Hoi allemaal!
Tijdje geleden mij voorgesteld op dit forum en de knoop doorgehakt om een DAP900V3(Scholl pakket) aan te schaffen.
Afgelopen weekend was het dan zover om een test spot uit te zoeken en eens te ondervinden hoe dat nu allemaal precies in zijn werk gaat.
Na heel veel lezen en youtube video's kijken ben ik aan de slag gegaan.
Ik heb een test spot uitgekozen op de motorkap. De vorige eigenaar heeft daar wellicht met een schuurspons lopen boenen lijkt het op.
Dus ik dacht, als ik toch een test spot ga doen, waarom niet gelijk daar??
Ik heb een stuk van ong 60*60 afgeplakt en ben vervolgens aan de slag gegaan.
- Motorkap volledig gesopt en schoongespoten met een HD
- Motorkap gedroogd met een droogdoek
- Test spot behandeld met Q²M ClayLube - 500ml i.c.m. Q²M Clay Mild - 100gram
- Afgespoeld en gedroogd met een droogdoek. Oppervlakte voelde heel glad en het stukje klei was behoorlijk vies.
- 1 hit met Monello Raffini Yellow Cutting Pad 5,5" + Scholl S3 **DAMBORD PATROON 50% OVERLAPPEN**
- Polijst residu afnemen met een MF doek
- 1 hit met Monello Raffini White Polishing Pad 5,5" + Scholl S30 **DAMBORD PATROON 50% OVERLAPPEN**
- Polijst residu afnemen met een MF doek
Nu kan het natuurlijk allemaal liggen aan de eerste keer polijsten, stappenplan?, polijst techniek etc, maar de "schuurspons" krassen blijven aanwezig.
Verder ben ik wel zeer tevreden met het resultaat want alle swirls eromheen zijn verdwenen en de glans is behoorlijk!
Zou ik nog een HIT kunnen proberen met een Spider pad i.c.m. S3? Of is dit dweilen met de kraan open?
Hoop op jullie advies / commentaar!
VOOR
NA
Tijdje geleden mij voorgesteld op dit forum en de knoop doorgehakt om een DAP900V3(Scholl pakket) aan te schaffen.
Afgelopen weekend was het dan zover om een test spot uit te zoeken en eens te ondervinden hoe dat nu allemaal precies in zijn werk gaat.
Na heel veel lezen en youtube video's kijken ben ik aan de slag gegaan.
Ik heb een test spot uitgekozen op de motorkap. De vorige eigenaar heeft daar wellicht met een schuurspons lopen boenen lijkt het op.
Dus ik dacht, als ik toch een test spot ga doen, waarom niet gelijk daar??
Ik heb een stuk van ong 60*60 afgeplakt en ben vervolgens aan de slag gegaan.
- Motorkap volledig gesopt en schoongespoten met een HD
- Motorkap gedroogd met een droogdoek
- Test spot behandeld met Q²M ClayLube - 500ml i.c.m. Q²M Clay Mild - 100gram
- Afgespoeld en gedroogd met een droogdoek. Oppervlakte voelde heel glad en het stukje klei was behoorlijk vies.
- 1 hit met Monello Raffini Yellow Cutting Pad 5,5" + Scholl S3 **DAMBORD PATROON 50% OVERLAPPEN**
- Polijst residu afnemen met een MF doek
- 1 hit met Monello Raffini White Polishing Pad 5,5" + Scholl S30 **DAMBORD PATROON 50% OVERLAPPEN**
- Polijst residu afnemen met een MF doek
Nu kan het natuurlijk allemaal liggen aan de eerste keer polijsten, stappenplan?, polijst techniek etc, maar de "schuurspons" krassen blijven aanwezig.
Verder ben ik wel zeer tevreden met het resultaat want alle swirls eromheen zijn verdwenen en de glans is behoorlijk!
Zou ik nog een HIT kunnen proberen met een Spider pad i.c.m. S3? Of is dit dweilen met de kraan open?
Hoop op jullie advies / commentaar!
VOOR
NA