• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax op de voorruit, iemand ervaring?

ThijsD

Detailing addict
19 okt 2018
117
73
29
Dordrecht
Naar aanleiding van deze video was ik eigenlijk van plan om wax op de voorruit te doen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En zou ik na het waxen de voorruit ook nog kunnen insprayen met bijvoorbeeld acquafobia van Monello?
 
Voor dit effect zijn hele goede producten uitgevonden welke veel langer stand houden en minder nadelen met zich mee brengen.
Je kunt eens kijken naar een coating voor glass of vloeibare vorm als TW Clearvue of Rain-x...kijk maar eens in de CC webshop onder ruitbehandeling.
 
  • Leuk
Reactions: Timm en Jahe
Bedankt heren. Ik ben al in het bezit van Monello Cristallino Glass Cleaner & Monello Acquafobia. Ik denk dat ik het wax op de ruit achterwegen laat en gewoon deze producten gebruik. Glass cleaner voor het reinigen (Duh) en Acquafobia voor het waterafstotend effect. Weten jullie toevallig of Acquafobia ook op getinten ruiten kan?
 
@ThijsD Ik zou persoonlijk de Aquafobia ook niet gebruiken op de ruiten precies om de reden die @Timo OPC aangaf, op advies van @Quantoxx. Vervolgens heb ik de aquafobia helemaal achterwegen gelaten en gekozen voor de bathe+ welke ik aanbreng met de foam lans. Ik heb op mijn ruiten de H2GO van angelwax aangebracht.
 
Simpele producten met een lage prijs, zoals RainX/Clearvue/etc. vind ik goed omdat ze nou eenmaal weinig kosten, weinig product nodig hebt en je simpel een nieuw laagje aanbrengt. +1 voor deze producten.

Een coating is uiteraard veel duurzamer en werkt beter. Maar zoals bij veel coatings komt hier meer bij kijken qua aanbrengen en dergelijke.

Een wetcoat-product gebruik ik liever niet op de voorruit. Vettige bende is vaak het resultaat en zo ook de bekende ''waas'' bij het wisseren.
 
@Quantoxx een coating is duurzamer en werkt beter?!

Ik heb nu Nanolex Op mijn voorruit zitten. Maar begint nu al te slijten. Op een plek is t er af.
En de Turtle wax clearvue is ook nog beter kwa sheeting vind ik.
 
  • Leuk
Reactions: bros
@RoyR Zolang geleden heb je de Nanolex nog niet aangebracht toch:eek:?

Wax op voorruit smeren lijkt mij niet een goede optie. Zag laatst hier in de buurt ook iemand het erop smeren en paar dagen erop was dat voorruit een drama, haha. Gewoon lekker producten gebruiken die ervoor gemaakt zijn. CC heeft genoeg opties in het assortiment:innocent:.

Ik gebruik Clearvue ook en ben daar uitermate tevreden over qua werking & standtijd en dat voor die prijs:joy:.

Voor de vorige winter ergens in oktober aangebracht in 2 laagjes en in maart van dit jaar zat het er nog prima op. Toch het raam weer even gedaan met rondje nanolex glass polish en opnieuw aangebracht. Het werkt nog steeds goed, al ga ik binnenkort weer nieuw laagje aanbrengen.

Geen idee hoe anderen het voor elkaar krijgen om na maandje alweer slechte werking te hebben:p.
 
@RoyR - Da's apart. Ik heb de Nanolex en Clearvue naast elkaar vergeleken en de Nanolex werkte beter/sneller en blijft vele malen langer zitten. :D

Inmiddels heb ik ze allebei niet meer op de voorruit (Gepolijst, andere dingen geprobeerd) maar op de achterruit (Niet te vergelijken, maar toch) zie je nog steeds de 50/50 met Nanolex zijn werking hebben.
 
Tw Clearvue geeft je maanden lang goed zicht en makkelijk glijdende ruitenwissers.

De waterafstotendheid van TW Clearvue wordt na een maandje wel serieus minder. Daarmee bedoel ik dat je in het begin op redelijke snelheid niet hoeft te wissen. Maar na pak 'm beet een maand moet je met dezelfde rijsnelheid wel nu en dan wissen.
 
Hoeveel km heeft het erop gezeten @RoyR? Het zou toch zeker wel 20.000-30.000 km goed moeten blijven op de voorruit en achterruit. Op de zijruiten zou het nog (veel) langer goed moeten blijven. Misschien dat er iets verkeerd is gegaan met de applicatie?
 
Dat ligt er aan waarmee je genoegen neemt. Als je wilt dat het regenwater altijd van je ruit af vliegt dan moet je tzt een nieuwe laag aanbrengen. Doe je dat niet dan heb je nog steeds maanden profijt van Clearvue en makkelijk wissen.
 
Dordrecht

Ik denk dat ik TW clearvue maar ga proberen. @Timm gaf aan dat het na een maandje minder goed werkt. Houd dit in dat ik het om de 4 weken gewoon opnieuw erop kan doen zonder dat er 'teveel' clearvue op de ruit komt?
Waarom is je keuze op TW clearvue gevallen?
Ik heb nu Nanolex glas Sealent/coating aangebracht en dat was zo supersimpel en een stuk duurzamer ik vind het een aanrader.
 
Bij mij heeft het toch bijna een jaar volgehouden
Dat houdt die bij mij ook vast wel vol. Maar waar de ruitenwissers 2x vegen, daar is het vrijwel al weg.
@RoyR Zolang geleden heb je de Nanolex nog niet aangebracht toch:eek:?

Wax op voorruit smeren lijkt mij niet een goede optie. Zag laatst hier in de buurt ook iemand het erop smeren en paar dagen erop was dat voorruit een drama, haha. Gewoon lekker producten gebruiken die ervoor gemaakt zijn. CC heeft genoeg opties in het assortiment:innocent:.

Ik gebruik Clearvue ook en ben daar uitermate tevreden over qua werking & standtijd en dat voor die prijs:joy:.

Voor de vorige winter ergens in oktober aangebracht in 2 laagjes en in maart van dit jaar zat het er nog prima op. Toch het raam weer even gedaan met rondje nanolex glass polish en opnieuw aangebracht. Het werkt nog steeds goed, al ga ik binnenkort weer nieuw laagje aanbrengen.

Geen idee hoe anderen het voor elkaar krijgen om na maandje alweer slechte werking te hebben:p.
Klopt. Week 29 dit jaar.
@RoyR - Da's apart. Ik heb de Nanolex en Clearvue naast elkaar vergeleken en de Nanolex werkte beter/sneller en blijft vele malen langer zitten. :D

Inmiddels heb ik ze allebei niet meer op de voorruit (Gepolijst, andere dingen geprobeerd) maar op de achterruit (Niet te vergelijken, maar toch) zie je nog steeds de 50/50 met Nanolex zijn werking hebben.
Ik vind de beading en sheeting van de TW veel beter. Water loopt er sneller af bij de TW vind ik. Komt ook denk ik omdat bij TW de ruit echt glad wordt. En bij Nanolex niet.
Hoeveel km heeft het erop gezeten @RoyR? Het zou toch zeker wel 20.000-30.000 km goed moeten blijven op de voorruit en achterruit. Op de zijruiten zou het nog (veel) langer goed moeten blijven. Misschien dat er iets verkeerd is gegaan met de applicatie?
Hoeveel km... Ik denk 2000? Haha. Zoveel rijd ik niet hoor :)