moet je de applicator weggooien (als je ze een paar dagen bewaard is het hele doekje verhard|) en ook al was je de MF doeken meteen dan nog zullen er hele kleine harde stukje in de doek zitten die micro marring in je lak zouden veroorzaken. Dus je kan ze wel hergebruiken maar alleen op niet gelakte delen. Op ongelakte trim/plastic dus geen probleem, bijv op pianolak delen zeker niet doen want dat is relatief zacht en je kan de krassen er dan zo in zien ontstaan.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en DetaiLeo
De tussentijdse handelingen zijn bekend, afnemen van prep, na laten inwerken van Trim deze afnemen met een MF om overtollige residu weg te nemen.

Volgens mij is dit de basis (zo niet dan hoor ik het graag), de vragen waarmee ik zijn o.a.

  • De applicator plus brillendoekje (zal anders heten maar dat vind ik het net) kan je die vaker dan een keer gebruiken?
  • De MF doeken waarmee je de prep en trim afneemt kan je die daarna weggooien (prep wrs niet trim weet ik dus niet).
-”inwerken van Trim” na het aanbrengen moet je zo goed als gelijk weer het residu afnemen wacht je te lang dan wordt de coating “rullerig”.
-Coating/brillendoekje kun je niet vaker dan 1x gebruiken want Trim wordt hard in het doekje je kan wel meerdere kleine delen achter elkaar insmeren en daarna gelijk afnemen.
-De doeken die je voor Prep gebruikt kun je na wassen wel hergebruiken.
-De doeken die je voor het afnemen Trim gebruikt kun je gelijk na gebruik in een emmer heet water kiepen en apart uitwassen maar eenmaal uitgewassen niet meer op gelakte delen gebruiken maar wel bv voor smerige klusjes zoals uitlaat tips/motorruim
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Ik heb de Trim coating op de Mini r56 van mijn vrouw bewust NIET afgenomen...
Egaal aanbrengen en niet afnemen werkte op de Mini trims in elk geval prima
 
Op koplampen neem ik Trim meestal ook niet af. Heb dan het gevoel dat ik het weer verwijder.

Op plastic loop ik het dan wel altijd weer na.
 
thnx all, bestelling is geplaatst en komt morgen als het goed is binnen. Kijken of ik het weekend tijd hem om er mee aan de slag te gaan.
 
ik heb nog een vraag:

Wanneer ik de auto heb gewassen, de kunststofdelen heb schoongemaakt met APC en de prep dan is het kunstof nog "nat" kan dit kwaad, moet ik wachten tot dit geheel droog is of kan ik na prep (wat feitelijk het kunststof ook weer nat maakt) de trim gelijk toepassen (prep neem ik uiteraard af)
 
check, dat dacht ik al maar voor de zekerheid even een controlevraag :)

dan dank ik dat ik de auto niet geheel ga wassen enkel de kunstof delen om deze daarna te behandelen.
 
ik heb de coating aangebracht, deze zit er nu een halfjaar op, door de koop van een nieuwe woning heb ik daarna de auto slechts een keer kunnen wassen. Toen zagen de kunstofdelen er goed uit echter lijkt het erop dat de standtijd beperkt is, dit kan ik echter pas goed beoordelen wanneer ik de auto nogmaals was. Dit zal wrs pas over een paar weken zijn, ben nog niet helemaal overtuigd voor nu maar dat kan veranderen.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
-De doeken die je voor het afnemen Trim gebruikt kun je gelijk na gebruik in een emmer heet water kiepen en apart uitwassen maar eenmaal uitgewassen niet meer op gelakte delen gebruiken maar wel bv voor smerige klusjes zoals uitlaat tips/motorruim
Ik heb de doeken waarmee ik Trim heb afgenomen, gewoon bij de andere MF-doeken en washmitts in de wasmachine gestopt en uitgewassen. Ik hou ze wel apart, maar is er nu kans dat de harde stukjes coating nu ook in de andere doeken terecht is gekomen (en dat die dus nu eigenlijk verkracht zijn)?
 
Ik heb de doeken waarmee ik Trim heb afgenomen, gewoon bij de andere MF-doeken en washmitts in de wasmachine gestopt en uitgewassen. Ik hou ze wel apart, maar is er nu kans dat de harde stukjes coating nu ook in de andere doeken terecht is gekomen (en dat die dus nu eigenlijk verkracht zijn)?
Dat zal wel mee vallen.
 
  • Leuk
Reactions: Marc O en ArjanB