• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto (begin volgend jaar pas)

Vrijwel iedereen raadt aan om te polijsten voor het coaten. Op een nieuwe auto ben je er wellicht al met een finishing polish zoals Gyeon primer. Dan heb je een goed voorbereide lak voor de coating, en eventuele marring van het kleien is ook weg. Waarom schaf je niet een DAP aan? Je hebt nu nog een auto waar je op kunt oefenen. Zolang je de juiste kant van de machine op de lak zet, kan er met een DAP niet zoveel verkeerd gaan.

• Leuk
Reacties: Jansen en RoCo
Het is bijna zover en na jullie adviezen is mijn idee voor het stappenplan:

- Droge auto incl velgen volledig met de-iron inspuiten;
- Afspuiten HD
- Foamen
- Afspuiten HD
- Wassen
- Drogen
- Kleien
- 2 staps handmatig polijsten waar nodig
- Ontvetten
- Glaze
- Waxen (+velgen in sealing)

Mis ik iets?

Laatst bewerkt:
Foamen is je vóórwas, niet je náwas. :P

Dus eerst foamen om vuil los te weken en af te voeren.
Afspuiten.
Handwas.
Afspoelen/Afspuiten.
Drogen niet nodig, je kan nu gaan kleien, uiteraard wel i.c.m. een glijmiddel.
Afspoelen/Afspuiten.
Drogen.
Polijsten.
Ontvetten. (Ook al zal je misschien een cleaner-glaze hebben, gewoon effe ontvetten)
Waxen.

• Leuk
Reacties: MCW
Ah, goeie van @RedCat

Ik had je stappenplan gekopieerd en aangepast, maar laas daarin geen ontijzering.

Ik zou deze stap inderdaad na je was-stappen doen, dus na de handwas + afspoelen in je stappenplan. Na deze stappen hoef je niet te drogen, je gebruik het water op de auto, i.c.m. een vochtige washandschoen om je ontijzeraar te verdelen. (Als je alles wil raken vanuit je sprayer, kost het je veel product)

• Leuk
Reacties: MCW