• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies aankoop witte auto

Terry

Detailing rookie
19 jan 2021
3
15
Hi forumleden!


Sinds een aantal weken ben ik begonnen/ geïnteresseerd geraakt in het car detailen.

Heb al heel wat dingen gelezen op het forum. Maar heb toch nog even jullie advies nodig :)

Onderstaande zaken heb ik al in huis, ben nog een bestel lijstje aan het maken wat ik bij CC kan bestellen.

Heb sinds een week een nieuwe Mercedes A limousine in de kleur metallic wit.
Reeds in bezit:

Chemical guys citrus wash & gloss
Chemical Guys white light glaze
Chemical Guys V7 Gloss spraysealant
Dodo juice mister pink interior mitt
Chemical Guys elite Gold 3x
Chemical Guys chenille wash mitt
Interior detailer
Buckets met grit guard
Applicators


Nog te bestellen

Wax- Dodo juice- light fantastic?
Dodo- Diamond white?
Of hebben jullie andere ideeen?

Monello dolce verde
Monello non-ferro
Dodo juice Basics of bling QD
Poorboy world, spray and wipe
Poorboy strip down
Dodo tar and glue remover (of kom je al een eind met de Dodo bling?)

Monello peluche verde
Monello peluche Bianco
Microfiber madness dry me crazy towel
Mis ik dan nog dingen waarvan jullie zeggen dat heb je nog echt nodig?

Alvast bedankt! Gr. Terry
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom op het forum. ;)

Tja, wat zijn je plannen?

Zo te zien heb je al was-arsenaal en dat is het begin, dan nog glazes/shampoo met toevoeging/detailers/spraysealant/etc.

Welkestappen wil je gaan nemen?
 
  • Leuk
Reactions: Terry
Welkom op het forum, Terry.

De basis voor het wassen is aanwezig en met de voorgestelde producten om aan te schaffen is ook niks mis mee.
Ik zou - zeker voor een witte auto - nog wat meer producten voor een grondige decontaminatie nemen. Dus inderdaad bijvoorbeeld een tar & glue remover (nee, een quick detailer doet daar eigenlijk niets voor) maar ook een ijzerverwijderaar (niet alleen voor de velgen maar ook zeker af en toe voor de lak) en ik zou ook een kleiset adviseren. De Dodo Juice waxen zijn prima om mee te beginnen.
 
Welkom op het forum, Terry.

De basis voor het wassen is aanwezig en met de voorgestelde producten om aan te schaffen is ook niks mis mee.
Ik zou - zeker voor een witte auto - nog wat meer producten voor een grondige decontaminatie nemen. Dus inderdaad bijvoorbeeld een tar & glue remover (nee, een quick detailer doet daar eigenlijk niets voor) maar ook een ijzerverwijderaar (niet alleen voor de velgen maar ook zeker af en toe voor de lak) en ik zou ook een kleiset adviseren. De Dodo Juice waxen zijn prima om mee te beginnen.
Thanks voor jullie reacties!

Bij de beschrijving van de QD stond dat deze ook teer verwijderd, vandaar mijn vraag. Maar duidelijk dan zal ik ook de tar en glue remover bestellen.

Tja wat zijn de plannen, hobbymatig de auto schoonhouden, een mooie glans te geven en te beschermen. Heb (nog) geen plannen om te polijsten.

Kan de ijzer verwijderaars monello non ferro ook voor de lak gebruikt worden?
 
Tja wat zijn de plannen, hobbymatig de auto schoonhouden, een mooie glans te geven en te beschermen. Heb (nog) geen plannen om te polijsten.

Ah, dus voorlopig wil je het houden bij goed kunnen wassen, de glans en kleur laten opleven en dit alles beschermen.

Je hebt de basis al in huis; Je was-arsenaal. ;)

Aanvullend zou ik de volgende dingen erbij aanschaffen;

* Monello - NonFerro / Dodo Juice - Ferrous Dueller
Hiermee kan je de velgen reinigen en ontdoen van ijzerdeeltjes (remstof e.d) en tevens ook de lak. Na het wassen kan je een paneel enkele sprays geven, het product verdelen met je vochtige washandschoen en laten inwerken. Als er ijzerdeeltjes zijn, zal het product paars verkleuren en zie je dus letterlijk de reactie. Na het inwerken kan je opnieuw met een vochtige washandschoen verdelen, het product wat ''heractiveren'' en vervolgens afspoelen en/of opnieuw wassen.

* Zelfde kan je doen met een teer-verwijderaar.

* Monello - Dolce Verde + Dodo Juice - Born Slippy Concentrate. (Sprayflesje nodig)

Oppervlakkige hardnekkige vervuiling verwijderen. Dit gebruik je i.c.m. lekker gulzig glijmiddel en simpelweg per paneel in rechte lijnen over de lak wrijven. De klei zal de vervuiling oppakken en dus hou je in de gaten of de klei niet volloopt met vuil. Zo ja, dan vouw je de klei en kapsel je het vuil in, waardoor je weer een schoon stuk klei hebt. (Ná het wassen en reinigen)

* Glaze
Of een glaze veel voor je gaat doen op een nieuwe auto, dat betwijfel ik. De lak heeft eigenlijk geen voeding nodig en hetgeen wat voeding zou kunnen geven, dat krijg je wel van de wax. Aangezien je het al in huis hebt, kan je het natuurlijk altijd even uitproberen.

* Wax
Persoonlijk zou ik een wax zoals de Collinite 845 of 476s nemen. Zeker als je al iets van een glaze gaat aanbrengen, heb je weinig aan de ''specifiek voor wit''-waxen of andere voedende werkingen. Deze waxen hebben een goede prijs-kwaliteitverhouding en zijn makkelijk te verwerken.
Als applicator gebruik ik zelf graag de foam-pads van Carclean.com; Disco Rosso / Disco Nero / Doppio Rosso.

* Detailer (Met of zonder toevoegingen)
Als je een product zoekt om de boel na te lopen én wat bescherming achter te laten, dan zijn er vele opties. Voor de ''looks'' zou ik bij een witte auto niet heel nauw kijken, maar eerder naar bescherming om je waxlaag wat te helpen. (Gyeon - Cure, bijv)
Als je een pure detailer wilt waarmee je letterlijk alles kan nalopen, dan is Poorboys World - Spray & Wipe inderdaad een goede keus. Zelf gebruik ik dit spul voornamelijk als drooghulp en wil niet meer drogen zónder.

* Doeken
Hiervan wil je eigenlijk nooit te weinig hebben. ;) Als je alleen de 3 Elite Gold in huis hebt, zou ik op z'n minst nog twee Trio-setjes met Peluche Bianco's erbij nemen.

* Aanvullend
- Waarmee wil je de velgen gaan schoonmaken? (Kwast/borstel/mitt?)
- Bandendressing? (Gyeon - Tire)
- Producten voor het interieur? (Rubbers/kunststof//bekleding?)
- Glasreiniger? (Dodo Juice - Clearly Menthol Concentrate + Monello - Disco Duo + Monello - Vetro Bianco)
 
  • Leuk
Reactions: Terry
Misschien kun je ook denken aan een 'licht coating', zoals sonax polymer netshield. Dat werkt vaak erg mooi op een witte auto en geeft ook erg goede beading en sheeting. (voor het gebruik hiervan uiteraard GEEN glaze aanbrengen).
 
  • Leuk
Reactions: Terry
Welkom op het forum. Heb zelf ook een witte en hier heb ik Gyeon Syncro op gedaan ter bescherming. Echt een heel diepe glans op een witte auto is sowieso lastig.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Terry
Welkom op het forum, Terry.

De basis voor het wassen is aanwezig en met de voorgestelde producten om aan te schaffen is ook niks mis mee.
Ik zou - zeker voor een witte auto - nog wat meer producten voor een grondige decontaminatie nemen. Dus inderdaad bijvoorbeeld een tar & glue remover (nee, een quick detailer doet daar eigenlijk niets voor) maar ook een ijzerverwijderaar (niet alleen voor de velgen maar ook zeker af en toe voor de lak) en ik zou ook een kleiset adviseren. De Dodo Juice waxen zijn prima om mee te beginnen.
Prima advies van Abraham. Ik ben geen liefhebber van witte auto's, maar interessant om het te weten. Ik heb weer iets bijgeleerd :)