• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vervanger voor real effective cleaner

Dayfly

Detailing rookie
29 okt 2022
8
15
Weet iemand een vervanger voor real effective cleaner van stipt ? werkt erg goed maar ik ben niet zo fan het bedrijf die het verkoopt, dus ik zoek hetzelfde maar dan van een ander merk.
 
Real effective is gewoon een velgenreiniger.
Ik meende van System123. Maar weet het niet zeker.
Je zou Poorboys spray and rinse kunnen proberen.

20221028_094433.jpg
 
Dank, de APC en de spray en rinse van poorboys gebruikt maar dat komt niet echt in de buurt.
ik heb ook de Non Ferro een keer gebruikt maar die was veelte agressief, daar liet zelfs het verf van de velgen van los. :(

ik zal die auto finesse eens proberen.
 
Real effective is stukken aggresiever als Non ferro hoor...
Nog nooit mee gemaakt dat Non Ferro de lak van mijn velgen los weekte. Het kan maar zo dat dit door Real effective is gebeurd.
Die Real effective is zo sterk, dat zelfs het vuil uit je banden loopt.
Heb het ook een keer gebruikt, zie onderstaand filmpje:


En ik heb toevallig van de week wat spray and rinse in de wielkasten gespoten, wat je dus ook met real effective kan doen. En het resultaat was meer dan prima...


20221028_114710.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Volgens de verkoper van real-effective wordt het spul gebruikt om intensieve bodemreiniging te doen, inclusief het verwijderen van bitumen - aangezien hij altijd beweert dat er geen dry ice aan te pas komt.

Niet dat ik het geloof, maar dat spul wil je dan toch niet op je velgen? :expressionless:

Non-ferro gaat zeker de lak niet van je velgen laten verdwijnen. Het is zelfs PH-neutraal. Waarschijnlijk zat er al een beschadiging en is de verf eraf gegaan door de hogedrukreiniger.
 
ik heb ook de Non Ferro een keer gebruikt maar die was veelte agressief, daar liet zelfs het verf van de velgen van los. :(
Grappenmaker :joy:
Monello Non-Ferro is absoluut veilig voor lak, velgen enz. Dat spul is Ph neutraal.

Ik denk, nee weet wel 100% zeker, dat die meuk de schuldige hierin is.
Laat die spullen van hem heel ver links liggen en gebruik spullen die geschikt zijn.
Er zijn tal van voorbeelden te vinden dat dat spul meer schade aanricht dan dat het er fraaier op wordt.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Dat ziet er niet uit alsof er schade is ontstaan door een vloeibaar product, de schade is te grillig en ziet er niet "vloeibaar" uit. Grote kans dat de blanke lak aangetast is en/of weg.
 
  • Leuk
Reactions: bros
@nicknameless zie foto hier boven.
Nogmaals ik heb toen niks anders dan non ferro gebruikt, ik kon het ook niet geloven, maar het is echt zo, ik heb het later op een andere velg gespoten zelfde resultaat, ingespoten en toen afgespoten met hogedruk zoals ik altijd doe en nooit ergens last van had gehad, tot ik dat spul gebruikte.
 

Bijlagen

  • IMG_0753.jpg
    IMG_0753.jpg
    209,1 KB · Weergaven: 110
Ik denk ook dat je met de non-ferro eerder hebt blootgelegd wat er al was; aantasting door een eerder product of door eerdere schade. Eventuele oppervlakkige corrosie heb je met non ferro verwijderd en de echte schade is zichtbaar geworden. Non-ferro is namelijk veilig voor je lak en jouw ervaring kan dus een andere oorzaak hebben ookal kwam het pas aan het licht nadat je non ferro hebt gebruikt.
 
Als men nu naar Monello - NonFerro googled, dan vinden ze deze negatieve berichten ofzo? Je beweringen zijn namelijk hilarisch.

Op de eerste foto lijkt er iets OP de lak te liggen en op de linker spaak zie je bijna tape-lijnen zitten. De ''schade'' is behoorlijk rechtlijnig voor een vloeibaar product. ;)
 
  • Leuk
Reactions: bros
APC+D is in mijn ervaring de 'krachtigste', aangezien het ook een ontvettende werking heeft. Maar de vraag is waarvoor TS het zou willen gebruiken.

Als het een velgenreiniger is, dan kom je daar liever niet mee op bepaalde materialen waarop je een APC prima kan gebruiken.
 
Quantox,In mijn beleving is de Bilthamber ook de krachtigste.
En heeft ook wel degelijk een ontvettende werking
 
Ik heb flink wat Gallons van APC+D verbruikt en toen kwam de Surfex-hype voorbij. Ik merkte meteen dat het niet zo goed werkte als APC+D. (Ontvetting, bekleding, trims, etc)

Voorbeeld; Vette handen nadat ik bandendressing op mijn handen kreeg. Spraytje APC+D en je handen ermee wassen, klaar. Met Surfex ging dit simpelweg niet zo makkelijk. Zelfde bij dressing van de banden halen en dergelijke.

Ook vond ik de concentratie minder dan ik gewend ben. Moest dus ook meer gebruiken om een enigszins vergelijkbaar resultaat te behalen.

Maar, ieder z'n ding natuurlijk. ;)
 
Ik heb echt een APC verslaving :joy:

Ik heb dan ook heel wat ervaring met APC's en heb ook de meeste zoals:
- Poorboys APC+D
- Bilt Hamber Surfex-HD
- Nanolex Professional APC
- Koch Chemie Green Star
- Meguiars APC

Mijn ervaring is dat Poorboy's APC+D heel goed zijn werk doet en aangenaam is in gebruik. Maar kwa pure reinigingskracht en ontvettende werking komt hij echt niet in de buurt van Surfex-HD. Ik gebruik Surfex-HD 1 op 4(20%) voor de banden, en ik kan je zeggen dat deze beter de banden reinigt dan de Gyeon Tire Cleaner. De Surfex voor banden zit in een oude fles van Insta-net waarmee je schuim kan spuiten. Niet normaal hoe snel de banden terug mooi proper zijn, het bruin loopt er zo af. Surfex is zelfs zo goed dat het de enige is van mijn APC's die goed de roet van de ruit van de pelletkachel kan reinigen in plaats van het open te wrijven dit verdund aan 1 op 4. Een flesje HG Kachelruitenreiniger van 500ml kost 9€...5l Surfex-HD kost 27€. Ik vraag me af voor wat je in godsnaam het spul puur nodig hebt?

De Nanolex Professional APC vind ik lekker ruiken, en is goed voor gebruik in exterieur voor emblemen en andere zaken doordat hij door te agiteren goed schuimt, maar deze is veel milder....

Ze hebben allemaal hun voordelen, maar de beste reiniger en ontvetter is toch echt wel de Surfex-HD. Ik koop hem in 5l bidon en doe er zeer lang mee.
 
Ik wil zeker niet verkondigen welke de BESTE IS, want dat is blijkbaar voor iedereen anders. Ik heb ook de nodige APC's in huis gehad en bleef toch altijd terugvallen op APC+D. Waar bij jou het ene beter werkt, werkt bij mij de APC+D het beste. ;)

Zo knalt de bruine troep van banden wanneer ik APC+D gebruik en bij Surfex valt dit nog niet mee.
Toen ik een ranzige BBQ wilde schoonmaken, ging dat met Surfex niet zo goed en moest ik remmenreiniger erbij pakken.
Dressing verwijderen van een dashboard met dressing (glimmen) ging ook niet zo makkelijk met Surfex.

Dit zijn mijn ervaringen, maar verschillen dus met die van jou. Geen probleem, maar is toch opvallend.


Anyways, gericht aan TS; Waar wil je het product voor gaan gebruiken?