• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 maal ford focus

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Vandaag een dagje vrij en dus tijd om de auto's hier thuis nog eens te wassen, ook was het droog dus deze kans kon ik niet laten liggen. Achteraf gezien was het wel wat koud, maar ach een beetje afzien weegt niet op tegen het genot van een glanzende auto. De Fiesta van mijn moeder staat altijd in de garage, deze was dan ook niet echt vuil en heb ik vandaag overgeslagen. Omdat mijn broer vorige week zijn elleboog gebroken heeft ben ik ook maar zo vriendelijk geweest zijn auto te wassen, hierdoor is al het zout er tenminste af. Aangezien hij zijnn auto nu toch een tijd niet kan gebruiken is het beter dat het zout eraf is. Door de koude heb ik geen voor of tijdens foto's gemaakt, ik ben maar gewoon zo snel mogelijk aan de slag gegaan. Het was gewoon een wassen + velgen proper maken beurtje. Geen waxen of nalopen met quick detailers al was dat wel het plan, maar de temperatuur liet dat niet toe. Ik had nog wel de trims en de bandjes willen doen maar tegen de tijd dat ik klaar was begon het water al weer te bevriezen, dat was voor mij het teken om op te ruimen, naar binnen te gaan en van een bakje koffie te gaan genieten. De auto's staan er op de foto's dus bij zonder banden dressing en trim's die niet behandeld zijn :schaam

De werkwijze die gebruikt is:
° Afspuiten met hogedrukspuit van velgen en lakwerk.
° Velgen inspuiten met Chemical guy's Diablo Gel wheelcleaner (1:3) en dit een 5 minuutjes laten inwerken.
° Wielkasten inspuiten met APC (1:4) en aggiteren met borstel.
° Velgen proper maken door gebruik te maken van enkele borstels: Daytona Speed Master, autoglym Hi-tech wheel brush, swissivax wheelbrush, ez-mini en een Meguiars Versa Angle Wheel Face Brush.
° Velgen + wielkasten afspoelen.
° Auto foamen met hogedrukspuit en SSF.
° Auto wassen met 2 emmer methode, the bone en Dodo Juice Born To Be mild als shampoo voor mijn Focus en Chemical Guy's maxi suds II voor mijn broer zijn focus.
° Auto afspoelen met open slang zodat sheeting het grootste deel van het water afvoert.
° Auto drogen met CSF Delirium Orange Drying Towel een een Chemical Guys miracle dryer.
° Velgen gedroogd met een el cheapo mf-doek.
° Ruiten nagelopen met Chemical Guy's streak free window clean en een microfiber padje.
° Ruiten nagedroogd met een Dodo Juice Mint Merkin.
° Spullen opgeruimd en naar binnen gegaan voor een bakje koffie,
° Even snel foto's gaan nemen

Goed genoeg gepraat, enkele foto's, tis niet veel maar genoeg voor tijdens de winter:
was1.jpg


was2.jpg


was4.jpg

Dit waren de 2 Focusen samen, nog eentje van de mijne apart:

was3.jpg



Niet al te veel foto's, maar het geeft een idee. Conclusie van deze was sessie:
1) de Chemical Guy's Diablo Gel Wheelcleaner werkt lekker, niet zo sterk als de wheelbrightner maar het blijft wel lekker aan de wielen hangen. Het blijft gel-achtig, zelfs aangelengd (1:3). Als er behoefte is wil ik wel nog een volledige review schrijven van dit product.
2) de Maxi suds vandaag voor het eerst gebruikt, schuimt goed, glijdt minder lekker over het lakwerk dan de Dodo Juice born To Be mild, maar blijft hier wel voor de andere auto's te wassen. Tevens gaat hij heel goed in de foam gun.
3) koude en detailen gaat niet echt goed samen, door de koude ga je sneller werken waardoor je nogal eens een plekje niet goed doet of overslaat.
4) Er staan hier weer twee propere Fordjes en dat is het belangrijkste :cool:

Bedankt voor het lezen,
Groeten,
Jan
 
Verlaging is een heel verschil he,
je kan het goed zien, de mijne is 4cm verlaagd en die van men broer is nog standaard. Alleen nu nog eens tegen de zomer andere velgjes zien te vinden.
 
Wat een heftig kleurverschil tussen voorbumper en spatbord trouwens op de Focus van je broer...

PS Ik heb destijds de facelift Focus nog gescoopt en het tot de voorpagina van de Autoweek geschopt:

Autoweek
Focus Mania

Vond het erg leuk mijn eigen naam in Autoweek terug te lezen..:D
 
Die zijn weer schoon, je zou niet zeggen dat ze geen bandendressing hebben gehad!
Die kou en dat vroeg donker zijn begint me tegen te steken, moet ook de auto nog eens wassen (al iets meer dan 2 weken geleden)
 
Jip dat kleurverschil heb ik me al vaker over druk gemaakt, ook toen we zijn wagen gingen afhalen. Het is spijtig genoeg een echte ford kwaal dat kleur verschil.
Mooie scoop trouwens!
 
Brrrrrrrrrrrr wassen in de kou, maar ziet er weer schoon uit.
Ben je nu niet bang dat de rubbers van de deuren vastvriezen door de vorst?
 
Rubbers heb ik extra gedroogd met een extra delirium droog doek. Dit doe ik bij vries temperaturen altijd. Heb nog nooit last gehad van bevroren rubbers, alleen de klink wil wel eens wat vaster gaan zitten.