• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Lupo - mijn 1e detail

Oystein

Detailing addict
27 jun 2011
73
70
57
31-07-2011:

Nadat ik mij afgelopen 2 maanden goed ha ingeleefd in het detailen en ook de benodigde materialen heb gekocht incl. een DAP500 ben ik op de auto van mijn vriendin begonnen als gewillig testobject.

Ten eerste of de financiele investering acceptabeler te maken - "maar jij hebt er nu ook profijt van " - en zo hoefde ik niet op mijn eigen auto eventuele beginnersfouten te maken ... haha.
Mijn vriendin is al blij als de auto gewassen is dus een detail was meer dan dan noodzakelijk geacht werd.

Haar reactie van gisterenavond lees je onderaan wel ...

De auto:

GroteFoto-PLQE6IAF.jpg


GroteFoto-ANEVNMR8.jpg


GroteFoto-TOB4TL6P.jpg


GroteFoto-BKGH8JZV.jpg


GroteFoto-CEWTOYG4.jpg


GroteFoto-A63MA3OT.jpg



Ik ben begonnen met het bekende ritueel van wassen, kleien, polijsten, glaze, sealant en wax.
Beginnen was makkelijk maar tegen de tijd dat ik aan het waxen was was ik blij dat de laatste stap gedaan werd ... ik had honger en wilde naar huis ...

Ik heb de auto eerst afgespoten met de hogedrukspuit en toen met de foamer ingespoten.
De foamer gevuld met water en en Maxi Suds II op een concentratie 4:1

GroteFoto-3D4J8HUH.jpg


Toen de velgen en wieldoppen gedaan met Purple Rain en flink geborsteld

GroteFoto-KFQEBNWS.jpg


De auto gewassen met de Meguiars Gold Class shampoo en 2 Wash Mitts

Daarna gekleid met een Meguiars Clay Bar (uit de standaard clay kit) maar nu heb ik de DDJ Born Slippy gebruikt en moet zeggen dat deze combinatie mij erg goed bevallen is.
Ik heb minder glijmiddel nodig dan wat ik laatst verbruikte met de Meg's Quick Detailer.

Dit is het resultaat na een half dak - de vervuiling viel mee en de hele auto was ongeveer zo:

GroteFoto-YXX7S3SV.jpg


Gewassen en gekleid:

GroteFoto-YXB4VJQQ.jpg


Tevens de motorruimte verder aangepakt met Dasty en afgewerkt met de SamrtWax SmartGel

GroteFoto-PDRVV43R.jpg


GroteFoto-X8JFNN7D.jpg


Evert (van Autodetailing.nl) had eerder al aangegeven wel eens te komen kijken als ik een detail zou gaan doen.
Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van dit aanbod want als je voor het eerst een DAP ter hand neemt dan is een beetje professionele begeleiding zeer welkom.

We zijn op de motorkap begonnen met de Meguiars M105 op een witte pad en daarna de M205 op zwart.
Dit is de motorkap recht alleen M105 en links al afgewerkt met M205.

GroteFoto-Q3OJLRGZ.jpg


Toen ik de techniek onder de knie had kon Evert mij verder alleen mijn gang laten gaan.

Evert bedankt voor je assistentie !!

De Glaze ( CG Wet Mirror Finish ) en Sealant ( CG M-Seal ) heb ik machinaal met een rode pad aangebracht.
De wax ( Collinite 476 ) is aangebracht met een rode handpad.

Bijna klaar:

GroteFoto-T7WLNDMO.jpg


GroteFoto-QSX7DO3D.jpg


GroteFoto-KWW4VM3V.jpg


GroteFoto-L8B8GV3X.jpg


Nog even de externe kunstof delen ook met SmartGel ingesmeerd:

GroteFoto-SDK7WOUB.jpg


En het eindresultaat:

Voor degenen die het opvalt dat de banden niet zijn gedaan ... op dat momentik vond het wel best ... andere keer misschien
Verder ben ik ook niet aan het interieur toegekomen.

GroteFoto-3GZ6BPPS.jpg


GroteFoto-SKCSEHWW.jpg


GroteFoto-EBVD3Q6T.jpg


GroteFoto-R7U6FNTH.jpg


GroteFoto-YHUJJ8CQ.jpg


GroteFoto-43RMBBTC.jpg


GroteFoto-U63BSNJS.jpg


GroteFoto-RBLICLCZ.jpg


Close-up van de metallic flakes:

GroteFoto-DXECA6BE.jpg


Oh ja ... de reactie van mijn vriendin was:

Ohhh ... je kan het echt goed zien ... dat had ik niet verwacht ...
Wil je een lekker koud biertje ??
 
"Wil je een lekker koud biertje ??"

Kijk daar doen we het voor!!!

Mooi resultaat! De banden had ik toch ff meegepakt. Is maar 5 minuten werk en toont gelijk veel anders!
 
Thanks

De Lupo is al een oudere detail maar pas deze week hier op het forum geplaatst.

Mijn latere details incl. eigen auto staan hier ook, je vindt de linkjes hiervan in mijn voorstel topic: https://forum.Carclean.com/threads/oystein-stelt-zich-voor.13528/
 
Dat is nu een echt mooie Lupo!
Echt geweldige kleur met prachtige flakes
En die wieldopjes vind ik ook te gek.
Werkelijk knap gedaan:)^