• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1e Volledig Exterieur

DubbelO

Detailing rookie
3 jun 2012
36
0
Goedemiddag!

Ben al een tijdje aan het inlezen hier op het forum en heb inmiddels een soort van plannetje bedacht om de auto ff onder handen te nemen. Als jullie niet weten welke auto ik ga behandelen kijk dan hier.

Stap 1 wassen

Als eerste zal ik de auto gaan wassen, heb geen hoge druk reiniger ter beschikking. Me pa heeft wel een HD reiniger maar zei dat deze niet geschikt is voor auto's, het is een karcher. Zal nog even kijken of dit inderdaad het geval is, op de karcher site kan ik hier vast meer over vinden zal t typenummer nog ff opzoeken welke het is.

Mijn plan is dus afspuiten in een wasbox en vervolgens gaan wassen met het 2 emmer systeem als hier staat omschreven. Ik heb dus geen foamlans of iets dergelijks dus zal het foamen overslaan. Zit er wel aan te denken om zo'n handmatig foam apparaat aan te schaffen en nog ff kijken wat voor HD reiniger ergens staat verstopt hier.

Het wassen ga ik verrichten met deze spons, had laatst Turtle hoogglans shampoo bij de Halfords gekocht was in de aanbieding. Op dat moment wist ik nog niet van carclean af. En uiteindelijk de auto drogen met een drooghandoek.

Na het wassen dus

Stap 2 Kleien

Ben van plan om de auto te gaan kleien met dit
kleisetje. Eerste keer dat ik ga kleien maar zo moeilijk is het niet dacht ik. Zorgen dat je genoeg spray gebruikt en kan het moeilijk fout gaan, voor al met deze Mother's clay welke al zacht is begrijp ik.

Stap 3 Polijsten

Dan het polijsten, ik zit nog te twijfelen tussen Machinaal en Handmatig polijsten.

Machinaal polijsten zal natuurlijk veel manuren besparen en zal zorgen voor een beter resultaat en gemak in het werk. Handmatig heb ik wel een "veiliger" gevoel bij maar met een DAP900 en de juiste pads, bijvoorbeeld met wit beginnen kan het volgens mij ook moeilijk fout gaan. De boel tapen ook natuurlijk.

Dus het plan is waarschijnlijk een setje dap900 aanschaffen. Maar wat is het verschil tussen het setje van zonet en deze. 10 euro verschil en iets grotere pads? Wat is beter, met name voor een verse beginner met 0,0 ervaring :p.

Na het polijsten met Monello en DAP900 waar mijn voorkeur toch naar uit gaat wordt het tijd voor stap 4.

Stap 4 Voeden

Na Monello Mezzo en Monello Finale wil ik graag een glaze aanbrengen. Hiervoor heb ik Black Hole uitgezocht omdat ik indigo blauw (donkerblauw) als lak heb.
Deze aanbrengen met de groene pad, of een zwarte pad aanschaffen?

Stap 5 Wax

Na de Glaze van poorboys nog een wax, mijn keuze is gevallen op deze van Mother's.

Nog wat doeken die ik er bij wil bestellen:

1
2

Ben benieuwd wat jullie van mijn plannetje vinden dat ik nog even wat verder moet uitwerken natuurlijk! Maar tips zijn altijd welkom wat betreft keuze voor producten bijvoorbeeld!

Nog wat vragen:
- Kunnen de pads van het polijsten etc. in de wasmachine o.i.d. ?
- Zijn er nog bepaalde doeken die jullie aanraden?
- Je kan bijvoorbeeld niet dezelfde pad gebruiken van het polijsten met monello finale om met deze pad ook poorboys blackhole aan te brengen lijkt mij?
 
Ik hanteer altijd de 'regel', nieuw product; nieuwe spullen. Dus gebruik ik nooit de zelfde pads, doeken, mits als ik over ga op een nieuwe stap. Kost wel wat meer in aanschaf van spullen, maar zo kan het niet gebeuren dat je misschien het residu van een product vermengt met iets anders. En natuurlijk alles goed wassen als ik er mee klaar ben. :)
 
De pads kun je schoonmaken in een sopje van warm water en dreft. Vergeet niet om de pads ook tussentijds schoon te maken. Hiermee voorkom je verzadiging van de pads.
 
Dan heb je kans op verzadigde pads waardoor ze slechter werken of nog erger gewoonweg uit elkaar "spatten" door verzadiging.... Dus tussentijds gewoon even schoonmaken met wat afwasmiddel, even met je knokkels de pad masseren, water er uit knijpen en even droogdraaien op de DAP, klaar!