• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2011 Ford Fiesta Colorado Red - CQuartz Update: Beading vid na 3 mnd

In het geval van ik-kijk-de-krassen-erin-lak .... soms wil het nog wel eens helpen om te finishen met een stapje terug ( dus bv wit ipv zwart ).
Is niet alles maar kan je boel ergenis besparen: 'niks' vervelender als je doorgaat en de krassen er weer in polijst/afneemt.
Pak een nieuwe of ( bijna logisch ) zéér goed schoongemaakte pad, maak vaker schoon dan je wellicht gewend bent en zorg ervoor dat je niet te lang doorgaat en met een droge pad staat te 'schuren'.
Gewoon even koekegluren wat de beste manier van aanpak is, scheelt een jas per auto namelijk !

@mk-us

Dat valt bij deze auto wel mee. Finishen op zwart met Menzerna Final Finish levert een mooi resultaat op. Dus hij is niet zo extreem zacht.

Het eindresultaat ligt ook wel een beetje aan de kwaliteit en ervaring van de detailer. Keek net even terug en zag dat ik al sinds 2009 een DAP500 heb (leuk die orderhistorie trouwens). Aan de andere kant doe ik misschien 3 auto's per jaar terwijl er hier genoeg mensen zijn die 12-20 auto's per jaar doen. Ik gebruik hem niet heel veel maar ben toch blij dat ik hem heb als ik mijn auto ga detailen. In mijn optiek is het een onmisbaar stuk gereedschap.

Thanks voor de tips.

Heb bijna alleen maar kompressor pads, en heb ook zwart kompressor. Zowel beschikking over ssr als monello producten.
Zal wel wennen zijn dan na de keiharde lak van mij 206!

Mooie Fiesta ! En dat kleurtje spat eraf !

Ik heb de Fiesta (frozen white 5d) afgelopen week in de garage laten staan, stukje bij beetje afgewerkt. Iedere keer een paar uurtjes. Staat nu er ook weer strak bij

Rij er niet zo vaak mee maar het is zijn leuke auto's om mee te rijden

Zelf heb ik geen ervaring met C.Pro Cquartz, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de Cquartz laag niet tegen warm water kan. Naar eigen zeggen van C.Pro is het een glasachtige laag die zelfs beschermd tegen swirls die ontstaan door het wassen van de auto. Als je al kijkt naar warmte van het waswater, hoe groot is het verschil in warmte voor en na het wassen van de motorkap? 1 Hooguit 2 graden?

Ik heb de Collinite overal gebruikt en alleen de motokap is minder.

Waswater is koeler na motorkap omdat ik dan de mitt heb uigespoeld in de koudere emmer zonder shampoo maar veel zal het niet schelen inderdaad.

Conclusie van CQuartz voor mij is perfect voor de winter, onnodig in de zomer.