• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'09 Bmw 330D Touring

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Deze BMW werd onlangs aangepakt, het betreft hier een vrij recente auto, maar aan de lak te zien had hij al het nodige beleefd.
Recent aangekocht door de huidige eigenaar, dus even gepoetst voor aflevering...:-&

In het volle zonnetje was het meteen duidelijk zichtbaar, ramvol hologrammen en daar moest wat aan gebeuren.
Wat (afgezien van de hologrammen) altijd het probleem is met dit soort klussen, dat er eigenlijk toch nog vaak flink wat diepere schades zijn, die pas echt goed zichtbaar worden als de hologrammen weg zijn, redelijk verradelijk dus, en heel goed blijven inspecteren.

De lak was zoals alle nieuwere BMW's flink hard, het lijkt wel hoe nieuwer hoe harder soms..

Wat is er zoal gedaan:

Prewash: APC 1:4 (veel fillers)
Wassen - CG Maxi Suds2
Velgen - Meg's WB en Iron-X
Banden - Meg's Super Degreaser
Kleien - Dodo SN met Born Slippy
Polijstwerk - 3M FC+ en verder eigenlijk het hele Monello Trio met zo'n beetje alle Monello/LC pads behalve geel.
Ipa 1:3 wipedown
Wax - Collinite 915
Velgen - Carpro Reload
Banden - Carpro PERL
Glaswerk - Meg's Glass Cleaner en Provision Rain Clear
Sierlijsten, daklijsten en ruitenwissers - Wolfgang Fuzion
Uitlaattips - Mothers Mag & Alu + Meg NXT Metal polish en wat Staalwol 0000

Helaas was het al donker aan het eind van dag 2, dus niet echt lekkere afters kunnen maken.
Eigenaan kwam de volgende dag nog wel terug voor een bandenwissel, maar toen regende het lichtjes.

De defecten:

_DSC0687.jpg


_DSC0689.jpg


_DSC0690.jpg


_DSC0691.jpg


_DSC0692.jpg


_DSC0693.jpg


_DSC0698.jpg


_DSC0720.jpg


_DSC0735.jpg


_DSC0740.jpg


_DSC0744.jpg


_DSC0751.jpg


Wat resultaten na polijstwerk:

_DSC0696.jpg


_DSC0702.jpg


_DSC0713.jpg


_DSC0714.jpg


_DSC0726.jpg


_DSC0732.jpg


_DSC0737.jpg


_DSC0742.jpg


_DSC0747.jpg


En een paar afters (de foto's met winterwielen zijn van een dag later):

_DSC0765.jpg


_DSC0767.jpg


_DSC0769.jpg


_DSC0771.jpg


_DSC0782.jpg


_DSC0783.jpg


_DSC0786.jpg


_DSC0794.jpg


_DSC0798.jpg


_DSC0802.jpg


Dit waren ze weer, tot de volgende!
 
Superstrakke polijstresultaten Eelco, geweldig zo goed als jij dat kan! Drijfnatte glans :cool:

Mooie wagen trouwens, top diesel :)^
 
Das een dikke uitvoering!
misschien over een paar jaar als opvolger. :heart_eyes:

Ziet er weer erg strak uit. Waren overigens wel heel veel krassen!
En ik moet ook maar ff die wax bestellen.
 
Wat een heelijke glans weer! :heart_eyes:

de eerste auto van deze eigenaar was toch die andere mooie BMW die je aanpakte?
vond die geloof ik mooier :schaam
 
Superstrakke polijstresultaten Eelco, geweldig zo goed als jij dat kan! Drijfnatte glans

Mooie wagen trouwens, top diesel

Zo kan 'ie wel weer hoor, niet overdrijven hoor;) Is niets wat een ander niet kan met een beetje gevoel en logisch verstand.
Ik mag er graag de tijd voor nemen, ik doe geen drie-stapper met glaze,wax en sealant op 1 dag, dat red ik gewoon niet, en wil ik ook niet.
Zo heb ik er wel een beetje plezier in, als ik er goed de tijd voor kan nemen, als dat niet gaat begin ik er gewoon niet aan.

Prachtig resultaat!! Vooral het uitlaatje ziet er weer netjes uit! (maakt het altijd net ff af).

Absoluut, niet de leukste klus (weinig ruimte omheen om machinaal aan de gang), maar zeker de moeite waard altijd.

Schitterend resultaat! En mooie showoff!
Thx! Doe mn best, maar het valt niet altijd mee om de defecten goed in beeld te krijgen met een DSLR, om 1 of andere reden lijken de defecten op de foto's altijd veel minder aanwezig.
Was nu jammer van de na-foto's, maar dat is niet anders.


Das een dikke uitvoering!
misschien over een paar jaar als opvolger. :heart_eyes:

Ziet er weer erg strak uit. Waren overigens wel heel veel krassen!
En ik moet ook maar ff die wax bestellen.

Is idd een goed aangeklede wagen, rijd ook erg goed, 320 of 330 scheelt ook een pak.
De diepere krassen waren idd erg vervelend, meeste gelukkig kunnen verwijderen, een hele enkele zat te diep, en is met relatief veilige marge teruggeschuurd, zodat het nagenoeg niet meer opvalt.
915 kan ik van harte aanbevelen, ik vind het een topwax, goed duurzaam, met een mooie beading en sheeting.:)^
Dun aanbrengen is wel essentieel voor het gemak met uitbuffen.

Zie ik het goed, werk je met lucht ?
Hoe bevalt dat, ook qua lawaai ...

Overigens enorm opgeknapt.

Dankje!

Heel scherp gezien, ik neem aan dat je op de kleine schuurmachine doelt?
Das een Dynabrade 75mm (2mm slag) excenter op lucht idd, machine is van het werk, heb er zelf een interface padje (tussenschijf) en 75mm Abralon padjes bij gekocht, gewoon handig om kleine plekjes even snel bij te werken zonder meteen een halve m2 mat te schuren.
Voor de grotere delen heb ik een Rupes LR31AE (2,2mm slag), deze is 150mm en gaat gewoon in het stopcontact
lr31ae.jpg


Geluid van de luchttol valt redelijk mee, heb er zelf een dempertje in gemaakt van schuimrubber, scheelt iets.

Mooi, heel mooi!
BMW-lak is soms a real pain in the *ss om te corrigeren

Thx!
Hard, idd heel hard, laatste tijd veel BMW's gedaan, dus wist gelukkig een klein beetje wat me te wachten stond.
Desalniettemin blijft t wel vrij veel werk.

Wat een heelijke glans weer!

de eerste auto van deze eigenaar was toch die andere mooie BMW die je aanpakte?
vond die geloof ik mooier

Vorige wagen van de eigenaar was idd die hele mooie blauwe, was stiekem 1 van mijn favorieten om te doen, vooral door de wielen, de kleur en de bumpers:
:heart_eyes:

2011-06-06184658.jpg
 
Beetje eentonig aan het worden.. mooie auto, mooie kleur, mooie foto's en bijzonder mooi resultaat! :cool:
 
Ziet er schitterend uit!
Ik moet binnenkort een BMW 5 serie doen uit 2009, (familie) in Amerika.
Ik ben even benieuwd welke combinaties je hebt gebruikt.
 
Zo uit mn hoofd 3M FC+ of Inizio Forza op oranje of wol, afgebouwd met een lange hit Mezzo op wit (beiden roterend) en gefinished met met Finale op zwart met de Dap.

Wel goed inspecteren alvorens je begint met afwerken (ipa bijvoorbeeld), beide compounds kunnen wel iets verdoezelen.