• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto besteld!

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Er is een tijd van komen en gaan (voor wat betreft auto's) :-D

Na 66 maanden trouwe dienst onder mijn gezag gaat mijn 9,5 jaar oude 147 JTDm met 281.000km binnenkort met pensioen. :roll

​Eigenlijk al sinds mijn dag van slagen op 03-03-2003 altijd al Alfa Romeo gereden. Tot voordat ik een eigen woning had kon ik altijd prima een leuke tweedehandse auto aanschaffen. Maar nu lukt me dat niet meer omdat alles in het huis is geïnvesteerd. En gezien ik nu max 16.000km rijdt op jaarbasis kan ook de diesel voor mij niet meer uit.

Dus heb ik gekeken naar de optie om te gaan leasen, uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een Citroën DS3. Waarom nu bij de auto, omdat je voor een relatief laag maandbedrag een goed gevuld autootje hebt met veel opties. Kijk je bij FIAT/Seat/vw schiet het al snel omhoog en een Toyota/Peugeot en Renault wilt ik al niet eens. Voor de rest is er niet veel soeps op de markt v.w.b. lease. Gisteren langs een dealer geweest en hier goed om de tafel gezeten voor informatie e.d. Daar het formule leasen voor mijzelf gewoon nieuw is. Ook heb ik voor 4 jaar geen malleur of ellende of andere gekke reparaties voor m'n kiezen, iets wat ik wel kan verwachten met de 147 komend jaar of later. Qua maandelijkse kosten kan ik op €15,- na net niet gelijk om maar je rijdt nog eens hartstikke nieuw ook.

Ik heb gisteren een uitgebreide proefrit van een anderhalf uur mogen doen. Dit ook gedaan en het viel me alleszins niet tegen. Rijdt echt relaxed en kan nog eens vlot mee met het verkeer. Geluidje uit de motor is ook best wel hip vind ik haha. Ook lag die een stukje steviger op de weg dan mijn huidige alfa met af fabriek sport onderstel. Kunt er twee kanten mee op, lekker relaxed cruisen of toch een klein beetje sportief zijn.

​Het wordt een DS3 in Blanc Banquise met een Noir Onyx dakkleur oftewel heerlijk zwart wit! ik zal 70pk moeten inleveren want er Zit een 1.2 3-Cilinder Turbo benzine op met ja ja 82pk. Gevolgd met onderstaande opties:

Pack Confort (navigatie, hifi met sub en achteruitrijcamera)
Pack Style 3D (is me nog niet helaas duidelijk, iets met 3D effecten of iets)
Pack Perfo Mistral Zwart (sportstoelen in zwart stof met iets wat lijkt op alcantara, zitten erg lekker)
Pack Perfo (bepaalde interieur elementen in zwart)
Pack Confort (ook geen idee nog echt wat hier weer onder valt)
Auto Airco
Cruise control
Xenon full led verlichting
Led 3D achterlichten
En een reservewiel, je krijgt mij niet in een auto met z'n reparatie geval,...
16" standaard velgen in zwart/zilver

Wordt dan zoiets ongeveer (maar dan met een inch kleinere velgen en een zwart dak en zwarte spiegels;

134c47e37deeefad21f1d0739fdfc1f9_zpst7ajvtpc.jpg


Er was één voorraad auto binnen NL en de was waarschijnlijk al toegezegd aan klanten,... Dus waarschijnlijk moet die besteld worden en moet ik er nog even 3 maandjes op wachten, een en ander zal ik komende week wel horen hoop ik.

Hele cultuuromslag voor mij maar ben toch wel heel erg benieuwd!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Gefeliciteerd met je mooie DS3 Jeroen, zal wel even wennen zijn na een Alfa.
Die 3 pitter doet het fantastisch hoor! Ik heb dezelfde motor in mijn c4c, hij is rustig en zuinig, pittig als het nodig is.
 
Thanks, ben vooral benieuwd wat het verbruik gemiddeld gaat doen,... Met de diesel kwam ik niet eens meer boven de 1 op 12,6km,... En doe aan enkele reis 15km snelweg waar je 130km/u mag. Maar rijdt toch al niet sneller dan 120km/u en klein stukje 100km/u en 5km stad. Vooral in de stad slurpte m'n dieseltje,... Zoals ik op internet vond zou je theoretisch 1 op 17 al moeten kunnen halen met dit motortje. Maar dat is even afwachten in de praktijk. Heb ook wel gekeken naar de 110pk. Maar dan moesten er wel erg veel centjes weer bij,...


Daarnaast heb ik het wel uitgezocht met ongeveer dezelfde opties als wat ik nu ook heb. dat wilde ook gewoon grotendeels wel weer hebben.
 
Gefeliciteerd! Een hele goede keuze kan ik je uit ervaring vertellen. :)
Ik heb sinds 1,5 week ook een gloednieuwe DS3 (met de 110pk motor weliswaar) na 3 jaar met veel plezier een Alfa Romeo 156 gereden te hebben.
Zie: https://forum.Carclean.com/threads/nieuwe-ds3-so-red-behandeling.14915/

Ben het helemaal met je eens dat je bij dit model voor relatief weinig geld een propvolle sportieve designwagen krijgt.
Veel plezier ermee en veel succes met het wachten!
 
Ja thanks, dacht ik wel een beetje. Ga ik er 5km per liter op voorruit ;)
Kan ik sowieso al 1 dag meer rijden op een tank dan nu!

die So Red uitvoering heb ik ook zien staan en ingezeten. Maar To much red voor mijzelf,...
 
Jup zit er bij in, betaal alleen m'n brandstof en houd m'n eigen verzekering aan.
Bij de alfa was dit uhm, €115,- per maand en qua kosten betaal ik straks maandelijks €15,- tot €20,- meer. Met aftrek van de inruil en wegenbelasting van de alfa. (Is private lease) eigenlijk investeer ik een beetje en verdeel dat geld over de 4 jaar met aflos. Dit doe ik zodat ik mijn maandelijkse hoeveelheid sparen niet in de war breng.

ging mij er ook meer om, dat ik gelijkwaardig om kon. Maar dan wel 4 jaar zonder malleur en ellende. Houd ik maandelijks nog net zoveel over. Maar mocht er iets zijn met de auto ben ik niks van m'n eigen geld kwijt zodat ik dat geld voor later weer elders kan investeren. Buiten dat ben ik in en om ons huis ook nog niet klaar. O.a. Badkamer moet nog en nu de tuin op de kop.

Desnoods over 4 jaar weer opnieuw leasen. Maar hangt mede af van het werk en of inkomen tegen dan. Heb nu geen vast contract. En druk aan het omkijken. Houd wel van een risico houd me gemotiveerd. Huis is ook gekocht op basis van uitzendkracht destijds. Niks is onmogelijk is daaruit gebleken ;)

Planmatig is dit goed. Uitvoering zit ook goed in elkaar nu tuin afmaken. En voorlopig niks meer doen hehe,... En dan heb ik over een jaar of 8 een fijne buffer voor gekke onkosten of uitgaven.
 
En woensdag opnieuw om tafel,... Iets wat ik al had verwacht natuurlijk maar hij wilde het gewoon proberen, nou prima!
Kan ik de velgen nog mooi wijzigen van lichtmetaal kleur naar zwart/lichtmetaal kleur. Anders is het ook maar weer zo standaard grijs,...

Kon ook een witte cabrio krijgen, hadden ze vandaag nieuw binnen maar nee. Dat is helemaal niks,...
 
Ondanks wat stribbelingen a la auto heeft het iets langer geduurd,.. Tevens termijn gewijzigd naar 2 jaar. Qua kosten echt verwaarloosbaar en kan dan als het me echt goed bevalt zo weer op opnieuw een lease aangaan. Hebben een leuke toch voorraadauto gevonden met de samenstellingen die ik toch wel wil. Alleen velgen gaan ze omzetten van een andere auto, daar ik niet op 17" hoef te rijden beslist. Scheelt ook een tientje in de maand als ik op 16" blijf rijden.... Toch veel geld voor 1 inch vind ik dan,...

Zojuist in ieder geval getekend en via mail retour gestuurd. Daar ik nu ziek thuis zit en z'n beetje niet kan lopen zonder krukken,.. Maar dat is een ander verhaal,... Kwam maar zo uit het niets,...

Direct wel gevraagd naar de vervolgstappen, dus misschien reageert die er vandaag nog op.

Wel spannend hoor na zo'n handtekening pfoeh! :schaam
 
Ik ben er ook bekend mee, ik vind private lease ideaal, vooraf alles vast staan, met een geringe afkoopsom ben je overal weer vanaf mits het echt spaak loopt...niks mis mee...al die horror verhalen zijn gebaseerd op enkele gevallen van jaren terug, en een hoop mensen die klepels en klokken door elkaar halen...wel zie ik veel verschillen in voorwaarde's van verschillende lease firma's...opletten dus.
Hopelijk kan je snel genieten van je nieuwe auto...ik vond het heerlijk na 17 jaar in 2e hands gereden te hebben...wel minder spannend hahaha.:D
 
Tjah, ik heb zowat alle kosten en gekkigheden wel naast eklaar gehad. Gewoon normaal mee rijden en net als je hypotheek van de woning gewoon je termijnen voldoen is er niets aan de hand. In mijn omgeving hoor je ook iedereen maar mekkeren over de eventuele nadelen. Maar ja wat de boer niet kunt doet die niet hehe,...

Die diversiteit in voorwaarden is me ook opgevallen, is maar net hoe je je daar bij voelt denk ik, is voor een ieder anders. En ja, wat is nu twee of vier jaar,... Voor je het weet is het maar zo voorbij. En kun je weer een nieuwe uitzoeken waar dan ook mocht je dat willen,...

We zullen zien, ze willen hem deze maand nog op kenteken zetten hoorde ik einde dag. Als het goed is wordt die vrijdagopgepikt bij een Dealer in Waalwijk (geloof ik) en gebracht naar Leeuwarden. Dus zullen ze maandag/dinsdag volgende week er wel verder mee gaan. Ik zit nu op twaalf jaar tweedehands en vier alfa's,...
 
Dat dacht ik dus eerst ook, maar qua rij eigenschappen ligt dat gekke ding ook nog als een blok op de weg. Steviger dan de 147 iig,... Zelfs met die 82pk kun je er gooi en smijtwerk mee doen!

Trouwens, het is dat deze koplampen er ook op konden, anders was het sowieso al een No-Go voor mij, die gewone zien er echt niet uit :-"

Officieel gezien is het ook geen Citroën meer, maar echt een DS. De nieuwe DS5 is al volledig DS uitgevoerd, er werd mij verteld dat de opvolger van de DS3 in 2016/2017 komt. Als ik zoek naar diverse scoops dan heeft het wel wat weg van de nieuwe DS5. En dan is het vind ik nog een mooiere auto wel.