• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

jaco32

Detailing addict
31 jul 2020
35
50
Hoi iedereen,
Ik ben Jaco, 25 jaar oud. Rij sinds 2014 in een blauwe Toyota Yaris uit 2003.
Heb dit forum een aantal jaar geleden ontdekt (dacht eigenlijk dat ik toen al een account had aangemaakt, maar ben denk de inlog kwijt).
Sinds kort is eigenlijk mijn interesse om te gaan cleane weer op gaan spelen en ben ik veel op dit forum te vinden. Wil het dit keer wat serieuzer/beter aanpakken. Wil proberen om mijn motorkap weer netjes te krijgen, ook al ben ik bang dat deze al te veel verweerd is. Eerst ga ik hier nog uitgebreid lezen, en ga ik wat producten samenstellen om te gaan kopen. Heb wel al veel autoshampoos etc. staan maar het meeste is denk ik 'goedkope zooi' of al wat ouder.

Ben verder nog een beginner in dit alles, dus alle tips zijn welkom.

Groetjes.
 
Welkom Jacco,

Hier is de nodige info te vinden. Gewoon eerst je oude zooi zoveel mogelijk opmaken, nieuw kopen komt snel genoeg en als je niet oplet koop je teveel.
 
  • Leuk
Reactions: jaco32
Welkom, lees je goed in, begin stapje bij stapje en dan merk je vanzelf hoe je verdere kan groeien. En zoals zo veel dingen is detailen echt een "spullen sport", het begint met kwalitatief goede en de juiste "spullen". Dus CC gaat vast en zeker goede zaken met je doen ;)
 
  • Leuk
Reactions: jaco32
Welkom op het forum, Jaco.
Benieuwd naar de staat van je motorkap en of daar nog iets van te maken is...
Bedankt!
Heb hier een paar foto's van de motorkap, de auto heeft schade gehad (vorige eigenaar) en heeft denk ik de motorkap gespoten. Rechtsboven zat een klein plekje (grondlaag?) wat steeds groter werd. Ik had nog een potje blanke lak en heb dit er opgedaan zodat de plek ieder geval niet groter wordt. Lijkt wel of na elke keer goed schoonmaken/poetsen of de witte waas op de motorkap erger wordt. Alleen vraag ik me nu af nadat ik een tijdje op dit forum rondsnuffel of dat ik de motorkap wel goed heb gepoetst/gepolijst en denk niet met de juiste producten.
Benieuwd wat jij er van vindt?!
IMG_20200731_115516.jpg
IMG_20200731_115524.jpg
IMG_20200731_115535.jpg
IMG_20200731_115530.jpg
 
De motorkap ziet er niet zo goed meer uit neen. Deze heeft een herspuiting nodig, enkel dit kan terug de glans geven die deze verdient.
 
  • Leuk
Reactions: jaco32