• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasticvrij verzenden

Neelis

Detailing guru
24 okt 2010
263
150
Hé Carclean,

Vanmiddag kwam mijn pakket binnen, weer erg blij mee en bedankt voor het presentje.

Wat me op valt is de hoeveelheid plastic opvulmateriaal.

Mag ik jullie uitdagen om 2022 plasticvrije pakketten te versturen?

Zo dragen we met z'n allen wat bij aan schonere planeet, moet lukken want we zijn dol op schone auto's ;)
 
Oh god...

Je druk maken om verpakkingen maar wel doodleuk alle vervuiling van je auto met de daarbij behorende shampoo, foam enz. zo het riool in laten lopen...

200.gif
 
Blijkbaar heb ik mezelf niet goed uitgelegd, ik vraag niet om geen opvulmateriaal te gebruiken, maar om af te stappen van plastic.
Er zijn alternatieven.

@nicknameless fair point, maar ik vraag geen enkel forumlid ook maar iets van moeite te doen, ik probeer een bedrijf aan het denken te zetten. Wat je zegt kun je doortrekken tot in het oneindige door niet meer te leven, maar die discussie brengt niemand wat. Een beetje minder plastic kan geen kwaad.

Antwoord kan ook zijn: nee.
 
@Neelis,

Deels heb je gelijk maar ik vermoed dat Carclean ook naar de kosten kijkt.
Het plastic neemt minder ruimte in, kost minder en vaak is het gemaakt van gerecycled materiaal en is het te recyclen.

Zelf gebruiken wij op de zaak van dat opvul papier/karton.
Als wij verpakkingen binnen krijgen waar dit papier in zit, bewaren we dit en hergebruiken we het evenals de plastic opvulling.

550x572.jpg
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en RoyR
Ja dat spul is verschrikkelijk, alle producten zitten onder de kartonvezels, inclusief je tafel.
Dat andere papier is prima spul.
Dikke kans dat het papieren opvulspul duurder is en begrijp ook wel dat kosten belangrijk zijn voor een bedrijf. Ik heb het in ieder geval geprobeerd :D
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik vind zo'n zakje kapot knijpen wel lekker opluchten ...

Grootste deel van het materiaal gebruiken wij opnieuw
En anders in een van de drie kliko's
Biologisch folie is het ergste, mag (hier) niet bij GFT en ook niet bij plastic
Moet je nog extra opletten ook.
 
Wat me op valt is de hoeveelheid plastic opvulmateriaal.

Mag ik jullie uitdagen om 2022 plasticvrije pakketten te versturen?
Het heeft onze aandacht, maar het is nog niet zo simpel. De vlokken die wij soms ook gebruiken zijn van een speciale variant en biologisch afbreekbaar. De zakjes zijn 100% recyclebaar plastic, maar dan moet je ze wel bij je plastic afval doen.

De luchtzakjes zijn voor ons onmisbaar, zonder deze zakjes belasten wij het milieu veel meer vanwege vele lekkages en schades tijdens het transport.

We zijn ermee bezig geweest om biologisch afbreekbare luchtzakjes te zoeken als alternatief. Je hebt hier twee varianten in, plastic dat in de GTF erbij kan en netjes afgebroken wordt of een papieren variant met een heel dun isolerend laagje aan de binnenkant dat bij het oud papier kan vervolgens.

Maar dan krijgen we het probleem met de kosten. Wij geven momenteel zo'n € 8.000 per jaar uit aan de luchtzakjes. Als we deze gaan vervangen door een biologische variant, dan komen we voor diezelfde zakjes op € 39.000 per jaar. Kiezen we voor de papieren zakjes, dan komen we uit op € 52.000 per jaar.

Beide opties zijn voor ons veel te duur en niet rendabel. Bovendien vragen we ons af hoeveel milieuvriendelijker ze zijn. De plastic zakjes zijn sterker en goed herbruikbaar, herbruik je ze niet, dan zijn ze met het plastic weer te recyclen. Wij denken dat een alternatief luchtzakje wellicht iets milieuvriendelijker kan zijn, maar het rechtvaardigt niet de gigantische meerprijs.

Alles beter dan chippies
Dat zou je denken, maar onze 'vlokken' zijn biologisch afbreekbaar, maar ook veel te duur om deze in te zetten als vervanging voor de luchtzakjes.

Blijkbaar heb ik mezelf niet goed uitgelegd, ik vraag niet om geen opvulmateriaal te gebruiken, maar om af te stappen van plastic.
Er zijn alternatieven.
Ook dat weten we, we ermee bezig en ermee bezig geweest. Maar het is helaas nog niet zo makkelijk om flessen vloeistof goed te kunnen fixeren.
Er bestaat ook vulmateriaal van papier/karton ,zelf doe ik veel vulmateriaal idd hergebruiken want ik verstuur doorgaans best veel pakketten in een jaar.
Zelf gebruiken wij op de zaak van dat opvul papier/karton.
Wij hebben hier een aantal weken mee test gedraaid, het probleem met dit karton is dat het niet goed bestand is tegen het gewicht van veel van onze producten. Het wordt samengeperst door het gewicht waardoor er ruimte in de verpakking ontstaat en de boel dus alsnog alle kanten op beweegt. Ook dit is dus vooralsnog geen prettige optie voor ons (en voor de ontvanger).
Waar ik echt een godsgruwelijke hekel aan heb, is van dat versnipperde karton wat ze gebruiken als opvulling.
Wij ook, ik heb zo'n machine gehad toen ik nog eigenaar was van Informatique. Het is rommelig en het stoft. Het is niet goed voor je gezondheid en alle producten komen stoffig aan. Deze optie valt voor ons dus ook af.

We zijn momenteel ook bezig om te kijken of we ons PVC tape kunnen vervangen door papieren tape. Hier gaan we een test mee doen. Ook gaan we onze dozen binnenkort herzien en stappen we waarschijnlijk af van onze witte doos en wordt deze gewoon weer bruin.

Het heeft dus zeker al geruime tijd onze aandacht, maar het is niet zo makkelijk.
 
ik hergebruik het verpakkingsmateriaal, en als het onbruikbaar is dan gaat het bij het plastic afval en wordt het gerecycled
veel beter dan het karton waar onschuldige bomen voor moeten sterven, die bomen kunnen niet zo snel lopen en zijn weerloze slachtoffers die ten prooi vallen aan snel lopende moorddadige houthakkers

Maar voor degene die echt bezwaar hebben die kunnen natuurlijk met paard en wagen naar de winkel rijden en met hun jutte zakje de spullen ophalen :joy:
 
Laatst bewerkt:
Het heeft onze aandacht, maar het is nog niet zo simpel. De vlokken die wij soms ook gebruiken zijn van een speciale variant en biologisch afbreekbaar. De zakjes zijn 100% recyclebaar plastic, maar dan moet je ze wel bij je plastic afval doen.

De luchtzakjes zijn voor ons onmisbaar, zonder deze zakjes belasten wij het milieu veel meer vanwege vele lekkages en schades tijdens het transport.

We zijn ermee bezig geweest om biologisch afbreekbare luchtzakjes te zoeken als alternatief. Je hebt hier twee varianten in, plastic dat in de GTF erbij kan en netjes afgebroken wordt of een papieren variant met een heel dun isolerend laagje aan de binnenkant dat bij het oud papier kan vervolgens.

Maar dan krijgen we het probleem met de kosten. Wij geven momenteel zo'n € 8.000 per jaar uit aan de luchtzakjes. Als we deze gaan vervangen door een biologische variant, dan komen we voor diezelfde zakjes op € 39.000 per jaar. Kiezen we voor de papieren zakjes, dan komen we uit op € 52.000 per jaar.

Beide opties zijn voor ons veel te duur en niet rendabel. Bovendien vragen we ons af hoeveel milieuvriendelijker ze zijn. De plastic zakjes zijn sterker en goed herbruikbaar, herbruik je ze niet, dan zijn ze met het plastic weer te recyclen. Wij denken dat een alternatief luchtzakje wellicht iets milieuvriendelijker kan zijn, maar het rechtvaardigt niet de gigantische meerprijs.


Dat zou je denken, maar onze 'vlokken' zijn biologisch afbreekbaar, maar ook veel te duur om deze in te zetten als vervanging voor de luchtzakjes.


Ook dat weten we, we ermee bezig en ermee bezig geweest. Maar het is helaas nog niet zo makkelijk om flessen vloeistof goed te kunnen fixeren.


Wij hebben hier een aantal weken mee test gedraaid, het probleem met dit karton is dat het niet goed bestand is tegen het gewicht van veel van onze producten. Het wordt samengeperst door het gewicht waardoor er ruimte in de verpakking ontstaat en de boel dus alsnog alle kanten op beweegt. Ook dit is dus vooralsnog geen prettige optie voor ons (en voor de ontvanger).

Wij ook, ik heb zo'n machine gehad toen ik nog eigenaar was van Informatique. Het is rommelig en het stoft. Het is niet goed voor je gezondheid en alle producten komen stoffig aan. Deze optie valt voor ons dus ook af.

We zijn momenteel ook bezig om te kijken of we ons PVC tape kunnen vervangen door papieren tape. Hier gaan we een test mee doen. Ook gaan we onze dozen binnenkort herzien en stappen we waarschijnlijk af van onze witte doos en wordt deze gewoon weer bruin.

Het heeft dus zeker al geruime tijd onze aandacht, maar het is niet zo makkelijk.
Bedankt voor de uitleg en fijn om te horen, jullie steken er duidelijk tijd en moeite in :)
Keep up the good work!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Als ik op het werk wat op moet sturen, gebruik ik regelmatig van die 5 mm brede strookjes uit papierversnipperaar, maar voor de hoeveelheid pakketten en het gewicht van veel artikelen is dat voor CC geen reële optie. (Op mijn werk gaat het vaak om electronica in een behuizing die vergelijkbaar is met een mobiele telefoon, dus dat is een stuk makkelijker versturen).
 
De inhoud van een papierversnipperaar in je pakket vinden wordt je ook niet vrolijk van. Die zooi stoft ook en alles zit onder..
Luchtzakjes worden hier ook opnieuw gebruikt, mits de katten ze heel laten.. een vierkante CC doos met luchtzakjes vinden ze een feest.

Carclean kan ook vast op verzoek (en tegen meerprijs) je doos opvullen met MF doeken.. ;)
 
Goed punt, Neelis. Deze vraag speelt bij mij ook als ik tussen de vlokken en zakjes naar mijn bestelde spulletjes moet zoeken.