• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke voorbereiding nodig voor coating op glas?

Kweetnie

Detailing addict
29 jan 2021
141
72
Ik heb een coating voor lak maar ik lees dat deze ook geschikt is voor glas.
Ik weet dat er speciale coatings zijn voor glas maar in ben wel Nederlander dus als ik al iets in huis heb waarvan de leverancier zegt dat het prima op glas kan dan wil ik dat proberen.
Nu neem ik aan dat ook je autoruit goed schoon en vrij van iedere bescherming moet zijn.
Bij een lak zorgen daar de was, antieijzer/teer, klei, dap en ipa voor maar hoe bereid je glas voor?
En dan voornamelijk: kun je met een DAP je ruit polishen en met welke pad en polisher. B.v. Monello wit met Menzerna Super finish 3500? Of grover zoals Monelleo oranje met menzerna medium cut polish 2400 gevolgd door de eerste combi?

Graag jullie advies.
 
Bedankt. Draadje niet gevonden met mijn zoekopdracht.
Dus gewoon zoals de lak. Er zijn geen krassen in de voorruit/achterruit dus er valt niets te corrigeren en alleén te reinigen. Zijruiten laat ik voor wat het is.
Dap dus met finishpad en middel.
 
Volgens mij adviseren ze meestal voor coatings het niet op de voorruit aan te brengen. Dacht i.v.m. mogelijke verblinding etc als je het foutief aanbrengt
 
Volgens mij adviseren ze meestal voor coatings het niet op de voorruit aan te brengen. Dacht i.v.m. mogelijke verblinding etc als je het foutief aanbrengt
Bedankt voor de waarschuwing.
Maar inderdaad, als je het verkeerd doet dan.....zoals @Quantoxx zegt. Niets is monkeyproof.
Ben ook ooit eens met de verkeerde vrouw in bed gestapt. Dat ging ook verkeerd. Werkte ook verblindend want zo'n deegrol komt nog aardig aan:eek:.
En als het al niet zou lukken dan komt Dappie weer in actie en polijst ik het er toch weer af. Geen man overboord lijkt me.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en Quantoxx