• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2019 Mini Cooper Hatch - Delicate zwarte velgen wassen!

Bananenman

Detailing addict
26 dec 2014
26
60
28
Dag leden

Het is een tijdje geleden dat ik op het forum kwam posten.

Sinds kort ben ik terug meer bezig met detailing dankzij de komst van mijn Mini Cooper.

Ik heb onderstaande video gemaakt om mensen te informeren over ‘hoe’ je velgen kan wassen met een perfect proper resultaat.:sun:


Wat vinden jullie er van? Ik verneem graag alle tips en feedback:blush:

* Achteraf gezien had ik beter de smalle wheel woolie gebruikt om achter de remklauw te geraken - lag evengoed in mijn rek maar ja... plankenkoorts zeker :p*

Bananenman is over and out!:cool:
 
Ik heb die tire brush ook, maar vind em persoonlijk niet zo handig. Ook is een harde borstel niet aan te raden voor regelmatig gebruik op rubber.
 
Leuke vid, ben relatief noob hier maar uiteraard niet zonder visie. Ook ik zou een tire brush(bv mothers) aanraden om de band meer te kunnen aanpakken. Ook kun je de kwast dan alleen gebruiken voor de velg.
 
  • Leuk
Reactions: Bananenman
Voor alle duidelijkheid. Ik heb dit ook maar gehoord van een paar mensen.
En idd alles met beleid!

Zo ben ik deze uitleg laatst nog tegengekomen op een blog van een professionele detailer:
Adjustments.jpg


Wat is jullie idee hierover?
@Bananenman sorry dat ik je topic ff kaap.
 
Ik vindt dat er nogal veel met Ikea taal gesproken wordt. Voor de rest, op elke stap die je doet kun je wel voor- en nadelen bedenken.

Als voorbeeld: Als warm water het zout oplost in dit verhaal zou koud water het dus alleen maar verplaatsen wat ook weer krassen veroorzaakt.... En voordat iemand gaat zeggen, met voorwas en dergelijke, in dit verhaal zou dan het zout ok weg zijn met warm water ;)

Kortom, gebruik gezond verstand bij het wassen en detailen :)
 
'' Wanneer doe ik wat, hoe en waarom'' ... Dat is wat ik altijd wil weten bij vrijwel alles wat ik doe. ;)

Bovenstaand stukje komt voor mij over als iets wat je van de website van een goedkoop poetsbedrijfje wegtrekt. ''Jouw'' vs. ''Uw''? :p
 
Het probleem met lakzwarte velgen is dat werkelijk elk contact krasjes/swirls zal veroorzaken.
Om dit zoveel mogelijk te voorkomen wil je eigenlijk touchless wassen. Dus niet of zo weinig mogelijk contact.

Dit is alleen te bereiken door een coating aan te brengen dan met een product als Non-Ferro in te nevelen, in laten trekken en afspuiten. Daarna pas wassen met bijvoorbeeld een Incrediflair indien nodig. Kwasten werken prima maar zijn minder veilig dan een mitt. Je wilt zo weinig mogelijk wrijving hebben met remstof (want scherp) dus als je grotendeels weg kunt halen met een de-ironiser dan scheelt dat behoorlijk. Als je verwacht dat je de velgen krasvrij kunt houden dan kom je van een oude kermis thuis, dan had je zilveren moeten nemen :D
 
Hey Dibbuz, welke coating zou je adviseren? Ik gebruik ook de non-ferro op zwarte velgen en zou ook graag zo veel mogelijk touchless willen doen.
 
RIM is erg goed, en gemakkelijk af te nemen dat is eigenlijk wel wat je wilt.
 

Vergelijkbare onderwerpen