• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen + 1e vraag

Gieljaam

Detailing addict
31 jul 2020
44
50
Brugge
Goedemiddag.

Ik heb sinds een aantal weken een Volvo V90 cross country gekocht. En om deze in goede staat te houden ben ik me beginnen verdiepen in het detailen. En omdat ik de bomen door het bos nog niet goed zie (en het voor mij een groot bos aan producten is) heb ik me hier lid gemaakt.
Hierbij had ik al een 1e vraag. Op mijn ramen heb ik spots maar met wassen en glass cleaner krijg ik deze er niet uit.
Op welke manier zou ik dit kunnen aanpakken?
 

Bijlagen

  • 20200730_172100.jpg
    20200730_172100.jpg
    193,8 KB · Weergaven: 0
  • 20200730_172013.jpg
    20200730_172013.jpg
    250 KB · Weergaven: 0
Dit lijken ingedroogde waterdruppels (van wassen of van de regen). Als je nog geen spullen hebt is kleien het makkelijkst om mee te beginnen, als het daarmee niet lukt, kan het ook geen kwaad.
 
  • Leuk
Reactions: Gieljaam
Dit lijken ingedroogde waterdruppels (van wassen of van de regen). Als je nog geen spullen hebt is kleien het makkelijkst om mee te beginnen, als het daarmee niet lukt, kan het ook geen kwaad.
Ik heb een gele klei. Ik heb voor we op reis vertrokken de ganse wagen met klei gedaan alvorens carnaubawax op de wagen aan te brengen. Maar ik had geen idee dat je glas ook kunt kleien.
Bedankt voor de tip.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Gele klei, is mogelijk de Mothers California Gold Clay? Zoals al gezegd, goede kans dat je het toch moet polijsten, maar wat je met kleien weg krijgt is het meest eenvoudige.

07240.jpg
 
Bedankt voor je an
@Gieljaam , vlekken op glas kan wel eens hardnekkig zijn en het mooiste zou zijn om de ruit te polijsten met een Microvezel cutting pad + Sonax glaspolish
Bedankt voor uw antwoord. Polieren is helaas momenteel nog niet aan de orde. Hier heb ik nog geen materiaal en ervaring voor. Hiervoor moet ik mij eerst nog wat inlezen voor te kijken welk toestel ik bv zou kopen. En dan welk product voor welke behandeling en oppervlak. Maar alvast bedankt voor de glas tip.
 
Ik had ook hardnekkige vlekken op mijn glas die ik er niet af/uit kreeg en bij mij was polijsten de oplossing.
Je zou kunnen beginnen om handmatig te polijsten met een regulier polijstmiddel mocht je geen polijstmiddel voor glas hebben in regulier polijstmiddel zit ook een korrel/cleaner en het zal allicht opknappen.
In mijn geval was alleen kleien by far niet genoeg...
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Welkom en OMG!! Ik wist niet dat ze de V90 ook in CC hadden....poehee wat een klepper van een wagen is dat.

Veel plezier er van en hier (zoals je merkt) helpt eenieder je graag om hem knapper te maken, of in jouw geval, knap te houden :)
 
  • Leuk
Reactions: Gieljaam
Welkom en OMG!! Ik wist niet dat ze de V90 ook in CC hadden....poehee wat een klepper van een wagen is dat.

Veel plezier er van en hier (zoals je merkt) helpt eenieder je graag om hem knapper te maken, of in jouw geval, knap te houden :)
Hehe dankjewel