Deze BMW werd onlangs aangepakt, het betreft hier een vrij recente auto, maar aan de lak te zien had hij al het nodige beleefd.
Recent aangekocht door de huidige eigenaar, dus even gepoetst voor aflevering...:-&
In het volle zonnetje was het meteen duidelijk zichtbaar, ramvol hologrammen en daar moest wat aan gebeuren.
Wat (afgezien van de hologrammen) altijd het probleem is met dit soort klussen, dat er eigenlijk toch nog vaak flink wat diepere schades zijn, die pas echt goed zichtbaar worden als de hologrammen weg zijn, redelijk verradelijk dus, en heel goed blijven inspecteren.
De lak was zoals alle nieuwere BMW's flink hard, het lijkt wel hoe nieuwer hoe harder soms..
Wat is er zoal gedaan:
Prewash: APC 1:4 (veel fillers)
Wassen - CG Maxi Suds2
Velgen - Meg's WB en Iron-X
Banden - Meg's Super Degreaser
Kleien - Dodo SN met Born Slippy
Polijstwerk - 3M FC+ en verder eigenlijk het hele Monello Trio met zo'n beetje alle Monello/LC pads behalve geel.
Ipa 1:3 wipedown
Wax - Collinite 915
Velgen - Carpro Reload
Banden - Carpro PERL
Glaswerk - Meg's Glass Cleaner en Provision Rain Clear
Sierlijsten, daklijsten en ruitenwissers - Wolfgang Fuzion
Uitlaattips - Mothers Mag & Alu + Meg NXT Metal polish en wat Staalwol 0000
Helaas was het al donker aan het eind van dag 2, dus niet echt lekkere afters kunnen maken.
Eigenaan kwam de volgende dag nog wel terug voor een bandenwissel, maar toen regende het lichtjes.
De defecten:
Wat resultaten na polijstwerk:
En een paar afters (de foto's met winterwielen zijn van een dag later):
Dit waren ze weer, tot de volgende!
Recent aangekocht door de huidige eigenaar, dus even gepoetst voor aflevering...:-&
In het volle zonnetje was het meteen duidelijk zichtbaar, ramvol hologrammen en daar moest wat aan gebeuren.
Wat (afgezien van de hologrammen) altijd het probleem is met dit soort klussen, dat er eigenlijk toch nog vaak flink wat diepere schades zijn, die pas echt goed zichtbaar worden als de hologrammen weg zijn, redelijk verradelijk dus, en heel goed blijven inspecteren.
De lak was zoals alle nieuwere BMW's flink hard, het lijkt wel hoe nieuwer hoe harder soms..
Wat is er zoal gedaan:
Prewash: APC 1:4 (veel fillers)
Wassen - CG Maxi Suds2
Velgen - Meg's WB en Iron-X
Banden - Meg's Super Degreaser
Kleien - Dodo SN met Born Slippy
Polijstwerk - 3M FC+ en verder eigenlijk het hele Monello Trio met zo'n beetje alle Monello/LC pads behalve geel.
Ipa 1:3 wipedown
Wax - Collinite 915
Velgen - Carpro Reload
Banden - Carpro PERL
Glaswerk - Meg's Glass Cleaner en Provision Rain Clear
Sierlijsten, daklijsten en ruitenwissers - Wolfgang Fuzion
Uitlaattips - Mothers Mag & Alu + Meg NXT Metal polish en wat Staalwol 0000
Helaas was het al donker aan het eind van dag 2, dus niet echt lekkere afters kunnen maken.
Eigenaan kwam de volgende dag nog wel terug voor een bandenwissel, maar toen regende het lichtjes.
De defecten:
Wat resultaten na polijstwerk:
En een paar afters (de foto's met winterwielen zijn van een dag later):
Dit waren ze weer, tot de volgende!