• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wat te doen als je ver (+50m) van parkeerplaats woont?

M

Mior73

Guest
Hallo,
Om met de auto aan de gang te gaan moet ik een behoorlijke afstand overbruggen van zeker een meter of 50, dichterbij kan ik hem bij huis niet kwijt.
Qua stroom is het geen probleem, dat heb ik weleens gedaan met een lange kabel die ik had geleend van onze aardige buurman.
Maar nu wil ik eigenlijk ook met de tuinslang en ook HD die afstand overbruggen.
Zou de waterdruk na een meter of 50 nog voldoende zijn om de auto met de tuinslang af te sluiten en de HD te gebruiken?
Ben benieuwd wat jullie ervan denken.
 
Een aantal jaar geleden hadden wij alleen een buitenkraan in de achtertuin, om de auto aan de straat te wassen gebruikte ik een haspel met 50mtr slang.
De HD werkte daar prima op.

Gebruik wel een slang met een fatsoenlijke doorsnee.
 
Is denk ik vooral belangrijk dat je geen knikken in je slang krijgt en dus een goede kwaliteitsslang hebt. Ik heb bij de k2 wel eens zo'n goedkope slang wat krulde erop gehad en op een afstand van 2-3 meter haperde deze al omdat er knikken in kwamen.
 
Kan je niet in bv een wasbox aan de gang om te wassen, en op een andere plek (bv jouw parkeerplaats) stofzuigen en verder detailen?
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Het is ver gezocht als elders wassen niets voor je is.

Maar als je heel graag daar wilt wassen en je teveel drukverlies hebt op je wateraanvoer, kun je wellicht werken met een klein buffervat. Hier loopt het water in en met een aanzuigset op je hd zuig je het aan.

Moet je hd merk dit wel kunnen en in assortiment hebben.

20201121_105942.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ik heb een tijdje de HD (toen nog een Karcher) laten opzuigen uit een speciekuip
Veertig liter (warm) water was genoeg voor een middenklasser
 
Ik werk thuis met een tuinslang haspel, die ik sowieso nodig heb om de tuin te sproeien. Opgerold of niet, het water moet door die 45 meter slang. Werkt prima!
 
Iedereen hartelijk dank voor de reacties.
Ik ben er denk ik wel uit wat ik ga doen, 1e stap is een buitenkraan maken en dan gewoon een haspel met 50 meter slang , dan zal het vast en zeker goed moeten komen als ik andere mag geloven die ook een lange tuinslang gebruiken
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Tip; neem wel een dikke doorsnee slang. Als je namelijk zo'n dunne neemt komt er veel minder water uit. Dat heb ik althans ervaren
 
Vandaag even aan het testen gegaan, nog geen buitenkraan, dan maar even vanuit de keuken.
Eerst een tuinslang haspel uitgerold en op het pad gezet, vanuit huis naar de tuinslanghaspel een andere tuinslang gebruikt.
Ik kwam keurig bij de plek waar ik wilde komen, ook voldoende waterdruk vanuit de slang en toen de Karcher K2 erop aangesloten, ook die deed gewoon zijn werk.
Kortom, erg happy met het resultaat, tuinslanghaspel en stroomhaspel van 50 meter zijn beide zo uitgerold, gaat best snel eigenlijk.
Nu wachten tot mijn spullen binnen komen om echt aan het werkt te gaan met o.a. de foam lans.
Denk alleen wel dat ik de verkeerde spuitlans bij mijn hd heb of heb ik dat mis? Heb hem voor de zekerheid maar niet op de auto gebruikt.

20201128_132838.jpg
20201128_140836.jpg
20201128_140732.jpg
20201128_134741.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Dat ziet er inderdaad uit als een vuilfrees. Die zou ik niet gebruiken. Heb eventueel hier nog een en ander aan accessoires liggen van/voor de k2. Waaronder variabel instelbare lans. Je mag ze zo op komen pikken!
 
Dat ziet er inderdaad uit als een vuilfrees. Die zou ik niet gebruiken. Heb eventueel hier nog een en ander aan accessoires liggen van/voor de k2. Waaronder variabel instelbare lans. Je mag ze zo op komen pikken!
Ja dacht al dat de lans niet goed was, heb je ook even een PB gestuurd :)
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Jup, da's de vuilfrees / Tornado-nozzle :p

Kan je wel gebruiken, maar dan alleen een flinke stap terug doen van de auto en ermee afspoelen.
Was mijn gevoel toch juist dat ik voelde dat er iets niet goed was.
Ik laat die vuilfrees wel even voor wat het is ;) :joy:
 
Ik zou deze aanschaffe;:
Ja deze wil ik ook hebben, vind het alleen een beetje duur in vergelijking met de Kärcher K2 basic die net het dubbele kost van die spuitlans
Misschien bij onze Chinese vrienden eens kijken of ze iets hebben ;):)
 
Ach zoveel prijs verschil zal dat niet geven.

bij deze weet je zeker dat ie past, niet lekt en snel geleverd is.