• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi C4 S6+ Quattro (1996)

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Hallo mede poetsfanaten,

Afgelopen zaterdag mocht ik een klus klaren waar mijn Audi hart sneller van ging kloppen namelijk een uiterst unieke maar verweerde Audi s6+ Quattro tot leven wekken. De auto werd vrijdagavond gebracht en begon toch wel een beetje te slikken omdat dit een mega klus ging worden.. Alles was dof, vervuild, of beschimmeld erg jammer. Maar dit heeft ook een keer zijde dat het alleen nog maar kan gaan opknappen en ja, Wees eerlijk.. Zo'n auto verdiend dat toch? Het verhaal achter deze S6 is dat deze 1,5 jaar in de buitenlucht heeft gestaan onder een boom en vervolgens niet meer bijgehouden is. Erg zonde!

Vrijdagavond heb ik de Audi grondig gewassen op alle bekende kruispunten.. Denk hierbij aan sponnigen, wielkuipen en motorruimte. In totaal heb ik een uur gespendeerd aan het wassen. De Audi was tenslotte klaar om de volgende dag volledig aangepakt te worden.

Zaterdagochtend ben ik begonnen met het kleien van de lak.. deze was heel erg ruw zoals mijn verwachting al schepte. Gelukkig kwam Pa langs om even te helpen met kleien. Vervolgens ben ik begonnen met de roterende machine in combinatie met een schapenvacht en grofpolijstmiddel en de eerste testspot toonde een aanzienlijk verschil dus besloten om de eerste polijst stage op deze manier voort te zetten. Vervolgens de 2e stage gedaan met een excentrische machine in combinatie met een fijner polijst middel om de poets banen te verwijderen die de roterende machine heeft gecreëerd te verwijden. Daarna de auto een hardwax gezet en deze ongeveer 3 uur laten inwerken.

Na 4 uur lang polijsten heb ik mij gericht op het interieur deze was erg smerig en duidelijk uit geleefd. Door de lange stilstand was er veel schimmel op de kopsteunen en gordels te bespeuren. Eerst het interieur gestofzuigd en vervolgens uit geblazen met de tornado. Vervolgens dit enkele keer herhaald en tijdens dit proces kwam ook het missende exterieur deel van de stootlijst tevoorschijn die (m’n pa er aangelijmd heeft) weer terug gebracht aan het exterieur. Toen het interieur weer netjes was en de lederen zetels behandeld zijn verder gegaan met de rand zaken. Het reserve wiel is onderhanden genomen en de plaat die erboven op ligt is netjes zwart gespoten eveneens de trekhaak.
Vervolgens toen de Audi klaar was even laten poseren voor het foto moment naast mijn A1. De Audi kenner zal opmerken dat het toch wel uiterst unieke zijn auto’s zo naast elkaar.

Hieronder zal ik de foto’s met jullie delen.

IMG_5425.jpg

IMG_5416.jpg


IMG_5420.jpg

IMG_5438.jpg


IMG_5444.jpg


IMG_5441.jpg


IMG_5440.jpg


IMG_5446.jpg


IMG_5447.jpg


9d013bdb-7906-40b2-8602-59b836bb7380.JPG


9ca34402-f582-4b6a-a404-8d1ead855620.JPG


0632f45c-b940-4f93-8d32-a5e8e65ae414.JPG


IMG_5455.jpg


IMG_5456.jpg


IMG_5460.jpg


IMG_5466.jpg


647C7958-AD67-4E3D-AF05-2A697C28CBD5 3.JPG


0013D5DE-0AAB-4B5A-AEFC-3D6B98AC582D 2.JPG


IMG_5478.jpg


IMG_5480.jpg


IMG_5482.jpg
 
Mooi resultaat!
in die tijd werd er nog veel aandacht besteed aan details dan nu, nu is het maar een kentekenplaathouder, toen was het iets wat netjes een plekje kreeg.
 
Jij gaf deze bijzondere auto veel liefde, en hij gaf jou dat weer terug.

Deze staat er weer prima bij, goed gedaan.

Tip van Tinus: kleinere pads gebruiken maakt dat je scherper langs de randen kan op een gecontroleerde manier. Op 1 foto zag ik dat de pad al aardig over de onderste raamlijst gaat.
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Flink opgetild die mooie youngtimer!

Wel lange halen snel thuis met dat formaat; oppassen geblazen. Maar op die fijne sexy rondingen heb je nou eenmaal wat meer marge totdat het fout gaat.
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Mooi werk! En prachtige auto, mijn vader had een A6 van dezelfde generatie in dezelfde kleur, mooie herinneringen aan.
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Jij gaf deze bijzondere auto veel liefde, en hij gaf jou dat weer terug.

Deze staat er weer prima bij, goed gedaan.

Tip van Tinus: kleinere pads gebruiken maakt dat je scherper langs de randen kan op een gecontroleerde manier. Op 1 foto zag ik dat de pad al aardig over de onderste raamlijst gaat.

Bedankt voor de tip ik snap wat je bedoeld! Alhoewel ik beschik over kleiner pads werk ik eigenlijk altijd het liefst met een lamsvel (Die word niet zo heet tijdens de eerste stage polijsten) Heb ook kleinere voor de excentrische machine. Meestal plak ik de randen ook wel eerst even in alleen waren deze hoogglans en moesten ook opgepolijst worden. Wat ik overigens met de hand heb gedaan.
 
  • Leuk
Reactions: Teun
Flink opgetild die mooie youngtimer!

Wel lange halen snel thuis met dat formaat; oppassen geblazen. Maar op die fijne sexy rondingen heb je nou eenmaal wat meer marge totdat het fout gaat.

Werk eigenlijk altijd op deze manier als een auto van ver moet komen. De flex met een lamsval word niet erg heet en komt op de juiste diepte in combinatie met grove korrel. Vervolgens napolijsten met een excentrische machine in combinatie met een andere pad en fijne korrel. Bedankt voor je reactie.. Het resultaat was zeer dankbaar!
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Mooi werk! En prachtige auto, mijn vader had een A6 van dezelfde generatie in dezelfde kleur, mooie herinneringen aan.

Ik ben nog steeds gek van de oude Audi.. Heb afgelopen jaar wel het model hiervoor mogen poetsen dat was een Audi 100 van de C3 generatie. Deze Audi is begonnen als 100 C4 en na de facelift werd het A6. Tja blijft gaaf! Ik kan het huidige Audi waarderen maar de klassiekers blijven toch wel de leukste
 
Hij staat weer goed te blinken zeg, heerlijk om deze A6 zo te zien echt genieten.