• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Klop! De 'grap' was dat qua cutting factor de gele niet onder zou moeten doen voor de paarse volgens de fabrikant en de tendens was dat de paarse sterker was dan de gele en als beter werd ervaren en vandaar de keuze voor paars i.p.v. geel. Dat hadden we bewust niet vermeld zodat iedereen er 'blind' in ging.

We wilden ook niet weer meer dan 3 foampads dus 1 moest er afvallen. Je kunt de paarse pad ook gebruiken met Mezzo voor minder cut. Het is natuurlijk een combinatie van pad en product. Met deze 4 pads (3 foam, 1 wol) zou minimaal 95% te doen moeten zijn wat je ook met 6 pads kunt.

Het is niet hetzelfde schuim volgens mij maar de cutting factor zou wel hetzelfde moeten zijn. In ieder geval zeker niet het verschil wat het de moeite waard maakt de gele ernaast te zetten. Dat is pads opnemen voor het opnemen.

Vorig jaar september hebben we een oproep geplaatst op het forum om ons te helpen bij het testen van potentieel nieuwe foampads voor Monello.
De testers kregen een set nieuwe test pads en een set van de huidige serie om een goede vergelijking te kunnen maken.

De uitkomst was unaniem dat de nieuwe pads een grote verbetering waren t.o.v. de huidige serie op eigenlijk elk gebied en daarom zijn we daarmee verder gegaan en vanmorgen zijn de pads binnen gekomen: De nieuwe Raffino Pad serie!

Ze zitten in de dezelfde fraaie hersluitbare verpakkingen als de huidige microvezellijn zodat je pads goed stofvrij kunt bewaren i.p.v. los in een tas (of kofferbak o_O).
Er komen 3 foam pads en 1 wollen pad. Een stuk compactere lijn waardoor de keuze ook makkelijker is welke je gebruikt.
Niet alles is binnen de wollen pads zullen bijvoorbeeld pas later komen omdat daar nog wat aanpassingen aan zijn gedaan en productie later daardoor was.

Bekijk bijlage 181888Bekijk bijlage 181889
Bekijk bijlage 181892

Op de achterkant staat wat voor pad het is zodat het voor beginners makkelijker is om de pad bij het juiste product te gebruiken.
Het heeft even geduurd maar zoals alles met Monello wordt het door-en-door getest en duurt het daardoor langer voordat er iets uit wordt gebracht.

We willen alle testers van deze pads hartelijk bedanken voor het testen, dat was voor ons van zeer grote waarde!

Handpads komen ook in hetzelfde schuim op termijn.
Mooi dat op het velcro inderdaad het type pad staat vermeld, en ook de trapeziumvormige doorsnede van deze pads vind ik net even fijner werken dan pads met rechthoekige doorsnede.

Hoe verhouden deze zich tot de vorige 3 kleuren reeks van Monello? Ik vond die rode cutting pad erg fijn naast de paarse van Gyeon. (Die vond ik vergelijkbaar met elkaar)
De rode van de Premium serie was echt heel hard, echt wel steviger dan de paarse van GYEON. Nadeel daarvan is dat op hollingen de pad veel sneller gaat 'zweven' en de pad slijt sneller (maar corrigeert beter). Voor consumenten is het belangrijk dat een pad niet te snel slijt, belangrijker dan correctie omdat elke pad natuurlijk geld kost. Als bedrijf is tijdsbesparing veel interessanter, een pad mag heel snel slijten als deze maar veel beter corrigeert. Tijd=geld namelijk en meer dan de kosten van de pad.

De paarse nu vinden we vergelijkbaar qua cut met die van GYEON.
De oranje is redelijk gelijk aan de witte van de Premium serie en de rode is zachter dan de groene zodat je deze ook beter voor wax e.d. kunt gebruiken.

Dat klinkt goed, ik vond zelf de Monello in het begin sneller corrigeren maar de pad raakte erg snel vol, zodra de pad iets warm was geworden vond ik hem minder snel corrigeren dan de paarse Gyeon pad. Uiteindelijk kon ik hierdoor langer doen met de Gyeon pad, maar er was dan natuurlijk ook een prijs verschil tussen de Gyeon en Monello pad. Maar de nieuwe Monello gaan zeker op het verlanglijstje!

Dat is altijd omdat pads die warm worden altijd zachter worden. We hebben nog geen pad gehad die dit niet had. Maar de structuur van de pad bepaalt hoe lang de warmte blijft hangen en dus hoe lang de pad zachter wordt. Open cell koelt eerder af maar heeft een minder mooie finish en spettert meer. De oude rupes blauwe pads waren extreem daar in. Je kunt nooit alles perfect afvinken helaas, ergens zal je een keuze moeten maken.

Wij (en de testers) vonden de paarse inderdaad daarom ook beter, deze bleef langer goed corrigeren t.o.v. de oude gele.