• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe AVA Quick connect nozzle kit.

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
797
135
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Ik heb juist gezien dat Ava nu de nieuwe Quick connect aansluiting met bijhorende nozzles verkopen. Komen die bij jullie ook binnen?
Ava Quick connect nozzle kit
1000024484.webp

Of je bestelt de AVA bajonet adapter 1/4"
1776359802581.webp

De Monello 1/4" Quick connector
1776359865614.webp

Haalt bij de bouwmarkt een 1/4" - 1/4" nippel om de 2 aan elkaar te maken.
Maakt het compleet met de gewenste Monello nozzles
1776359991309.webp

En je hebt je Quick connect nozzle kit ;)
1776360641552.webp

Ik heb hem intussen al in huis. Bedankt mensen van CarClean ol dit in het assortiment op te nemen.;)

Is toch wel een hele verbetering. Zowel de quick connect adapter als de nozzles zijn toch wel van zeer goede kwaliteit. Volledig in een mooi soort rubber zodat de nozzles geen krassen kunnen maken. De nozzles zouden ook voorzien zijn van een laagje titanium. En ik kan nu ook gewoon de straal aanpassen van horizontaal patroon naar verticaal patroon of gelijk welke hoek. Met de standaard nozzles was dat enkel horizontaal en moest je het pistool op zijn kant houden. Kortom...ik ben er blij mee.

Een paar foto's zodat jullie wat beter kunnen zien hoe ze er uit zien.

1000024888.webp

1000024889.webp

1000024883.webp

1000024884.webp

1000024885.webp

1000024886.webp

Laatst bewerkt:
Mooie set en de Quick connect lijkt mooi.
Echter heb ik al de 'oude' nozzle kit en kan me niet helemaal inbeelden waarom je dan deze kit nog zou nemen. Al probeer ik het voor mij zelf wel te rechtvaardigen haha.

Ik bedoel het connecten van een nozzle is met de huidige kit toch ook gewoon 'quick'. Het is letterlijk push and turn en hij zit met 1 seconde vast en met een seconde ook weer los.

Dat de nieuwe de straal ook horizontaal kan hebben. Tja, dan draai ik de gun wel iets haha.

Verder is het rubber op de nozzle wel een leuke toevoeging. Maar zo dicht kom je toch ook niet bij de lak met je huidige nozzles dat je altijd moet vrezen voor krassen?

Verder kun je ook niet meer gebruik maken van je docking standaard op bijvoorbeeld mijn evolution dan, die zijn gebaseerd op de huidige aansluiting.
Daar heb ik nu wat standaard nozzles al gedockt staan, dat gaat met deze nieuwe dan weer niet. Die moet je dus elders bewaren..

Mocht je overigens nog niks hebben. Dan snap ik de aankoop prima ;)

AAJ01203_1600x1600_3495f7c9-6015-43b0-a47a-08d57e3db017 (1).webp

Bijlagen

• 6CD496C0-532D-4737-B0F2-2A93E291D0BF.webp
    6CD496C0-532D-4737-B0F2-2A93E291D0BF.webp
    93,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Morpheus02007
Ja, ik heb de oude set met 30cm mini lans en alle nozzles ook. Het rubber is echt wel een goed ding, bij het afspuiten in de washbox had ik geluk dat daar ook een rubberen bescherming op de nozzle zat, want met rond de auto te lopen verloor ik mijn evenwicht en tikte ik per ongeluk de lak aan met de lans en ik was wel blij dat er geen schade was door het rubber. Verder is de quick connect toch wel een stuk makkelijker en ik gebruik graag een verticale straal...bij de Ava is dat standaard een horizontale straal en dan kan je idd je pistool schuin houden, maar het gene me stoorde aan de Ava is nu weg en voor de prijs vind ik het gewoon een zeer goede deal. De bayonet aansluiting naar 1/4 zonder quick connect kost al 18€. Hier heb je alles voor 45€ en het ziet er ook goed uit. De opslag van de nozzles ga ik oplossen door gewoon een houdertje voor quick connect op de Ava p60 evolution te monteren. De oude nozzles ga ik niet meer gebruiken buiten de kleine 30cm lans en de vuilfrees natuurlijk.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: DownstarNL
Kan je de ava quick connect aansluiting ook gebruiken met 1/4 quick connect accessoires van andere merken? Denk aan foam lances enzo?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Morpheus02007