Iets op de lak of tape lijnen ? Nogmaals dit was bij mij het resultaat met het inspuiten met non ferro en afspuiten met een hoge druk.Als men nu naar Monello - NonFerro googled, dan vinden ze deze negatieve berichten ofzo? Je beweringen zijn namelijk hilarisch.
Op de eerste foto lijkt er iets OP de lak te liggen en op de linker spaak zie je bijna tape-lijnen zitten. De ''schade'' is behoorlijk rechtlijnig voor een vloeibaar product.
Voor de motor, remschijven en velgen schoon te houden.Anyways, gericht aan TS; Waar wil je het product voor gaan gebruiken?
Het zit hier alleen in de hoeken, waardoor het lijkt dat de hoeken eerder aangetast zijn door een ander product. Non-Ferro is een vrij dik en lang werkend product, dat langzaam van de velg zakt. Je zou dan een patroon verwachten dat daarop lijkt. Dus zeker niet alleen in de hoeken zoals hier getoond.Dit was het resultaat met Non ferro op mijn velgen, geen andere middelen gebruikt, foto van een paar jaar terug, sindsdien blijf ik ver weg van non ferro
Bekijk bijlage 157523
Heb je het bij ons aangekaart? Want dat zou ik doen als je vermoedt dat je velg door een product dat je hebt gekocht is beschadigd. Ik kan je niet zo snel in ons systeem terugvinden, maar wellicht heb je een ander mailadres gebruikt? Ik kan me ook geen klacht herinneren, maar wellicht ben ik niet degene geweest die de klacht destijds behandeld heeft?@nicknameless zie foto hier boven.
Nogmaals ik heb toen niks anders dan non ferro gebruikt, ik kon het ook niet geloven, maar het is echt zo, ik heb het later op een andere velg gespoten zelfde resultaat, ingespoten en toen afgespoten met hogedruk zoals ik altijd doe en nooit ergens last van had gehad, tot ik dat spul gebruikte.
Kijk, hier gaan bij mij de alarmbellen wel rinkelen. 'velgenreiniger van de wasbox zelf'. De producten in de wasboxen moeten goedkoop zijn én snel werken! Het lijkt me veel logischer dat een goedkope en te agressieve, bijtende en/of zure velgenreiniger van de wasbox de aanzet is geweest voor deze problemen. De bron van het probleem ligt eerder daar.Iets op de lak of tape lijnen ? Nogmaals dit was bij mij het resultaat met het inspuiten met non ferro en afspuiten met een hoge druk.
er waren geen andere middelen gebruikt, 2 velgen zelfde resultaat, het waren originele Audi velgen die er verder op wat stoeprand schade prima uitzagen.
Op advies van een vriend van mij heb ik dat spul gebruikt en dat was het resultaat, je kan het hilarisch vinden ik was er niet zo blij mee, en zal het ook nooit meer gebruiken of aanraden.
ik verzin het niet en ben er ook niet om een ander merk mee te promoten o.i.d. het was de eerste keer dat ik een velgen reiniger gebruikte, daarvoor gebruikte ik altijd de velgen reiniger van de was box zelf.
Het is jammer dat ik de velgen heb verkocht anders had je het niet zelf mogen testen, speelde zich af in 2018
Als het een zure of bijtende velgenreiniger van de wasbox zelf was, dan had ik al veel eerder schade gehad aan mijn velgen lijkt mij, ik maakte ze zelfs schoon met een tandenborstel, pas toen een vriend van mij vertelde dat het makkelijker kon met dat spul ben ik het pas gaan gebruiken, daarna andere merken gebruikt en nooit ergens last van gehad.Kijk, hier gaan bij mij de alarmbellen wel rinkelen. 'velgenreiniger van de wasbox zelf'. De producten in de wasboxen moeten goedkoop zijn én snel werken! Het lijkt me veel logischer dat een goedkope en te agressieve, bijtende en/of zure velgenreiniger van de wasbox de aanzet is geweest voor deze problemen. De bron van het probleem ligt eerder daar.
Non-Ferro verkopen we in heel grote aantallen en wordt in grote batches in één keer geproduceerd. Stel dat er met één batch iets fout zou zijn geweest, dan heeft dat invloed op duizenden flesjes Non-Ferro.
Het aantal meldingen over vermeende vlekken of schade aan een velg of lak, zijn letterlijk op één hand te tellen over de afgelopen jaren.
Het is ook een gevalletje pech, zal ongetwijfeld iets niet goed zijn geweest want een vriend van mij gebruikte het ook, maar wat is mijn een raadsel ik weet alleen dat het er zo uit kwam, waar het verf eraf was, zat ook het meeste paarse spulHet spijt me, meestal ben ik wel voor de minst plausibel zijnde kansen maar wat er ook gebruikt is wat dit veroorzaakt heeft, het was niet de vloeistof zelf gezien de meer haakse verdwijning van de lak. Mocht een goedje bijtend zijn dan zou dat overal moeten zijn waar dit vloeibare spul geweest is en dus vloeibaar spul achtige vormen hebben aangetast.
Ik vrees dat jij dit nooit gaat geloven en de meerderheid hier die ook met Non-Ferro gewerkt heeft het wel eens is, gevalletje pech, slechte hechting van de lak van je velgen.
Nee het waren originele Audi velgenErg vervelend om te horen dat je velg schade heeft. Zoals ik het zie, lijkt het erop dat de blanke lak slecht is en los laat.
Is dit toevallig een imitatie velg?
Mijn eigen ervaringen met non ferro zijn juist top en super mild, maar toch zeer effectief.
Ja wat is daar zo raar aan, er staat volgens mij zelfs op het flesje gebruik op eigen risico, staat ook bij de wasbox, ik ga er vanuit dat zulk spul sowieso al ''bijtend'' is omdat het geen standaard velgenreigertje is zoals bij de wasbox.Dus je velgen zijn in goede staat, je koopt een flesje Non-Ferro bij Carclean, spuit Non-Ferro op je velg en de lak knalt van je goede velgen af. Maar je benaderd de verkoper (Carclean) niet omdat Non-Ferro overal te koop is.
Daar is een hele simpele verklaring voor. In die beschadigde hoeken waar de blanke lak weg is, zit er veel remstof ín het aluminium dus krijg je daar de meeste reactie.maar wat is mijn een raadsel ik weet alleen dat het er zo uit kwam, waar het verf eraf was, zat ook het meeste paarse spul
Heb hetzelfde, green stuff blokken en het is echt 75% minder!Hier ook, pakweg 1 x per jaar de velgen van de auto om ze dan uitgebreid te reinigen, waarbij ook een ijzerverwijderaar wordt gebruikt. Verder gewoon met een wheelwoolie en de shampoo die ik ook voor de lak gebruik. Overigens heb ik ook met name op de voorwielen van mijn Skoda heel snel zwarte velgen van het remstof, hoewel ik de remmen niet veel gebruik. (nu bijna 100k km met de originele blokken, en kan nog wel even mee). Bij mijn weten bepaald de combinatie van remblokken met de remschijven hoeveel remstof je hebt, en bij mijn Skoda is dat blijkbaar behoorlijk wat. Bij eerdere auto's (ook een Skoda en andere auto's uit de Vag-groep) nooit zo veel remstof gehad.