• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vervanger voor real effective cleaner

Ooooh ok. Naja, dan kan elk merk wel inpakken want deze meneer zegt dat iets het beste is.

Of ik ga uit van mijn eigen ervaringen en voorkeuren. Da's ook nog een optie. :p
 
Als men nu naar Monello - NonFerro googled, dan vinden ze deze negatieve berichten ofzo? Je beweringen zijn namelijk hilarisch.

Op de eerste foto lijkt er iets OP de lak te liggen en op de linker spaak zie je bijna tape-lijnen zitten. De ''schade'' is behoorlijk rechtlijnig voor een vloeibaar product. ;)
Iets op de lak of tape lijnen ? Nogmaals dit was bij mij het resultaat met het inspuiten met non ferro en afspuiten met een hoge druk.
er waren geen andere middelen gebruikt, 2 velgen zelfde resultaat, het waren originele Audi velgen die er verder op wat stoeprand schade prima uitzagen.

Op advies van een vriend van mij heb ik dat spul gebruikt en dat was het resultaat, je kan het hilarisch vinden ik was er niet zo blij mee, en zal het ook nooit meer gebruiken of aanraden.

ik verzin het niet en ben er ook niet om een ander merk mee te promoten o.i.d. het was de eerste keer dat ik een velgen reiniger gebruikte, daarvoor gebruikte ik altijd de velgen reiniger van de was box zelf.

Het is jammer dat ik de velgen heb verkocht anders had je het niet zelf mogen testen, speelde zich af in 2018
 
Dank, de APC en de spray en rinse van poorboys gebruikt maar dat komt niet echt in de buurt.
ik heb ook de Non Ferro een keer gebruikt maar die was veelte agressief, daar liet zelfs het verf van de velgen van los. :(

ik zal die auto finesse eens proberen.

Technisch is het niet mogelijk, het product is pH-neutraal. De Non-Ferro formule is een best-seller en niet voor niets. In de afgelopen jaren zijn er vele duizenden flessen verkocht. Als jouw probleem door Non-Ferro veroorzaakt zou zijn, dan hadden wij natuurlijk daar veel meer meldingen van gehad.

Wij gebruiken Non-Ferro ook op de autolakken zelfs op de exclusieve auto's die wij behandelen in Diventa Bella (ons detailbedrijf).

Dit was het resultaat met Non ferro op mijn velgen, geen andere middelen gebruikt, foto van een paar jaar terug, sindsdien blijf ik ver weg van non ferro


Bekijk bijlage 157523
Het zit hier alleen in de hoeken, waardoor het lijkt dat de hoeken eerder aangetast zijn door een ander product. Non-Ferro is een vrij dik en lang werkend product, dat langzaam van de velg zakt. Je zou dan een patroon verwachten dat daarop lijkt. Dus zeker niet alleen in de hoeken zoals hier getoond.

Non Ferro maakt wel goed schoon, dus wellicht waren de hoeken van je velg verzwakt door een ander product of andere reden. En reinigde Non Ferro als laatste stap.

@nicknameless zie foto hier boven.
Nogmaals ik heb toen niks anders dan non ferro gebruikt, ik kon het ook niet geloven, maar het is echt zo, ik heb het later op een andere velg gespoten zelfde resultaat, ingespoten en toen afgespoten met hogedruk zoals ik altijd doe en nooit ergens last van had gehad, tot ik dat spul gebruikte.
Heb je het bij ons aangekaart? Want dat zou ik doen als je vermoedt dat je velg door een product dat je hebt gekocht is beschadigd. Ik kan je niet zo snel in ons systeem terugvinden, maar wellicht heb je een ander mailadres gebruikt? Ik kan me ook geen klacht herinneren, maar wellicht ben ik niet degene geweest die de klacht destijds behandeld heeft?

Iets op de lak of tape lijnen ? Nogmaals dit was bij mij het resultaat met het inspuiten met non ferro en afspuiten met een hoge druk.
er waren geen andere middelen gebruikt, 2 velgen zelfde resultaat, het waren originele Audi velgen die er verder op wat stoeprand schade prima uitzagen.

Op advies van een vriend van mij heb ik dat spul gebruikt en dat was het resultaat, je kan het hilarisch vinden ik was er niet zo blij mee, en zal het ook nooit meer gebruiken of aanraden.

ik verzin het niet en ben er ook niet om een ander merk mee te promoten o.i.d. het was de eerste keer dat ik een velgen reiniger gebruikte, daarvoor gebruikte ik altijd de velgen reiniger van de was box zelf.

Het is jammer dat ik de velgen heb verkocht anders had je het niet zelf mogen testen, speelde zich af in 2018
Kijk, hier gaan bij mij de alarmbellen wel rinkelen. 'velgenreiniger van de wasbox zelf'. De producten in de wasboxen moeten goedkoop zijn én snel werken! Het lijkt me veel logischer dat een goedkope en te agressieve, bijtende en/of zure velgenreiniger van de wasbox de aanzet is geweest voor deze problemen. De bron van het probleem ligt eerder daar.

Non-Ferro verkopen we in heel grote aantallen en wordt in grote batches in één keer geproduceerd. Stel dat er met één batch iets fout zou zijn geweest, dan heeft dat invloed op duizenden flesjes Non-Ferro.

Het aantal meldingen over vermeende vlekken of schade aan een velg of lak, zijn letterlijk op één hand te tellen over de afgelopen jaren.
 
Kijk, hier gaan bij mij de alarmbellen wel rinkelen. 'velgenreiniger van de wasbox zelf'. De producten in de wasboxen moeten goedkoop zijn én snel werken! Het lijkt me veel logischer dat een goedkope en te agressieve, bijtende en/of zure velgenreiniger van de wasbox de aanzet is geweest voor deze problemen. De bron van het probleem ligt eerder daar.

Non-Ferro verkopen we in heel grote aantallen en wordt in grote batches in één keer geproduceerd. Stel dat er met één batch iets fout zou zijn geweest, dan heeft dat invloed op duizenden flesjes Non-Ferro.

Het aantal meldingen over vermeende vlekken of schade aan een velg of lak, zijn letterlijk op één hand te tellen over de afgelopen jaren.
Als het een zure of bijtende velgenreiniger van de wasbox zelf was, dan had ik al veel eerder schade gehad aan mijn velgen lijkt mij, ik maakte ze zelfs schoon met een tandenborstel, pas toen een vriend van mij vertelde dat het makkelijker kon met dat spul ben ik het pas gaan gebruiken, daarna andere merken gebruikt en nooit ergens last van gehad.

Dit waren de stappen, ik heb toen geen velgenreiniger gebruikt van de wasbox omdat ik altijd al huiverig ben om verschillende middelen samen te gebruiken.

Stap 1 spuit de velgen af met koud water zonder toevoegingen met hoge druk om het grove vuil eraf te krijgen.
Stap 2 spuit de velgen in met non ferro en paar minuten gewacht.
Stap 3 Spuit de velgen af met hoge druk
Resultaat = Zie foto's

ik heb het niet bij jullie aangekaart omdat ik niet eens wist dat het door jullie zelf gemaakt werd, ik dacht dat het een globaal merk was dat je overal kon kopen.
Maar goed iedereen kan roepen het is niet zo is en het lag ergens anders aan zal allemaal best, maar toen dat spul op mijn velg spoot kwamen ze er zo uit.
Dus ik val dan helaas in die categorie die op 1 hand te tellen zijn.

Het was Bestelling # O186483, zie dat ik al 10 jaar klant ben, krijg ik nu een flesje apc kado ? :D

ik ga een paar van de geadviseerde APC's proberen in de hoop dat het net zo goed werkt als dat smurfen spul van stipt, ik schaam me dood als ik met zo blauw flesje bij de wasbox sta :p
 

Bijlagen

  • IMG_0747.jpg
    IMG_0747.jpg
    216,3 KB · Weergaven: 113
  • IMG_0748.jpg
    IMG_0748.jpg
    132,8 KB · Weergaven: 101
  • IMG_0750.jpg
    IMG_0750.jpg
    104,7 KB · Weergaven: 98
  • IMG_0752.jpg
    IMG_0752.jpg
    202,2 KB · Weergaven: 104
  • IMG_0753.jpg
    IMG_0753.jpg
    213,2 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
  • Grappig
Reactions: Quantoxx
Het spijt me, meestal ben ik wel voor de minst plausibel zijnde kansen maar wat er ook gebruikt is wat dit veroorzaakt heeft, het was niet de vloeistof zelf gezien de meer haakse verdwijning van de lak. Mocht een goedje bijtend zijn dan zou dat overal moeten zijn waar dit vloeibare spul geweest is en dus vloeibaar spul achtige vormen hebben aangetast.
Ik vrees dat jij dit nooit gaat geloven en de meerderheid hier die ook met Non-Ferro gewerkt heeft het wel eens is, gevalletje pech, slechte hechting van de lak van je velgen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Dibbuz
Erg vervelend om te horen dat je velg schade heeft. Zoals ik het zie, lijkt het erop dat de blanke lak slecht is en los laat.

Is dit toevallig een imitatie velg?

Mijn eigen ervaringen met non ferro zijn juist top en super mild, maar toch zeer effectief.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dus je velgen zijn in goede staat, je koopt een flesje Non-Ferro bij Carclean, spuit Non-Ferro op je velg en de lak knalt van je goede velgen af. Maar je benaderd de verkoper (Carclean) niet omdat Non-Ferro overal te koop is.

Anyways... Je wilt de remschijven, motor en velgen schoonmaken. Dan zou mijn advies zijn om voor de remschijven en velgen niet een APC te gebruiken, maar een ijzerverwijderaar / de-ironizer. (Lost remstof/vliegroest/etc op en heeft een reinigende werking) Enkele goede voorbeelden hiervan zijn Monello - NonFerro, Dodo Juice - Ferrous Dueler, Bilt-Hamber - AutoWheel, etc.
Deze producten kan je ook op de autolak gebruiken en andere materialen.

In de motorruimte komt je vrijwel geen remstof/vliegroest tegen, dus daar zou een APC meer kunnen betekenen. Of een specifieke motorruimte-reiniger.
 
Het spijt me, meestal ben ik wel voor de minst plausibel zijnde kansen maar wat er ook gebruikt is wat dit veroorzaakt heeft, het was niet de vloeistof zelf gezien de meer haakse verdwijning van de lak. Mocht een goedje bijtend zijn dan zou dat overal moeten zijn waar dit vloeibare spul geweest is en dus vloeibaar spul achtige vormen hebben aangetast.
Ik vrees dat jij dit nooit gaat geloven en de meerderheid hier die ook met Non-Ferro gewerkt heeft het wel eens is, gevalletje pech, slechte hechting van de lak van je velgen.
Het is ook een gevalletje pech, zal ongetwijfeld iets niet goed zijn geweest want een vriend van mij gebruikte het ook, maar wat is mijn een raadsel ik weet alleen dat het er zo uit kwam, waar het verf eraf was, zat ook het meeste paarse spul
Erg vervelend om te horen dat je velg schade heeft. Zoals ik het zie, lijkt het erop dat de blanke lak slecht is en los laat.

Is dit toevallig een imitatie velg?

Mijn eigen ervaringen met non ferro zijn juist top en super mild, maar toch zeer effectief.
Nee het waren originele Audi velgen


Dus je velgen zijn in goede staat, je koopt een flesje Non-Ferro bij Carclean, spuit Non-Ferro op je velg en de lak knalt van je goede velgen af. Maar je benaderd de verkoper (Carclean) niet omdat Non-Ferro overal te koop is.
Ja wat is daar zo raar aan, er staat volgens mij zelfs op het flesje gebruik op eigen risico, staat ook bij de wasbox, ik ga er vanuit dat zulk spul sowieso al ''bijtend'' is omdat het geen standaard velgenreigertje is zoals bij de wasbox.

En nogmaals ik wist niet eens dat het van carclean zelf was tot een paar uur terug, dit speelde jaren terug.

Maar wat een verhaal allemaal zeg ik zoek alleen een vervanger voor real effective, en zij dat ik slechte ervaringen had met non ferro, ik deel mijn ervaring en mensen beweren dat ik ''lieg'' waarom zou ik dit verzinnen ik heb gewoon pech gehad niks meer niks minder, net als jij slechte ervaringen hebt met producten zo zijn er ook andere,. bij mij liet de verf los, ik kon ervoor geen schade zien en had ook geen andere producten gebruikt .. next. :)
 
Laatst bewerkt:
''...waar het verf eraf was, zat ook het meeste paarse spul'' Oh, maar dat is eveneens opvallend. Dus op de ''beschadigde plekken'' zag je de meeste reactie. Op die plekken zat dus een overdaad aan vliegroest c.q. daar ontstond de reactie van Non-Ferro op roest.

Anyways, heb je ook het advies gelezen over APC of de-ironizers? De velgen/remschijven schoonmaken met een APC geeft een ander resultaat dan met een de-ironizer. Dus je verwachting moet ook anders zijn. ;)
 
Op zich heb je, als je geregeld je auto wast, geen iron remover nodig. Althans niet elke wasbeurt. Zelf gebruik ik of de Poorboy's APC of hun Non Acid Wheel Cleaner. Beide werken prima en als ik daarna alsnog kies om Bilt-Hamber Korrosol er op te sprayen, zie ik geen reactie. Ofwel de APC doet het al goed genoeg. Pas bij (zwaar) verwaarloosde velgen gebruik ik eerst een iron remover.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
Veel hangt af van de auto en de velg. Op de velgen van een Toyota Auris/Prius/Corolla hybrides heb ik amper werk om de velgen proper te krijgen, aangezien deze regeneratief remmen. Je moet al tamelijk hard remmen om voorbij de maximum charge te gaan waarbij de mechanische remmen mee gaan remmen. Ik heb genoeg aan lichte APC of shampoo om de velgen proper te maken. Bij onze Skoda is het wat anders...echt zeer veel remstof. Daar gebruik ik Kenotek X-tra 4200(Wheel cleaner ultra) voor.
 
Hier ook, pakweg 1 x per jaar de velgen van de auto om ze dan uitgebreid te reinigen, waarbij ook een ijzerverwijderaar wordt gebruikt. Verder gewoon met een wheelwoolie en de shampoo die ik ook voor de lak gebruik. Overigens heb ik ook met name op de voorwielen van mijn Skoda heel snel zwarte velgen van het remstof, hoewel ik de remmen niet veel gebruik. (nu bijna 100k km met de originele blokken, en kan nog wel even mee). Bij mijn weten bepaald de combinatie van remblokken met de remschijven hoeveel remstof je hebt, en bij mijn Skoda is dat blijkbaar behoorlijk wat. Bij eerdere auto's (ook een Skoda en andere auto's uit de Vag-groep) nooit zo veel remstof gehad.
 
Hier volgt een tè lang bericht:

Vervelend van die schade aan de velgen. Laat ik eerst zeggen dat ik je echt helemaal snap dat je Non-Ferro als de schuldige zag/ziet, compleet. Maar als ik het zo lees zou ik zelf toch ook eerder de schuld aan de velgenreiniger van de wasbox geven of wanneer de auto door de dealer nog gepoetst is. Deze kunnen schade hebben aangebracht die later door het remstof en de hogedrukreiniger fataal zijn geworden. Beide gebruiken hoogstwaarschijnlijk sterk corrosieve, alkalische velgenreinigers.

Sterke alkalische velgenreinigers, zoals Real Effective van de Meguiar's van de lage landen, werken natuurlijk super in het verwijderen van vuil, dat valt niet te ontkennen. Super smerige velgen 2 minuutjes laten inweken en enkel afspuiten geeft vaak al een resultaat waar je U tegen zegt. Maar dat kan natuurlijk niet echt zuiver koffie zijn, helaas... Dat is verdacht veel power! Vaak hebben deze dan ook als belangrijk bestandsdeel Sodium Hydroxide en een pH tussen de 13 en 14. Sodium Hydroxide wordt/werd ook gebruikt als.......
verfstripper! Cartec's zuurvrije velgenreiniger is hetzelfde verhaal. Als deze op enigzins slechte recent gespoten velgen komt, blaas je het er vervolgens zo vanaf.

Het is dus aannemelijk dat de lakschade op de velgen te wijten is aan zo'n goedje dat dan toch ooit eens op de velgen is gekomen. Vervolgens krijgen deze delen de volle laag aan remstof wat ze verder verzwakt heeft. En ik vermoed dat de Hogedruk dan de genadeklap heeft gegeven en niet de Non-Ferro. Ik snap volkomen dat jij het idee hebt dat het de Non-Ferro is geweest, dat was ook het meest logisch, maar ik vermoed toch het bovenstaande. Ik gebruik twee van dit soort paarswordende goedjes en die laat ik vaak genoeg opdrogen of een uur zitten op lak, velgen, ramen, rubbers, plastic, vergespoten lak, etc. Ik heb gelukkig nog nooit iets van problemen gemerkt en het spuit er dan ook nog makkelijk af.

Ik zou dus zelfs stellen, en dit ga je wellicht redelijk absurd vinden, switchen naar Non-Ferro of Bilt-Hamber Auto-Wheel als velgenreiniger en dan maar af en toe borstelen! En dan Surfex HD als bandenreiniger of als de velgen niet zo vies zijn. Dat is zeker weten het beste voor je velgen! Succes in ieder geval, hopelijk ben je nu niet afgeschrikt van het forum, je hebt toch wel wat ongevraagde stront om de oren gekregen. Meestal is het hier wel gezellig!
 
Hier ook, pakweg 1 x per jaar de velgen van de auto om ze dan uitgebreid te reinigen, waarbij ook een ijzerverwijderaar wordt gebruikt. Verder gewoon met een wheelwoolie en de shampoo die ik ook voor de lak gebruik. Overigens heb ik ook met name op de voorwielen van mijn Skoda heel snel zwarte velgen van het remstof, hoewel ik de remmen niet veel gebruik. (nu bijna 100k km met de originele blokken, en kan nog wel even mee). Bij mijn weten bepaald de combinatie van remblokken met de remschijven hoeveel remstof je hebt, en bij mijn Skoda is dat blijkbaar behoorlijk wat. Bij eerdere auto's (ook een Skoda en andere auto's uit de Vag-groep) nooit zo veel remstof gehad.
Heb hetzelfde, green stuff blokken en het is echt 75% minder!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba