• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 lagen ex

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
KOrte vraag..
Heeft 2 lagen ( dus 2 x opbrengen) Poorboys World - EXP Pure Sealant nut..of haalt de tweede laag de eerste er weer af?
 
Zeker nut, zo weet je zeker dat je alles gepakt hebt en het komt de standtijd ook weer een beetje ten goede ( maw haalt er niet vanaf ! )
 
Dus ...Kan nu de tweede laag aanbrengen en morgen vroeg het weer uitpoetsen... En morgenavond de Naty blue wax aanbrengen.???
Of moet ik na morgen vroeg ( na het uitpoetsen ) weer 24 uur wachten voor de wax er op kan ??
 
Aanbrengen, wachten tot ie gecured is ( swipe-test ), afnemen en 'oppoetsen'.
Persoonlijk vind ik dat je beter de volgende dag een 2e laagje kan/moet aanbrengen: zodoende is de 1e laag goed uitgehard. ( natty / exp / whatever )
In theorie kan na bv 1½ uur, maar ben er niet zo'n fan van.

Los hiervan: als je weer gaat wassen ( zeg gemakshalve weekje later ) dan kan je na het wassen de boel weer nalopen met een detailerspray / spraysealant etc
 
Ik hang m'n karretje hier even aan. EX-P aan brengen met DAP 900: welke snelheid raden jullie ervaringsdeskundigen mij aan? 3-4?
 
Gezellig zo'n treintje :D
Zou gewoon op standje 1-2 .... hoeft alleen net aan rond te draaien zonder enige druk zodat het verdeeld wordt.
 
Ga hem naderhand met Naty blue waxen.... Maar als ik de motorkap ga doen zal ik het gepoetste stuk moet afplakken... Haalt de tape niet de EXP en wax er weer af??
 
Gewoon lekker met het handje ( dodo fingermitt of ander handpad ) .... kan je zorgvuldig werken en kost je geen enkele moeite met opbrengen
 
ook mijn wagonnetje komt langs:

ik ga na het polijsten de black hole opbrengen, vervolgens ex-p dit ik een 1 laat curen en daarna de dj purple haze. Alleen hoeveel glaze en sealent moet er op 1 pad? ook 3 pufjes zo groot als een 50 cent stuk of minder?
 
Wanneer ik de Poorboys World - EXP Pure Sealant opbreng dan zie je niet of je al wat hebt opgebracht... Is dit normaal of doe ik het te dun.??
 
Dan doe je het goed. :)

Het is inderdaad slecht te zien. Als je goed kunt zien waar je geweest bent, heb je het er waarschijnlijk veel te dik op gedaan. Beter 2 dunne laagjes (doe ik zelf ook altijd met goed resultaat) dan één dikke waarvan het overgrote deel tijdens het uitbuffen weer in je doek verdwijnt.
 
Dan heb je het in principe voldoende opgebracht. Zeker nie te dun.
Je zou eens moeten spelen met de inkijkhoek. Zeker als het zonnetje wat schijnt.

Je zal zien dat je in een bepaalde hoek toch nog een beetje kan zien waar aangebracht.
 
DAP op standje 1 of 2 dus en geen druk zetten. Ep 't gemak :cool:
Thx mk-us!

Kedengedeng