Introductie
Hallo medepoetsers,
Gisteren mocht ik deze verweerde Audi 80 van de B3 generatie aanpakken. De Audi was nog volledig origineel en verkeerde in nette staat op de verweerde roze lak na. Ik heb de lak even bekeken en zag dat deze in het verleden al eens eerder opgepoetst is geweest. Op sommige plekken was de lak heel erg dun en was de grondlak al voorzichtig te zien. Ook was te zien dat het rechter spatscherm al eens herspoten was. Verder was de auto nog superstrak dus ik ben begonnen met het grondig wassen van de sponnigen en motorruimte. Dit was ook wel nodig want de Audi heeft 6 jaar lang stil gestaan dus er was een behoorlijke verzameling mos en takjes en andere natuurcomponenten.. na een grondige voorwas was de auto klaar voor de klei behandeling.
Polijsten & Details
Na het kleien ben ik begonnen met wat test spots hierbij ben ik begonnen op het rechter spatscherm deze was tenslotte al helemaal verkrijt. Deze moest eerst met een compound gedaan worden en vervolgens met PX100 (polijstmiddelgrof) met de rotary. De motorkap, dak en kofferklep zijn enkel met de PX100 en rotary gedaan. Omdat het een unilak betreft was dit een uiterst opletten op voornamelijk randen kieren. De zijkanten heb ik excentrisch gepolijst met de px100 dit gaf al een perfect resultaat. Verder toen de hele auto met de PX100 gepolijst was heb ik dit verder na gepolijst met de PX200 (Fijne korrel) en vervolgens de Hardwax aangebracht. Deze moest even intrekken dus ben ik intussen tijd de afplaktape gaan verwijderen en heb ik de bumpers behandeld met kunstofcoat en de banden voorzien van een dressing. Nadat dit gebeurd was ben ik de waxresidu gaan wegpoetsen en was het resultaat een strakke glimmende Audi 80 die weer teruggesteld was naar 1987
Foto's van dit 1 daagse project
Hallo medepoetsers,
Gisteren mocht ik deze verweerde Audi 80 van de B3 generatie aanpakken. De Audi was nog volledig origineel en verkeerde in nette staat op de verweerde roze lak na. Ik heb de lak even bekeken en zag dat deze in het verleden al eens eerder opgepoetst is geweest. Op sommige plekken was de lak heel erg dun en was de grondlak al voorzichtig te zien. Ook was te zien dat het rechter spatscherm al eens herspoten was. Verder was de auto nog superstrak dus ik ben begonnen met het grondig wassen van de sponnigen en motorruimte. Dit was ook wel nodig want de Audi heeft 6 jaar lang stil gestaan dus er was een behoorlijke verzameling mos en takjes en andere natuurcomponenten.. na een grondige voorwas was de auto klaar voor de klei behandeling.
Polijsten & Details
Na het kleien ben ik begonnen met wat test spots hierbij ben ik begonnen op het rechter spatscherm deze was tenslotte al helemaal verkrijt. Deze moest eerst met een compound gedaan worden en vervolgens met PX100 (polijstmiddelgrof) met de rotary. De motorkap, dak en kofferklep zijn enkel met de PX100 en rotary gedaan. Omdat het een unilak betreft was dit een uiterst opletten op voornamelijk randen kieren. De zijkanten heb ik excentrisch gepolijst met de px100 dit gaf al een perfect resultaat. Verder toen de hele auto met de PX100 gepolijst was heb ik dit verder na gepolijst met de PX200 (Fijne korrel) en vervolgens de Hardwax aangebracht. Deze moest even intrekken dus ben ik intussen tijd de afplaktape gaan verwijderen en heb ik de bumpers behandeld met kunstofcoat en de banden voorzien van een dressing. Nadat dit gebeurd was ben ik de waxresidu gaan wegpoetsen en was het resultaat een strakke glimmende Audi 80 die weer teruggesteld was naar 1987
Foto's van dit 1 daagse project