• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax voor 2 verschillende auto's/kleuren?

HRR

Detailing rookie
7 aug 2025
9
15
Toch maar een klein beetje advies vragen.
Ik heb 2 auto's.
Een zwarte en een vuurrode.
Op een keer heel veel jaren terug na, ga ik voor het eerst waxen.
Ik hou van shiny glimmie glans. Hoe meer hoe beter zeg maar
Nu heb ik gekozen voor collinite.
845 zou iets makkelijk zijn dan 915, maar de 915 zou wat meer bling bling geven?
Mijn rode glimt door wekelijks/twee wekelijks wassen altijd netjes en dat wil ik zo houden/versterken, maar zeker niet minder.
Nu lees ik steeds dat 915 vooral donkere kleuren een mooie glans geeft.
Is collinite 915 voor knalrood dan wel geschikt?

Collinite 915 bevat simpelweg meer carnauba en zal dus iets meer wetlook geven, waar de 815 iets meer een glansachtige (koude) glans geeft.

Beide kan je op elke kleur gebruiken, dat is allemaal geen probleem. ;)

De 915 gebruik ik dus graag op warmere kleuren, zoals dus zwart en rood.

Toch maar een klein beetje advies vragen.
Ik heb 2 auto's.
Een zwarte en een vuurrode.
Op een keer heel veel jaren terug na, ga ik voor het eerst waxen.
Ik hou van shiny glimmie glans. Hoe meer hoe beter zeg maar
Nu heb ik gekozen voor collinite.
845 zou iets makkelijk zijn dan 915, maar de 915 zou wat meer bling bling geven?
Mijn rode glimt door wekelijks/twee wekelijks wassen altijd netjes en dat wil ik zo houden/versterken, maar zeker niet minder.
Nu lees ik steeds dat 915 vooral donkere kleuren een mooie glans geeft.
Is collinite 915 voor knalrood dan wel geschikt?
De meeste waxen zijn prima te gebruiken op zowel rood als zwart maar ook op wit bv zeker de collinite varianten. Ja de 915 is op papier iets “mooier” dan de 845 maar toch zou ik vanwege gebruikersgemak lekker de 845 pakken dat is zoveel makkelijker (evt ook machinaal) te verwerken.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Op een donkere kleur zie je beter hoeveel een lak glanst (of juist niet), overigens mag je rood ook gewoon tot de donkere kleuren rekenen, alleen als het licht roze wordt valt het onder de lichte kleuren. ;)

Ik ga dat gewoon met het handje doen. Wax in wax off. Vind ik ook helemaal niet vervelend.
Maar ik wil van de twee graag degene met de meeste glans uitkiezen (al weet ik dat glans niet alleen van wax komt), maar ik kan me het verschil tussen koude (845) en warme (915) glans niet voorstellen, waardoor ik het kiezen best moeilijk vind.
Dit is mijn rode. Zoals je ziet, glimmie glimmie en daar ben ik heel zuinig dn trots op.

Gut ik dacht dat rood onder lichte kleuren viel, maar rood is dus een donkere kleur?
Dan zou ik dus, wil ik de meeste glans, voor 915 moeten kiezen?

Bijlagen

• IMG-20251013-WA0001.webp
    IMG-20251013-WA0001.webp
    64,2 KB · Weergaven: 3