2 weken geleden plaatste Arjan een show-off waar ene auto in miste
https://forum.Carclean.com/cc_postst7834/4-dagen--4-autos.aspx
Dit omdat ik mijn show-off nog niet af had en hij wle al graag wilde posten...
Eigenlijk wilde ik natuurlijk gewoon mijn 1e eigen show-off topic maken en is hij veel sneller met de computer als ik op mn stage laptop
Maar bij deze dus de 4e astra van 'de 4 astra's in 4 dagen'.
Het is de Astra F van een hele goede vriendin van ons.
Ze had deze astra op het moment van detailen net een week en het is haar 1e eigen auto. In de tijd dat ze bezig is met rijlessen gaat ze deze F helemaal aan haar style aanpassen. Hierbij wil ze zoveel mogelijk zelf doen. Zo ook het detailen en onderhouden van de lak. Omdat ze dit nog niet eerder had gedaan was het nu een mooi moment om dat voor het eerst grotendeels zelf te doen en het detailen te leren.
Alle stappen die handmatig gedaan kunnen worden heeft ze dan ook zelf gedaan. Het machinale werk vond ze echter nog een stapje te ver voor de 1e keer dus die eer gaf ze aan mij.
Voor mij was dit de 1e keer dat ik een auto zelf voor 99% (zie verslag) machinaal gedaan heb en dus kon zien hoeveel resultaat ik zelf onderhand al kan behalen…
Angela begon met het wassen van haar auto.
Daarna hebben we de auto en de lak op de foto gezet.
Deze F uit ’94 is door de vorige eigenaar altijd goed onderhouden en zag er op het 1e oog heel netjes uit!
Maar…tussen goed onderhouden en onze manier van werken zit toch wel een wereld van verschil
Omdat we met de motorkap zouden beginnen hebben we hiervan de ‘probleemgebieden’ in kaart gebracht.
Eerst buiten:
Daarna binnen nog 1…helaas vogelpoep :?
Hierna kon ik even pauze gaan houden :d (oftewel; drinken halen voor de rest) en heeft Angela de motorkap geclayed.
Daarna was het mijn beurt weer. Tijdens het maken van de testspot ben ik vrij snel naar de SSR 2,5 op oranje gegaan, omdat ik wel zag dat een lichte combinatie hier niet veel zou uithalen. Deze combinatie gaf inderdaad het gewenste resultaat na 2 hits. Dus kon ik door met de hele motorkap.
De gebruikte combinaties waren uiteindelijk:
-SSR 2,5 op oranje (2 hits)
-SSR 2 op oranje
-SSR 1 op lichtgroen
Echt gaaf om te zien wat je dan voor elkaar kan krijgen met de lak!
Daarna heeft Angela de motorkap 2 lagen White Diamond gegeven.
De glans kwam nu al veel meer naar boven.
Daarna heeft ze de motorkap in de Purple Haze gezet.
En toen was het eindelijk tijd om buiten het eindresultaat te bewonderen
(ik heb nog geprobeerd om de vogelpoepplek op de foto te krijgen, maar kon hem niet meer vinden)
Ik was best tevreden en blij met het resultaat dat ik behaald had, en voor Angela gold dat nog veel meer.
Op de 1e dag (zaterdag) hebben we ook de bestuurderskant van de auto helemaal gedaan en de andere zijkant voor de helft (alleen polijsten). Omdat de auto toch binnen mocht blijven staan (bedankt Paul, Karin en Nico) was dat geen probleem en konden we maandag lekker verder.
Op maandag en dinsdagochtend kon Angela plotseling extra werken (fijn voor het rijbewijs, maar jammer voor het poetsen). Omdat we wel door moesten ivm de tijd heb ik op maandag de achterklep en het dak geclayed. Maar de allereerste stap van die dag was , met toestemming van Angela, het verwijderen van de NL-sticker.
Op de laatste foto zie je goed hoeveel krasjes er op de achterklep zaten.
Ook het dak had de nodige aandacht nodig:
Na het clayen kon ik de achterklep en het dak polijsten en zat mijn werk er voor deze auto (helaas, want ik heb er enorm van genoten) op.
Angela heeft de hele auto in de White Diamond en was gezet. Daarna was de tijd helaas op.
We hebben helaas nog geen ‘na’ foto’s. de trims moeten nog bijgewerkt worden, de banden nog zwart, daarna volgt er een fotoshoot :-D
Aangezien de auto nu toch veilig en stil staat, heeft Angela hier geen haast mee…
De lak is nu weer goed beschermd.
Zodra ze weer tijd heeft, gaat Angela verder met de trims, banden en binnenkant
Nog even 2 foto's waarop je goed kan zien hoe mooie de kleur van Angela's astra is (idd nog niet gepolijst):
https://forum.Carclean.com/cc_postst7834/4-dagen--4-autos.aspx
Dit omdat ik mijn show-off nog niet af had en hij wle al graag wilde posten...
Eigenlijk wilde ik natuurlijk gewoon mijn 1e eigen show-off topic maken en is hij veel sneller met de computer als ik op mn stage laptop
Maar bij deze dus de 4e astra van 'de 4 astra's in 4 dagen'.
Het is de Astra F van een hele goede vriendin van ons.
Ze had deze astra op het moment van detailen net een week en het is haar 1e eigen auto. In de tijd dat ze bezig is met rijlessen gaat ze deze F helemaal aan haar style aanpassen. Hierbij wil ze zoveel mogelijk zelf doen. Zo ook het detailen en onderhouden van de lak. Omdat ze dit nog niet eerder had gedaan was het nu een mooi moment om dat voor het eerst grotendeels zelf te doen en het detailen te leren.
Alle stappen die handmatig gedaan kunnen worden heeft ze dan ook zelf gedaan. Het machinale werk vond ze echter nog een stapje te ver voor de 1e keer dus die eer gaf ze aan mij.
Voor mij was dit de 1e keer dat ik een auto zelf voor 99% (zie verslag) machinaal gedaan heb en dus kon zien hoeveel resultaat ik zelf onderhand al kan behalen…
Angela begon met het wassen van haar auto.
Daarna hebben we de auto en de lak op de foto gezet.
Deze F uit ’94 is door de vorige eigenaar altijd goed onderhouden en zag er op het 1e oog heel netjes uit!
Maar…tussen goed onderhouden en onze manier van werken zit toch wel een wereld van verschil
Omdat we met de motorkap zouden beginnen hebben we hiervan de ‘probleemgebieden’ in kaart gebracht.
Eerst buiten:
Daarna binnen nog 1…helaas vogelpoep :?
Hierna kon ik even pauze gaan houden :d (oftewel; drinken halen voor de rest) en heeft Angela de motorkap geclayed.
Daarna was het mijn beurt weer. Tijdens het maken van de testspot ben ik vrij snel naar de SSR 2,5 op oranje gegaan, omdat ik wel zag dat een lichte combinatie hier niet veel zou uithalen. Deze combinatie gaf inderdaad het gewenste resultaat na 2 hits. Dus kon ik door met de hele motorkap.
De gebruikte combinaties waren uiteindelijk:
-SSR 2,5 op oranje (2 hits)
-SSR 2 op oranje
-SSR 1 op lichtgroen
Echt gaaf om te zien wat je dan voor elkaar kan krijgen met de lak!
Daarna heeft Angela de motorkap 2 lagen White Diamond gegeven.
De glans kwam nu al veel meer naar boven.
Daarna heeft ze de motorkap in de Purple Haze gezet.
En toen was het eindelijk tijd om buiten het eindresultaat te bewonderen
(ik heb nog geprobeerd om de vogelpoepplek op de foto te krijgen, maar kon hem niet meer vinden)
Ik was best tevreden en blij met het resultaat dat ik behaald had, en voor Angela gold dat nog veel meer.
Op de 1e dag (zaterdag) hebben we ook de bestuurderskant van de auto helemaal gedaan en de andere zijkant voor de helft (alleen polijsten). Omdat de auto toch binnen mocht blijven staan (bedankt Paul, Karin en Nico) was dat geen probleem en konden we maandag lekker verder.
Op maandag en dinsdagochtend kon Angela plotseling extra werken (fijn voor het rijbewijs, maar jammer voor het poetsen). Omdat we wel door moesten ivm de tijd heb ik op maandag de achterklep en het dak geclayed. Maar de allereerste stap van die dag was , met toestemming van Angela, het verwijderen van de NL-sticker.
Op de laatste foto zie je goed hoeveel krasjes er op de achterklep zaten.
Ook het dak had de nodige aandacht nodig:
Na het clayen kon ik de achterklep en het dak polijsten en zat mijn werk er voor deze auto (helaas, want ik heb er enorm van genoten) op.
Angela heeft de hele auto in de White Diamond en was gezet. Daarna was de tijd helaas op.
We hebben helaas nog geen ‘na’ foto’s. de trims moeten nog bijgewerkt worden, de banden nog zwart, daarna volgt er een fotoshoot :-D
Aangezien de auto nu toch veilig en stil staat, heeft Angela hier geen haast mee…
De lak is nu weer goed beschermd.
Zodra ze weer tijd heeft, gaat Angela verder met de trims, banden en binnenkant
Nog even 2 foto's waarop je goed kan zien hoe mooie de kleur van Angela's astra is (idd nog niet gepolijst):