In de afgelopen paar weken, heb ik samen met een maat van me 18 bedrijfswagens gecleaned.
Het ging hierbij om:
- 3 verhoogde ford transits
- 9 normale ford transits
- 3 ford connects
- 3 volkswagen caddy’s
Dit waren zwaar verkleurde bedrijfswagens. De oorspronkelijke kleur was geel,
Deze lak was een uni-lak en zat dus geen blanke laklaag op. Helaas heeft geel nog al last van verkrijting dit was op de meeste wagens ook goed te zien.
Normaliter werden de bussen door een paar jongentjes gewassen met een borstel en een beetje water. Dit was goed te zien aan alle krassen die er op zaten.
Tevens was bij de meeste wagens het dak nog geheel zwart, omdat ze hier niet bij konden.


Alle wagens zijn voorzien van een imperiaal, voordat we zijn begonnen zijn deze er allemaal afgehaald.
Gelukkig hadden we de beschikking over een ruime wasplaats en rolsteigers waar door we ons werk goed konden doen.
In de aanloop naar deze klus, zijn we eerst wezen kijken naar wat we ongeveer nodig hadden, Hierop hebben we een bestelling bij carclean geplaatst.
Doel was om de gele kleur weer terug te krijgen en dat de wagens goed beschermd rond zouden rijden.
Hierop hebben wij de volgende bestelling geplaatst:

Uiteindelijk kwamen we een aantal witte pads en paarse pads tekort en hebben deze nog na besteld.
De start:
Op Maandagochtend van de bouwvak begonnen met alle wagens naar buiten te rijden. Alleen hier waren we al een half uur bezig.
1 van de transits gelijk maar op de wasplaats gezet, en begonnen met deze af te spoelen.
Hierna lekker met 2 emmers en PB SS&S begonnen met wassen, Nou dat was nodig ook alleen al voor het dak hadden we 2 emmers met sop nodig en 4 emmers met spoelwater.
Hierna zijn we lekker verder gegaan met de rest van de wagen.

QSamn9zX9gg?feat=directlink[/URL]
Nadat het ergste vuil eraf is gewassen, hebben we de wagen weer afgespoeld en hierna ingespoten met iron-x. Dit gaf een heel mooi effect, aangezien deze wagens bijna altijd langs de weg staan om hier onderhoud aan de infrastructuur van de snelwegen te doen, krijgen ze nogal wat ijzerdelen over zich heen.
De iron-x hebben we er opgespoten, terwijl de auto nog helemaal nat was, zoals jullie kunnen zien is de werking nog steeds erg goed.
Na het inwerken van de iron-x (8 minuten) de gehele wagen afgespoeld en droog gemaakt.
We hebben er voor gekozen om hierna niet te gaan kleien, maar direct te gaan polijsten, dit omdat er te veel tijd in ging zitten, en wij deze niet hadden. En omdat het tevens niet de wens van de klant was om de krassen eruit te hebben, maar wel de kleur weer terug te brengen.
Hierna zijn we begonnen met een testspot te maken op de motorkap.
Hier kwam gelukkig uit dat we met een witte polijstpad en Monello Inizio aan de gang moesten gaan.
Afgebouwd met de Monello Finale op groen.
Helaas zaten er een aantal wagens tussen waar deze combinatie niet gehaald werd en hier hebben we dan ook de witte pad moeten vervangen door de paarse pad.
Mijn maat werkte hierbij met de DAP500 en ik zelf was aan het werk met de PRO900
Nadat de kleur weer terug was gebracht hebben we de wagens in de Poorboys White Diamond gezet en deze 15 minuten laten curen. Hierna ze uitgebuffed, en vervolgens in een laagje Collinite 845 gezet
Helaas heb ik geen foto’s van alle wagens, omdat sommige wagens ook gelijk weer mee genomen werden nadat ze klaar waren.
Ik ben van de week er nog wel 3 tegen gekomen langs de a9 en ze vielen nu weer goed op.
De klant was ook zeer tevreden en ze willen nu hun wagens van het andere filiaal ook door ons laten doen.
Al met al zijn we ruim 10 volle dagen bezig geweest, maar was het wel de moeite waard
Het ging hierbij om:
- 3 verhoogde ford transits
- 9 normale ford transits
- 3 ford connects
- 3 volkswagen caddy’s
Dit waren zwaar verkleurde bedrijfswagens. De oorspronkelijke kleur was geel,
Deze lak was een uni-lak en zat dus geen blanke laklaag op. Helaas heeft geel nog al last van verkrijting dit was op de meeste wagens ook goed te zien.
Normaliter werden de bussen door een paar jongentjes gewassen met een borstel en een beetje water. Dit was goed te zien aan alle krassen die er op zaten.
Tevens was bij de meeste wagens het dak nog geheel zwart, omdat ze hier niet bij konden.


Alle wagens zijn voorzien van een imperiaal, voordat we zijn begonnen zijn deze er allemaal afgehaald.
Gelukkig hadden we de beschikking over een ruime wasplaats en rolsteigers waar door we ons werk goed konden doen.
In de aanloop naar deze klus, zijn we eerst wezen kijken naar wat we ongeveer nodig hadden, Hierop hebben we een bestelling bij carclean geplaatst.
Doel was om de gele kleur weer terug te krijgen en dat de wagens goed beschermd rond zouden rijden.
Hierop hebben wij de volgende bestelling geplaatst:

Uiteindelijk kwamen we een aantal witte pads en paarse pads tekort en hebben deze nog na besteld.
De start:
Op Maandagochtend van de bouwvak begonnen met alle wagens naar buiten te rijden. Alleen hier waren we al een half uur bezig.
1 van de transits gelijk maar op de wasplaats gezet, en begonnen met deze af te spoelen.
Hierna lekker met 2 emmers en PB SS&S begonnen met wassen, Nou dat was nodig ook alleen al voor het dak hadden we 2 emmers met sop nodig en 4 emmers met spoelwater.
Hierna zijn we lekker verder gegaan met de rest van de wagen.

Nadat het ergste vuil eraf is gewassen, hebben we de wagen weer afgespoeld en hierna ingespoten met iron-x. Dit gaf een heel mooi effect, aangezien deze wagens bijna altijd langs de weg staan om hier onderhoud aan de infrastructuur van de snelwegen te doen, krijgen ze nogal wat ijzerdelen over zich heen.
De iron-x hebben we er opgespoten, terwijl de auto nog helemaal nat was, zoals jullie kunnen zien is de werking nog steeds erg goed.
Na het inwerken van de iron-x (8 minuten) de gehele wagen afgespoeld en droog gemaakt.
We hebben er voor gekozen om hierna niet te gaan kleien, maar direct te gaan polijsten, dit omdat er te veel tijd in ging zitten, en wij deze niet hadden. En omdat het tevens niet de wens van de klant was om de krassen eruit te hebben, maar wel de kleur weer terug te brengen.
Hierna zijn we begonnen met een testspot te maken op de motorkap.
Hier kwam gelukkig uit dat we met een witte polijstpad en Monello Inizio aan de gang moesten gaan.
Afgebouwd met de Monello Finale op groen.
Helaas zaten er een aantal wagens tussen waar deze combinatie niet gehaald werd en hier hebben we dan ook de witte pad moeten vervangen door de paarse pad.
Mijn maat werkte hierbij met de DAP500 en ik zelf was aan het werk met de PRO900
Nadat de kleur weer terug was gebracht hebben we de wagens in de Poorboys White Diamond gezet en deze 15 minuten laten curen. Hierna ze uitgebuffed, en vervolgens in een laagje Collinite 845 gezet
Helaas heb ik geen foto’s van alle wagens, omdat sommige wagens ook gelijk weer mee genomen werden nadat ze klaar waren.
Ik ben van de week er nog wel 3 tegen gekomen langs de a9 en ze vielen nu weer goed op.
De klant was ook zeer tevreden en ze willen nu hun wagens van het andere filiaal ook door ons laten doen.
Al met al zijn we ruim 10 volle dagen bezig geweest, maar was het wel de moeite waard