• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chrome uitlaatsierstukken met doffe plek na polish

Yskonyn

Detailing addict
3 mei 2016
9
60
Midden des kands
Hallo allemaal,

Ik heb deze auto nu ongeveer een week en ik kreeg hem met nogal wat zwarte aanslag op de chromen uitlaatsierstukken.
Met chrome polish heb ik ze weer aardig mooi gekregen, maar er blijft een doffe, ruwe plek achter op de bovenkant van de onderzijde van de sierstukken. Ik vermoed door chemische reactie van de uitlaatgassen icm niet vaak genoeg schoonmaken door de vorige eigenaar. (zie foto's).
Zijn deze plekken nog weer mooi glimmend te krijgen? Zo ja, met wat voor stappen?

Dank alvast!



 
Je bedoeld binnen in denk ik
Dit vreet er inderdaad in als je het niet bij houd.
Probeer het met verschillenden polijst compounds om het weg te krijgen of te verminderen
Als dit niet werkt dan kun je altijd nog schuren en dan naar een steeds hogere korrel en als laatste weer polijsten naar hoog glans.
 
Je hebt speciale producten die dit oplossen, kan je aanbrengen met een tandenborstel ofzo.

Mocht dit niet werken of je wilt het product niet aankopen, kan je ook met fijn staalwol en een cleaner aan de slag, daarna zou ik wel even met een polishing cone en wat polijstpasta erover gaan en tot slot een bescherming erop doen, eventueel een beschermende chrome-'polijst'pasta, die bestaan ook.
 
Je bedoeld binnen in denk ik
Dit vreet er inderdaad in als je het niet bij houd.
Probeer het met verschillenden polijst compounds om het weg te krijgen of te verminderen
Als dit niet werkt dan kun je altijd nog schuren en dan naar een steeds hogere korrel en als laatste weer polijsten naar hoog glans.

Ik bedoel niet binnenin het sierstuk, ik bedoel de 'bolle' buitenrand aan het einde van het sierstuk en daar de bovenkant van op de 'onderlip' om het zo maar te noemen. Om het te visualiseren; als je een rode loper uit zou leggen voor de uitlaatgassen, bedoel ik het punt dat de loper het einde van het sierstuk bereikt en omlaag zal gaan hangen. Het stuk van de pijp onder de knik die de loper dan maakt bedoel ik. :)

Je hebt speciale producten die dit oplossen, kan je aanbrengen met een tandenborstel ofzo.

Heb je daar linkjes van in de shop misschien?

Mocht dit niet werken of je wilt het product niet aankopen, kan je ook met fijn staalwol en een cleaner aan de slag, daarna zou ik wel even met een polishing cone en wat polijstpasta erover gaan en tot slot een bescherming erop doen, eventueel een beschermende chrome-'polijst'pasta, die bestaan ook.

Ik heb de rand al met staalwol en chroompoets behandeld omdat de zwarte aanslag er niet best af kwam met een katoenen doek.

Ik lees graag welke producten mogelijk soelaas bieden dan!
 
Ik denk, aan de foto's te zien, dat het putcorrosie is. Dat is waarschijnlijk door je chroomlaag heen en krijg je niet meer goed. Schuren (met staalwol 000/0000) kan nog wat opleveren wellicht, maar net als je lak is je chroomlaag ook eindig.

Metaalpoets met staalwol in een lichte gradatie zou je dus nog kunnen proberen, wat overblijft zul je mee moeten leven. Op twee stappen afstand is het waarschijnlijk al top en dat mag gerust het doel zijn.
 
Ik ben al met staalwol aan de slag gegaan, maar het blijft een doffe plek. Er bestaat niets om die corrosie glimmender te maken?
Het klopt overigens dat het vanaf 2 stappen weg er al prima uit ziet. :)
Maar ja, kritisch oog op een nieuwe auto he.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Ik ben bang dat je die putjes niet weg gaat krijgen, het lijkt inderdaad op corrosie. Je kunt nog wel wat glans ophalen met een lappenschijf. Volgens mij worden die hier niet verkocht maar het internet zal je redden. Vergeet de bijbehorende polijstpasta niet.
 
Waarvan is het materiaal gemaakt onder de chromelaag dan? Is dat bijv koper of alu?
Werkt Mother’s Mag and Alu polish op de lappenschijf of moet ik een groffer goedje hebben?
 
Meestal zit chroom op een laag koper of nikkel, of allebei. Ik geloof niet dat je op aluminium kunt verchromen.
En of die twee middelen werken durf ik je niet te zeggen, daar heb ik geen ervaring mee. Je kunt het op z'n minst even proberen, erg veel kwaad zal het niet doen. Je gebruikt in principe pasta omdat dit lekker op de lappenschijf blijft zitten en vloeibare middelen ontzettend spetteren.