• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1e poging tot een show off: Nissan Micra CC

M-

Detailing trainee
19 aug 2013
28
25
2 weken terug eens bezig geweest met de auto van mn vriendin. Deze was al even niet verzorgd dus vond het wel weer de hoogste tijd.
Mn poets spullen zijn nog beperkt, wordt beetje bij beetje uitgebreid.

De auto is eerst gefoamed met de Autobrite Super Snow Foam, daarna gewassen volgens de 2 emmer methode met Meguiars NXT wash.

Hierna de auto gekleid met kleikit van Mothers. Moet zeggen dat ik die klei best k*t vind werken. Na een stukkie te hebben gekleid kreeg ik het bijna niet van mn hand af om opnieuw te kneden. Had ook al mn hand ingespoten met detailer of dit verschil maakte, maar niet echt. Moest de klei regelmatig losscheuren en opnieuw kneden. Ik had vooraf de klei toch aardig gekneed etc.
Meer mensen hier last van gehad?? Of doe ik iets fout :weetniet
Om de viezigheid van de lak af te halen werkt de klei dan weer wel lekker.

Na het kleien her en der een hardnekkig plekkie teer verwijderd met Tar-X. Polijsten ken ik nog niet en ga hiervoor eerst de clinic volgen van Carclean.
En toen de auto in de wax gezet van Meguiars NXT 2.0. En de bandjes in behandeld met de bandengel van Meguiars.

Voor foto's

vidueo.webp

23iupab.webp

2ztixhz.webp

Lokaal sneeuwbuitje

2eee73l.webp

Het bekende werk :)

1629tg4.webp

En wat na foto's. Zijn helaas niet super, het was al wat schemerig en zijn gemaakt met een iPhone :s

De plekkies op de velg zijn schades. Onze stoepies trekken velgen aan (van mn vriendin dan) ;-p
24yzrqv.webp

25oxoqh.webp

35k2wb9.webp

4rsscj.webp

huizhz.webp

2iw26pk.webp

2uzckyg.webp

v78v7m.webp

Zal de volgende keer wat vroeger in de ochtend beginnen zodat ik normale foto's in het daglicht kan maken :-"
Hopelijk vonden jullie het wat, ik heb iig genoten van het poetsen :-d

Tips etc. zijn welkom (ben nog wel een beginner he dus rustig aan met de kritiek ;-) )

Ziet er toch vrij aardig uit :cool
Heb ook wel eens last van klei die plakt , misschien helpt het als je de kleivloeistof verdunt met demi-water tot 2 keer zoveel en ga dan wat kwistiger om met de lube ...........misschien was je klei wel te warm ipv te koud .
Soms is dat plakken een voordeel : de klei kleeft nog net aan de lak ipv op de grond te vallen , dan kan je hem weggooien :-"
Als je niet polijst is de klei van Mothers trouwens een aanrader , vind het persoonlijk een erg zachte klei die toch voldoende wegneemt ( alles eigenlijk , als je maar lang genoeg wrijft )
Was de vriendin tevreden ??

Geen klagen over de Mother's... ik moet zeggen dat ik nooit in de volle zon ga staan en 2 wkn geleden was het volgens mij erg warm.

Netjes gedaan.

ps: de Mother's kleikit spray kun je 1 op 1 verdunnen, haal hiervoor even gedistilleerd water bij bijv. de kruidvat.
Iets van 80ct de Liter ;)

Ik heb dit ook wel eens gehad met de Mothers klei, vooral op warme zonnige dagen. Ik heb wel eens begrepen dat spray op de klei (of de vingers) juist het plakken verergert. Vanwege het plakken heb ik nu ook Monello Verde klei erbij gepakt, voor echt warme dagen: een zachte klei die in mijn ervaring toch veel minder aan je vingers plakt.

Bedankt allemaal. Mn vriendin was zeer tevreden met het resultaat. Kon ze weer trots met het dakkie open rijden :-b
Tot aan het schade gevalletje dan vorige week :(

Het was inderdaad wel aan de warme kant toen ik bezig was met kleien.
Ik zal de tips eens proberen met de klei en detailer de volgende keer.